Paardenliefde een natuurlijke liefde

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:37

Die beslissing heb je in het begin al genomen door niet professioneel met de situatie om te gaan.
In het hele topic gaat het al de hele tijd alleen maar om geld, maakt niet uit, maar wees daar eerlijk in.
Je stelt je zo ontzettend op als slachtoffer, daar gaan mijn nekharen van overeind staan.
Dacht dat het om dit paard ging, maar het is één groot, overtrokken verhaal over jou.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 13:15

Nikass weet je waar mijn nekharen van overeind gaan staan? Van mensen die zo ongenuanceerd en dom reageren op anderen en op een bijna agressieve manier een of andere mening ventileren tegen een wildvreemde. Zou ik zelf niet voor kiezen. Kinderen drukken het vaak aardig uit met: "Wat je zegt ben je zelf".

Het is goed om een mening te hebben, en dat mag gerust maar pas een beetje op met wat je er uit kraamt, het zegt vaak veel over jezelf en voegt niet vaak iets toe.
Er is hier maar een het slachtoffer, en dat is een paard wat in de loop van zijn leven zoveel negatieve ervaringen heeft gehad met mensen dat hij bang is voor mensen. Daar kan dit paard niets aan doen, die heeft alleen maar gereageerd, net als wat ik nu doe. Daar mag je alles van vinden, denken en menen te weten.

DAT is het slachtoffer, en ik ben dat niet. Maar blijkbaar is het normaal dat mensen niet voor het voer van hun paardjes betalen, want oei, oei in de zoektocht naar hoe anderen hiermee omgaan trof ik een beerput aan. Het gebeurt steeds meer.
Ik heb wel gevoel in mijn lijf, voor mensen en voor paarden en misschien meer voor paarden omdat ik mensen wel eens iets kan uitleggen. Maar paarden, die kan je weinig uitleggen, die kunnen alleen maar reageren op gebeurtenissen. Dat geeft ze een waarde of maakte ze waardeloos. Voor mensen dan.
Gelukkig ben ik inmiddels ook oud en ervaren genoeg om te weten dat ik niet zo snel moet oordelen voor ik iets zeker weet.

Dank voor je betrokkenheid en je waardevolle bijdrage.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:37

Tja...wat kun je hier nog op zeggen...
Heb je enig idee wat zijn toekomst zal zijn,waar hij heen gaat?
Word het een inbeslagname?OF een enkele reis?
jammer dat er 1 verliezer is,wederom dankzij de mens...

Sterkte!

Veulen84

Re: Paardenliefde een natuurlijke liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:58

Waar gaat ie heen Nicole? In bewaring voor een gerechtelijke procedure of iets anders?
Laat het me svp even weten. Wil graag weten wat er met hem gaat gebeuren en of ik nog ergens een plek voor hem kan vinden.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:01

Cassidy schreef:
Ben er even stil van, wilde dat ik kon helpen anders dan met goedbedoelde worden en medeleven, maar dat kan ik niet. Heel begrijpelijk dat je kiest voor de paarden die er al staan, en omdat je al in je achterhoofd had dat je hem zou opknappen voor een ander zou ik zelf er dan ook niet voor kiezen om er eentje van jezelf dan weg te doen.

Je missie is overigens maar gedeeltelijk mislukt. Je hebt hem nog een paar mooie maanden gegeven. Ik weet niet waar hij naartoe gaat maar mocht het wel de laatste gang zijn, dan timmer het allemaal juridisch echt dicht, niet dat je achteraf nog problemen krijgt. Op het verkeerde moment besparen op advocaatskosten kon weleens heel verkeerd uitpakken, mocht de eigernaar wel terugkomen.

Sterkte ermee.

Ik ga mee met deze reactie van Cassidy. Laat toch even horen waar hij heen is en of het einde oefening is. We hebben meegedacht en je hebt hem in ieder geval de laatste tijd een fijne tijd gegeven. Dat is altijd winst (vind ik). En het verhaal van de bokkers uit Overijssel heeft ook wat toegevoegd.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 19:43

Alles heeft zeker wat toegevoegd, absoluut, ik heb me niet helemaal alleen gevoeld. In december werd het me allemaal te veel. Toen heb ik dit topic gestart omdat ik hoopte op steun. Die kwam er! Daar ben ik dankbaar voor. Ook de negatieve reacties die ik me best kan voorstellen.
Soms gaven ze me juist net weer de kracht om door te knokken, voor hem. Elke dag was er een en ook al waren het kleine stapjes, en soms tien stappen terug geweest, er zat vooruitgang in. Ik hoopte op de lente en de zomer, want in de wei lopen scheelt zoveel.

Maar wat er precies gaat gebeuren dat weet ik niet. Het is mijn paard niet.
Ik hoop alleen voor hem dat hij niet weer van de ene plek naar een andere gaat, en weer mensen opnieuw moet leren kennen, want ik denk dat hij dat niet trekt. Denk dat hij daar niet beter van wordt, iedere keer weer een wiel uitvinden. Hij heeft hier ook een behoorlijke tijd nodig gehad om te wennen.

Maar ja, wie weet zit ik er naast. Wie weet is het ook beter om hem 'te laten gaan', leven met zoveel angst is niet fijn. Net zoals voor mij die onzekere factor geen bijdrage is geweest aan het geheel.
De zaak gaat nu buiten mij, ons om en ligt in handen van 'wat de wet voorschrijft'.

Ruim 30 jaar geleden heb ik als toenmalig stagiaire voor Deurne ook eens een paard ontmoet die angst had, een gevoelige merrie. Ze kon alleen maar rennen en rennen, weefde in haar box en trapte naar mensen. Ik was toen jong en nog best onzeker en vroeg aan degene die haar longeerde of ik het eens mocht proberen. Want stiekem had ik wat meer tijd aan haar besteed, in haar box weliswaar maar toch. Er was een ingang, en ze was in het echt een vreselijk lief paard allen bang. Maar iets doen, dat dat mocht niet, ze lachten me uit want ik kwam maar van 'de pony's' en had de bijnaam 'de paardenvriend'. Die niet echt leuk bedoeld was, maar die ik niet erg vond. Ik durfde toen niet de strijd aan te gaan en dat gaf achteraf zo'n kater. Ik voelde haar angst, haar pijn en wist dat ze niets begreep van dat rondjes lopen maar ik durfde niet door te pakken. Lafaard. En ja inderdaad ik kwam van 'de pony's'.
Twee weken later werd ze opgehaald, door ... de paardenslager. Mijn verdriet hield ik maar voor mezelf. Want mensen kunnen zo'n lol maken om je betrokkenheid. Wat haatte ik mezelf, had ik maar, waarom heb ik toch niet, slappeling, misschien... enz. enz.

Weet je, het is dezelfde pijn die ik nu voel. Toen nam ik me voor dat het me later nooit meer zou gebeuren, dat als ik ooit nog eens zo'n paard zou treffen ik er alles aan zou doen om... maar verdraaid, 30 jaar later.

Ik twijfel, moet ik maandag toch iets herzien? We zijn toch maar wat aan het aanpassen om in het geval dat.... toch misschien... een heel klein kansje.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:03

Als je hem wel zou houden kan je toch rustig op zoek gaan naar een geschikte eigenaar voor hem?Dan hou je zijn lot wel zelf in de hand..Jij weet tenslotte wel hoe hij in elkaar zit en wie er als eigenaar geschikt zou kunnen zijn..Het meest erge voor hem zou zijn dat hij weer van hand tot hand gaat,dan zou hij nog beter ingeslapen kunnen worden..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:34

:j Hoop doet leven......

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:12

Ben er gewoon stil van. Veel sterkte met het maken van de keuze, dit is een hele nare keuze die eigenlijk alleen maar verliezers heeft.

Wat je ook kiest, dat lieve paard heeft bij jou de afgelopen periode een hele mooie tijd gehad, met veel rust, begrijp, liefde en vriendjes. Dat kan niemand hem ooit afnemen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:25

Paardentango schreef:
Ik twijfel, moet ik maandag toch iets herzien? We zijn toch maar wat aan het aanpassen om in het geval dat.... toch misschien... een heel klein kansje.

Nogmaals de vraag, waar gaat hij heen? Beslissing dat hij dood moet kun je ook nog later zelf voor hem maken, heb je de hele wettelijke procedure niet voor nodig.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:26

Als de eigenaar gewoon stalgeld had betaald en jou je eigen gang had laten gaan,zolang je wou... hoe had je het dan verder geregeld , kon Solo dan wél blijven staan ?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:47

Paardentango, ik heb slechts een mening over dit topic en jouw theatrale opstelling. Als je daar niet tegen kunt, wat doe je dan op een forum?
Ik gun het paard het beste, dat staat buiten kijf. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat "het beste" niet bij jou te halen is, omdat je het paard inzet voor je eigen belang.
idd, het paard is hier het slachtoffer! waarom probeer je alle aandacht naar je toe te trekken?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 12:46

De eigenaar is eind augustus 2012 gevraagd zijn paard op te halen en er zelf mee verder te gaan. Hij heeft er voor gekozen dat niet te doen maar zich letterlijk helemaal terug te trekken en ons voor zijn paard te laten zorgen. Dat stond overigens eerder al beschreven.
Nu zal hij gesommeerd worden (via adv) zijn paard op te (laten) halen, en waar het paard dan heen gaat... ik zou het niet weten, slechts vermoeden.

Als we zeggen dat hij mag blijven komt er een andere procedure, en deze beslissing moet/mag ik (we) nemen.

Ik weet inmiddels (sinds kort zeker) dat hij dit paard voor 300,- euro heeft aangeschaft, en zeker achteraf was dat al een signaal dat er 'iets' niet klopte. Groot voordeel van dit topic is dat ik wel een CV heb kunnen maken, dankzij diverse bokkers en boksters. Dat was het belang voor het paard, wat ik er zelf voor belang bij heb is dat ik begrijp wat er is gebeurd en waarom dit paard zo bang is voor mensen.

Waarom ik hier nog schrijf?
In december startte ik dit topic, en ja toen voelde ik me heel rot en alleen. Kon en kan nog steeds niet begrijpen waarom... wat heb ik dan zo verkeerd gedaan dat het zover is gekomen.
Nu maak ik het af, omdat ik vind dat mensen dit mogen weten, net zolang tot het hoofdstuk is gesloten, dan pas is het topic klaar.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:04

Toen, 30 jaar geleden... maakte je dezelfde fout als nu...je eigent je een paard toe ,die niet van jouw is...waar je iets mee doet wat niet werd gevraagd...óók stiekem ,ongevraagd , net als 30 jaar geleden...!

Als jij er echt álles aan wilt doen om dit paard te helpen dan moet je dit paard voor jezelf kopen...kun je je boek afmaken ,hem vrijheid geven, speelkameraadjes en hem kunstjes leren...want rijden was volgens mij nóóit JOUW INTENTIE geweest...misschien ooit een buurtkindje erop die nog zonder angst (cap) even spontaan meevaart...

Zou je hem kopen of een passend thuis zoeken, dan ben je oprecht bezig voor dit paardje !
Ik zie niet direkt angst...meer een afwijzing door/voor...kan dus echt wel doorbroken worden...mede door het verhaal dat hij redelijk normaal was en werd bereden...

Zolang de stalgeld niet betaald wordt sta jij al sterker !

Mét stalgeld mag hij blijven en zonder moet hij weg...dan begint jouw volgende boek/project ws...?
als dat zo is, kijk ik er nu zo tegen aan...helaas !!!

Jij praat heel véél in de fimpjes maar de beelden laten uiteindelijk maar heel wéinig resultaten zien na langere tijd (zou 6 weken... is nu een half jaar toch ?), terwijl de eigenaar het paard eigenlijk al van de hand wou doen op mp en jij je hulp aanbood....
Hij hoopte na 6 week een bereden paard te kunnen aanbieden...

Ik lees net dat de eigenaar ws 300 euro heeft gegeven...volgens jouw gegevens 3500 ervoor wou vragen....dan kan 6 weken stalgeld er nog makkelijk vanaf toch ?
Een gokje van 300 euro...is niet eens het slachtgeld...1 1/2 maand stalgeld erbij...dan verkopen óf alsnog naar de slager !
Ze durven het echt met een stalen gezicht en een leuk verzonnen verhaaltje....win or win voor de handelaar...het paard is de slachtoffer...letterlijk én figuurlijk !

Wie weet wat Solo allemaal heeft moeten doorstaan...mankeert hij toch iets...achterdeur slachtpaard of grasmaaier, zo triest !!!
Heeft deze persoon hem echt zolang gehad of was dat óók een leugen ?
In de handel is er géén liefde voor het paard wél voor het geld wat het op kan brengen...vaak met grove leugens en toneelspel !

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:01

Ach zo gaat dat toch, mensen denken van alles te weten. En gaan daar een eigen verhaal van maken, Vaak gaat zo,n topic dan op slot omdat er met modder gegooid wordt. Laten a.u.b geen dingen gaan verzinnen en met z,n allen proberen de Ts en het paard te helpen.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:31

Pfff, dit is niet niks...er komen inderdaad al meer dieren (paarden/honden...kneusjes !) uit het buitenland deze kant op...voor het oog pláátjes maar met een mega rugzak !
En natuurlijk spelen mensen die geld willen verdienen hier gretig op in...het is géén gek die het vraagt, maar het is een gek die het ervoor geeft !!!

Mensen zijn zo dom om vanuit leuke foto's een paard te kopen, terwijl ze het nog nooit hebben zien lopen...(soms tonen ze zelfs een gelijkend paard die mooi op een filmpje staat....) dure paard bij huis....drama...en dan ???
Of volledig getriggerd/verdoofd !
Kunstjes leren en verder niet gereden kunnen worden...lijkt voor het oog super !
Jantje,Pietje en Klaasje zal het wel even klaar krijgen....paardje flipt volledig en slaat door...en dan ?
Hier de handel in of alsnog naar de slacht !

Ook wordt er gespeculeerd op het gevoel bij mensen om ergens iets los te peuteren...donateur worden...spullen krijgen...
Soms kopen mensen uit medelijden en onwetendheid vaak zo'n paard...lost het wat op ? Nee, want er staan nog een hele rits op de lijst van transport naar Nederland !!!

Zo'n paard heeft vaak waslijst aan hoe omgaan met voor het leven...daar moet je zelf echt voor kiezen , want óók de omgeving kan aardig tegenwerken hoor !

Vooral als je zover komt dat het niet meer zichtbaar is voor een ander...zodra een ander er iets anders mee omgaat of puur een gevoelskwestie kun je echt terug zijn bij af...daarom zeg ik ook altijd ...zo'n paard moet je kopen voor het leven, niet opknappen en weer door willen verkopen...héél egoistisch om jezelf op die manier te verrijken !!!
Maar zoals ik al zei...er zijn er genoeg die zich daar totaal druk over maken (paard) en alléén maar ping-ping (geld) willen vangen/zien !

Ik heb prachtige paarden gezien, die zich super konden laten zien wat beweging betreft maar die echt niet geschikt waren voor iederéén...soms echt niet gereden konden worden...vanuit een trauma/psych.stoornis of een lichamelijke /afwijking/tekortkoming/oude blessure/ongemak (artrose/attact)...angst en vluchtgedrag is vaak de eerste symptoom dat je waakzaam moet zijn...zijn de paardjes die niet willen vechten ...óf juist extreme verzet gedrag...beide te verdoezelen met drogeer middelen dan zie je een zombie, ja en amen !!!
Totdat het paard weer wakker is...!!!

Waar staat jouw eigen andere jonge paard nu ts ?
Waarom zet je zelf niet de knopjes erop ?
Hoe oud is die nu en hoelang wordt die al beleerd ?
Wanneer komt die deze kant op ?
Mag ik een foto/filmpje zien...ben zeer benieuwd wat voor paard jouw eigen keuze is... !!!

Ik ben het gewend om eerlijke antwoorden te geven en hoop ze ook altijd terug te krijgen...krijg van jouw maar weinig antwoorden terug...daarom blijft mijn twijfel van...true or not true ...klopt dit verhaal wel of niet....wat is jouw doel/beweegreden...staat dit paard voorop of de resultaten die voortkomen vanuit dit paard (aandacht/boek/hulp(geldelijk,spullen,pro-deo adres )?
Hoevéél stalgeld moet je betalen om bij jouw op stal/paddock/wei te mogen staan ?

De mens blijft een struikelblok, zijn zo moeilijk in te schatten..., de paarden absoluut niet...zij verzinnen niet,hebben géén stalen gezicht, spelen géén toneel....het is zoals het is...zijn zoals ze zijn óf zijn zo geworden door.... !

Al is de leugen nog zo snel...de waarheid achterhaald het wel....

Ts ik hoop dat je eerlijk bent en dit paard echt wilt helpen ,zonder eigen belang...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:41

Moderatoropmerking:
Een aantal berichten verwijderd. Het negatief op de man af spelen is niet de bedoeling.
Persoonlijke vetes dienen uitgesproken te worden via de PB en niet in openbaar.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 15:10

Broadway, je ratelt maar door en dat is niet erg hoor, sommige mensen hebben dat nodig, maar zal ik je eerlijk zeggen dat ik niet van plan ben om op zoveel geraaskal in te gaan? Sommige opmerkingen zijn ook zo beschuldigend en dat raakt me. Waarom is dat nodig?
Ruzie schoppen helpt toch niet, en het lost al helemaal niets op. Ik doe mijn best om zelf zo vrolijk en volwassen mogelijk te blijven, maar het is zo nu en dan echt heel moeilijk.

Paard is overigens in Nederland geboren en een soort van getogen. (Is terug te lezen)

Als je, of wie dan ook meer wil weten, ik heb totaal geen geheimen, ben niet 'anoniem' en heb ook een gevuld profiel plus nog wat andere mogelijkheden om zelf te kijken naar wie ik ben en wat ik doe. Maar handelen, nee helaas daar zijn anderen goed in, dat kan ik niet.
Voor info: Zie onderschrift.

Verder wacht ik nu af op wat 'de wet' gaat doen. Daar heb ik geen invloed meer op.
Gisteren de hele dag 'ziek' geweest, als je maanden voor een paard zorgt dan ga je jezelf toch hechten. Of je dat fout vindt of niet, ik voel nu medelijden met hem. Officieel heeft dit paard nergens mee recht op. Google maar eens op retentierecht paard. (of klik op het blauwe)

Stel je voor dat er over jou beslist wordt en je zelf niets maar dan ook niets kan veranderen in je situatie. Dat maalt me zo boos en verdrietig. Waarom hij? Wat kan ik nu nog doen? Niet professioneel, nee zal best, ik ben ook iemand die van paarden houdt en een handje wilde helpen uit passie en uit hobby.

Diep in mijn hart hoop ik... ik pieker me suf echt, en we zijn toch maar een beetje bezig met wat aanpassingen voor deze knul. Hij kan er niks aan doen, en wie weet...
Je weet nooit, en ik wil hem niet alleen laten. Heb al zoveel geprobeerd om met zijn eigenaar tot een oplossing te komen, en dat frustreert me want het lukt niet. Allerlei voorstellen, opties, ideeën en de bereidheid om hem, de grijze Solo, zo lang het nodig is hier te laten. Voor mijn part voor altijd.

Wilde toch even reageren, ik ga ze nu even buiten laten het is hier ijzig koud en een harde wind, hij suist. Het is een van de weinige dagen in het jaar dat ze meer binnen staan en ik ben nog steeds heel erg blij met zijn dekentje. Hij ook. Koel ik ook weer even af, want sommige woorden maken me erg boos en verdrietig.
Snap best wat wantrouwen, maar er zijn meer nanieren om dat te uiten. En hé, een beetje krediet zou meer in het belang van het paard zijn.
Hoe dan ook, ik zorg voor hem, vijf keer per dag eten, schone box, elke dag naar buiten, de winter door zien te komen en hem de tijd geven. Want ik geloof in tijd, en dat is wat hij nodig zou hebben. Tijd, veel tijd en vooral geduld.

Als ik mezelf verlies dan heeft Solo echt helemaal niemand meer. Zo nu en dan heb ik ook een beetje hulp nodig, want het is net een nachtmerrie, maar dan echt. Ik wist ook niet dat het zo vaak voorkwam, en ben geschrokken van de 'oplossingen'.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:19

Paardentango schreef:
Officieel heeft dit paard nergens mee recht op. Google maar eens op retentierecht paard. (of klik op het blauwe)

Nogmaals de vraag: hij zou vandaag opgehaald worden, is dat inmiddels gebeurd en waar gaat hij heen?

Officieel heeft Solo idd nergens recht meer op maar ik zou het je idd niet positief aanrekenen als je hem alleen de broodnodige zorg zou geven en hem niet meer naar buiten zou laten of hem idd de deken niet zou geven die hij met deze kou nodig heeft.

Je zei dat je toch inmiddels aan wat broodnodige veranderingen in de huisvesting bent begonnen, dus ergens in je achterhoofd heb je al zitten dat hij blijven mag. Of vergis ik me nu?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:29

Hoeveel willen ze voor Solo hebben ? (pb ?) kun je dat inschatten ?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:49

Graag ga ik er vanuit dat als ts zegt dat ze het beste voor heeft met het dier, dat dat ook zo is.

Ts, is het mogelijk om de stalling van de afgelopen paar maanden minus het geldbedrag dat Solo nu momenteel waard is (sneu om het zo te noemen... ) alsnog te innen bij de eigenaar, en om met dat geldbedrag de stalomgeving aan te passen zodat Solo alsnog bij jullie kan blijven?

Ik hoop nog steeds op een happy ending, en dat dit dier niet nogmaals de handel in hoeft waar het allerlei trainingstechnieken en onbegrip te wachten staat.
Afbeelding

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:26

Telpeva, wat zou het fijn zijn als je mensen altijd op hun woorden zou kunnen geloven!
Ik heb een tijdje terug het eigen forum van Paardentango gevolgd en daar kom je helaas wat andere informatie tegen, die nogal tegenstrijdig is met wat ze hier probeert te verkondigen.
Onder ander een aantal paarden met soortgelijke verhalen zoals Solo, die vervolgens doodleuk op marktplaats voor een aanzienlijk bedrag worden aangeboden.
En wacht Solo nu hetzelfde lot?

Paardenliefde, het is maar wat je eronder verstaat.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:12

Dit topic stond mij tegen omdat mij toch een gevoel van zelfverheerlijking bekroop van TS. Ik vraag me af hoe dit allemaal in werkelijkheid is gegaan en betwijfel of het verhaal van TS 100% de waarheid is. Ja, jouw waarheid TS, die zal het in elk geval zijn. De dupe is nu in elk geval die arme Solo. Ik kan niet geloven dat Solo niet "gered" had kunnen worden, eventueel met behulp van andere bokkers. Aan wat jij voelt en denkt en weet en ziet en ervaart heeft Solo nu niks, Paardentango. Hij staat er nu blijkbaar helemaal alleen voor en dat is afschuwelijk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:46

Mona81, je gevoel klopt absoluut!

Al in het begin hebben bokkers aangeboden Solo over te nemen, maar dat wilde TS niet.
Nu horen we opeens niets meer, wat is er met Solo gebeurd?
Hou marktplaats maar goed in de gaten...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:46

Zo ik heb me even door dit topic heen geworsteld.. Wat een vreselijk leuk paard

Maar ik kom heel veel dingen tegen in het verhaal die tegen over elkaar staan.

Mijn bekruipt een heel erg rottig gevoel.
Leuk verhaal is er neer gezet, "zogenaamde zielige filmpjes"
Geen geld voor een dekentje??
Paardje is erg angstig? ik vind het wel mee vallen! ik zie een paard wat onzeker is maar ook een persoon ernaast die erg onzeker is... Dus in mijn ogen neemt dit paardje dat over.

Nee hoe meer ik alle berichten van TS achter elkaar plakte kan ik het alleen maar eens met
Broadway en Nikass

paard wordt gebruikt en wordt nu weer van de hand gedaan omdat dit verhaal niet langer kan doorgaan