Gulpje schreef:Ontzettend netjes opgelost door de Stal Die Hier Niet Genoemd Mag Worden en heel veel succes met het vinden van een lief paard wat bij jullie past!
Hahaha....

Dank je wel!!
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Marijse schreef:Als ik neerzet dat ik voor 10.000 euro een paard zoek dan komen mensen nog met paarden van 15.000 aan omdat het zo'n topper is... Prijs is bespreekbaar maar ik ga niet de hoofdprijs betalen voor hetgeen wij zoeken. Wij hoeven nl geen paard met geweldige papieren en niveau en prestaties. En daar betaal je nu eenmaal wel voor. Het is een indicatie voor een recreatiepaard. En die zijn er echt wel rond die prijsklasse. En is het mijn droompaard voor wat meer dan komt dat heus wel goed
Monica24 schreef:Wij wonen ook in de randstad en hebben heel intensief naar een nieuw paard gezocht. Het leek wel zo te zijn dat alle leuke paarden op dat moment in Friesland, Drenthe of Limburg stonden. De eerste dag hebben we dus heen en terug 5 uur in de auto gezeten voor een paard dat totaal niet vooruit te branden was. Dat is het risico, maar ik denk niet dat je jezelf qua reistijd moet beperken bij een dergelijk grote aankoop. Uiteindelijk hebbem wij HET paard gevonden bij een handelsstal (nee, niet die handelsstal), en tot nu toe is hij alles wat we zochten. Wij zochten ook naar een braaf paard, en ik heb wel meerdere leuke gezien en gereden, die ook wel geschikt voor jullie kunnen zijn. Mocht je willen weten welke dat waren kun je me altijd pben.
Monica24 schreef:Ooo, dat had ik onthouden, maar je had het inderdaad niet zo gezegd
Qua reizen hadden wij een kaartje van NL geprint en dan met stipjes erop gezet waar de leuke paarden stonden. Zo konden we er een aantal combineren op 1 dag. De meeste die ik gezien had waren er 4 in 1 weekend. Maar daar zaten ook 2 hele leuke bij. Het was wel heel moeilijk kiezen tussen die 2. (Luxeprobleempje)
Nog een tipje: eerst uitgebreid mailen met de kopers. Ik heb ze van tevoren gemaild of hij geschikt was voor onze situatie, en kreeg ook in een aantal gevallen een eerlijk antwoord dat dit waarschijnlijk niet voor ons het juiste paard was. En alles waar "sensibel" en "heeft een ruiter nodig die hem vertrouwen geeft" gewoon even overslaan. Ik vind het idee van de maneges bekijken niet eens een slecht idee. Er staan nog best leuke paarden tussen.
Amaris schreef:Oh, en TS, vraag vooral om filmpjes! Aan de hand daarvan kun je dan een beetje een inschatting maken of het de moeite waard is om ver te rijden. Van foto's en beschrijvingen red je dat niet.
Vraag bijvoorbeeld eens om een stukje les te filmpen (als verkoper nog les heeft met paard). Hebben ze geen les, dan maar gewoon van zelf rijden. Je kunt vaak enorm veel uit filmpjes halen.
Amaris schreef:ja, en alle gangen.
en als het verkoper teveel moeite is, dan weet jij ook dat je er geen moeite in moet steken om 3 uur in de auto te gaan zitten.
als je ooit in midden limburg moet zijn mag je overigens gerust bij mij een pauze inlassen, haha! koffie staat klaar hoor! alleen heb ik helaas geen paard te koop...