Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
simodi schreef:LoveUggs schreef:Als je een hond een mep met een zweep verkoopt op zijn achterste loopt ie bij wijzer van 3 dagen met pijn.
Een paard gaat er harder door lopen, en na 5 min is hij die tik vergeten.
Dat denk jij ...Een paard voelt zelfs een vlieg op zijn huid, wat denk je dan van de zweep?!
En waarom denk je dat ie harder gaat lopen?
LoveUggs schreef:Tigra_ schreef:
Overleden misschien niet maar menig hond is er toch wel mee verpest.
Dit valt heel erg mee. Mijn opa en oom trainen al JAREN (lees 10 tallen jaren) honden. Ze leiden ze op voor de politie, en zijn vaak erg blafferig in het begin.
Beiden gebruiken ze de stroomhalsband, als de honden thuis zijn, om ze te leren dat je binnen niet mag blaffen.
Dus in al die jaren, en bij elkaar een 20tal honden te hebben getraind, en bij allemaal die stroomband om te hebben gedaan, is er nooit wat ergs gebeurd.
En het klinkt misschien erg kapsones, alsof ze heel goed zijn, maar alle honden van mijn opa en mijn oom werken bij ME, buitenland, politie, enz, en alle honden halen tijdens wedstrijden die ze hebben met hun opleiding telkens opnieuw de 1e plaats. Er is er geen 1 vals van geworden, en ze presteren op hun allerbest..
Jotoma schreef:Zelfde ervaring als Loveuggs, ken ook de politiehonden waarbij de schakel om gaat dat ze gewoon met kinderen kunnen knuffelen en spelen. Zitten meestal wel buiten en niet binnen..
Ook een paar keer trainingen bijgewoond (niet van honden in opleiding), band werd alleen gebruikt bij de honden die bij het grijpen echt niet los wouden laten.
Ariebren schreef:Nadeel van een stroom stootje in de hals van het paard is, dat ze juist daarvoor wegrennen.
Zolang een paard met zijn voorhoofd het draad aanraakt, stapt hij terug.
Krijgt hij de stroomstoot achter de oren dan vliegt hij in schrik naar voren, dus dwars door het raster heen.
Setteli schreef:Ariebren schreef:Nadeel van een stroom stootje in de hals van het paard is, dat ze juist daarvoor wegrennen.
Zolang een paard met zijn voorhoofd het draad aanraakt, stapt hij terug.
Krijgt hij de stroomstoot achter de oren dan vliegt hij in schrik naar voren, dus dwars door het raster heen.
Hoe weet je dat Ariebren? Of heb je het stiekum zelf ook geprobeerd?
. Ariebren schreef:Omdat ik in de loop der jaren al heel wat stunten heb meegemaakt met de paarden.
Met de kop onder het schrikdraad door om een grassprietje te pakken, leuk hoor als ze dan toch het draad raken achter de oren.
Een paard is en blijft een vluchtdier.
Een klap van voren, stap achteruit, omdraaien en weg wezen.
Een klap van achteren, vooruit weg vluchten.
Shirley schreef:Ariebren schreef:Omdat ik in de loop der jaren al heel wat stunten heb meegemaakt met de paarden.
Met de kop onder het schrikdraad door om een grassprietje te pakken, leuk hoor als ze dan toch het draad raken achter de oren.
Een paard is en blijft een vluchtdier.
Een klap van voren, stap achteruit, omdraaien en weg wezen.
Een klap van achteren, vooruit weg vluchten.
Mijn tinkertje is net een oude Daf 33: die kan net zo hard vooruit als achteruit , tenminste in een dergelijk geval