Ik ben enkel voorstander als je hem paardwaardig kan houden, als hij zich netjes kan gedragen, als het veilig is voor jezelf, het paard en de omgeving en als hij positef kan bijdragen voor de sport/fokkerij.
Zoniet, ballen eraf.
Daarom wordt de kleine hengst hier zo snel mogelijk geruind. Goed, ik kan hem de omgeving bieden, kan hem de baas, maar hij is van geen enkele waarde voor de fokkerij en hij heeft toch wel lst met zichzelf, runen gaat hem volgens mij algemeen mer rust in het hoofd gegeven ook. Hem hengst houden zou echt nutteloos zijn.
De andere wacht ik voorlopig nog omdat hij aan alle voorwaarden voldoet, alleen moet ik nog uitvissen of hij keuringswaardig is of eventueel potentieel interessant voor de sport. Zoniet mag meneer ook lekker geruind worden tenzij het echt zo'n uitzonderlijke uitzondering op de regel is waar je echt alles mee kan blijven doen zonder enig probleem.
Mocht hij toch gaan etteren voor hij is voorgebracht, ballen eraf! Een hengst die het varken uithangt en gevaarlijk is zie ik ook liever niet in de fokkerij verschijnen, vind ik persoonlijk zeer negatieve eigenschap.