Heb liever niet heel bokt over me heen zo.
Maar zo als er ook in stond heb ik ook met volwassen hengsten gewerkt/gelopen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gentlegiant schreef:Ik vind ook dat je gewoon de post had moeten laten staan
Ik vind wel dat als je een veulen/jaarling hengst koopt dat je wel ervaring moet hebben met oudere hengsten want je zult ze toch correct op moeten voeden want anders heb je gelijk een slechte ervaring met hengsten vrees ik
Gentlegiant schreef:Bulck ik ben het volledig met je eens
Wat betreft de hengsten ketting
Bij de jongere hengsten hebben we hem altijd hoe hij dus hoort (hoe ze ook op keuringen zitten) bij de oudere hengsten die zich nergends meer wat vanaantrekken hebben we een gewoon halstertouw
Veulentjes en jaarlingen hebben ook een gewoon touwtje totdat ze hengsten gedrag gaan vertonen hebben we er een ketting om die hebben we niet strak staan gewoon losjes mocht hij vervelend worden dan zijn de sancies voor hem zelf
en indd NEE IS NEE EN BLIJFT OOK NEE
Positive dingen belonen negatieve dingen afstraffen
Je kunt bij een merrie nog een keertje toelaten dat het iets doet wat niet mag bij de meeste gevallen
maar bij hengsten doe ik dit dus nooit
bij merrie's en ruinen ok niet hier is nee nee en blijft ook nee ongeacht wel geslacht of leeftijd
bulck schreef:De echte 'rotzakken' worden gemaakt, op mss een heel klein percentage na (maar dan zit er mss weer een ander 'medisch' probleem aan de basis)
x_Quinta_x schreef:Ik ben overigens meet voor het rijden van merries en ruimen omdat je met een hengst toch veel alerter moet zijn in de omgang.
Maar als een hengst, hengst blijft, behoudt hij ook de hoeveelheid testosteron die hem een mooie bespiering geven. De hengst in kwestie zou dan niet ggk zijn, maar dan nog zou hij mooie prijzen kunnen rijden.