Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bandida schreef:KiWiKo schreef:bandida...... kom jij dan met een manier hoe TS dit op moet lossen NU..... Weidegang is nu geen optie, dus komop, laat je creatieve brein werken en vertel aan TS hoe zij vandaag haar paard veilig en wel uit die stal kan gaan halen
Weidegang is hier nu ook geen optie, en toch lopen al mijn paarden 27/7 buiten in groep, rara.. al eens van een paddock gehoord? Als die er niet is op je stal: verhuizen.
knollentuin schreef:@ bandida zo sneu
_sparta_ schreef:Waarom wordt dit paard niet gestald bij een plek waar ze overdag naar buiten gaan en in de nacht naar binnen? Dat hoeft niet dicht bij huis te zijn. Maar juist bij een ervaren persoon. Vertel die persoon het probleem. Dan heeft het paard overdag zijn vriendjes maar krijgt ook de opvoeding omdat hij naar binnen en naar buiten moet. Van daar uit kan hij naar de 24 uur buiten situatie. Juist nu zijn de plaatsen met in de nacht op stal staan nog genoeg te vinden. In de lente niet meer, dan zijn ze buiten.
Bandida schreef:KiWiKo schreef:De ene noemt het een bak, de andere een paddock........... ding komt toch buiten....... wat bazel je nou
Er is een groot verschil tussen een uurtje los laten en het grootste deel van de tijd of altijd buiten lopen
KiWiKo schreef:ook met een zogenaamd "stalgebrek"van deze proportie, wil je het paard eerst weer in het gareel hebben voordat je hem het land op gooit.
KiWiKo schreef:en dus moet je iets verder kijken dan je kadertje
Bandida schreef:KiWiKo schreef:wil je het paard eerst weer in het gareel hebben voordat je hem het land op gooit.
Tenzij je hem verweg in Timboektoe op een wei dacht te gooien is er tijd genoeg deze zomer om daar wat aan te doen.
Bandida schreef:Ik vond het mijne behoorlijk constructiefKan moeilijk voor haar gaan rondbellen he..
_sparta_ schreef:Bandida schreef:Ik vond het mijne behoorlijk constructiefKan moeilijk voor haar gaan rondbellen he..
Dat vind ik die van mij ook. Maar daar komt geen enkele reactie op.
KiWiKo schreef:Bandida schreef:Ik vond het mijne behoorlijk constructiefKan moeilijk voor haar gaan rondbellen he..
Ze zal toch die stal in moeten om dat dier te verhuizen........... hoe moet ze dat doen dan? Ruimte geven is niet een antwoord in deze vraag
_sparta_ schreef:Inderdaad, verder kijken:_sparta_ schreef:Waarom wordt dit paard niet gestald bij een plek waar ze overdag naar buiten gaan en in de nacht naar binnen? Dat hoeft niet dicht bij huis te zijn. Maar juist bij een ervaren persoon. Vertel die persoon het probleem. Dan heeft het paard overdag zijn vriendjes maar krijgt ook de opvoeding omdat hij naar binnen en naar buiten moet. Van daar uit kan hij naar de 24 uur buiten situatie. Juist nu zijn de plaatsen met in de nacht op stal staan nog genoeg te vinden. In de lente niet meer, dan zijn ze buiten.
Dat is verder kijken.
Je kunt dit paard best wel even in laten dimmen door grof geweld op hem toe te passen. Maar is dat nu nodig? Hij geeft duidelijk aan dat hij de situatie niet fijn vindt. Hij was eerder namelijk wel braaf.
Het is dus geen opvoeding gebrek, maar een stalgebrek.
KiWiKo schreef:Ze zal toch die stal in moeten om dat dier te verhuizen........... hoe moet ze dat doen dan?
Bandida schreef:KiWiKo schreef:Ik voor een ben nooit gecharmeerd geweest van eigenaren die hun paard uit de koppel kwamen halen aangezien je dan altijd een soort van onrust krijgt in de kudde.........
Daar heb ik zelf andere (betere) ervaringen mee. Maar goed, zo ver zijn we hier nog niet eens