Help mijn paard is gestoord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:50

Poeha, als het naar zijn bol dreigt te stijgen....

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:51

russel schreef:
Winnie de Poeh :D

Nee, joh! Dan krijg je straks miss kinderen met trauma aan Winnie de Poeh...

TS: Houd je ons op de hoogte? Ben trouwens erg benieuwd naar een foto van het 'monster'

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 23:05

Juangi schreef:
russel schreef:
Winnie de Poeh :D

Nee, joh! Dan krijg je straks miss kinderen met trauma aan Winnie de Poeh...

TS: Houd je ons op de hoogte? Ben trouwens erg benieuwd naar een foto van het 'monster'

Winnie de Poeh is niet echt een kindervriend hoor, daar heeft hij ook al eens zijn tandjes ingezet... een kind was zijn eerste slachtoffer, zijn laatste slachtoffer was de stalhoudster...

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:19

Succes ermee Djune! Het zal wel pittig zijn om te zien zo de eerste keren met PVD want dominantie bepalingen kunnen heel imponerend zijn om te zien (ik spreek uit ervaring) dan zie je opeens hoe groot een paard zich kan maken en dat wij echt niet veel voorstellen fysiek gezien. Daar moet je dan wel doorheen ook qua vertrouwen in jezelf, en dat je jezelf ook groot durft te maken. Ik ben benieuwd je verhalen te lezen! En vooral blijf vertrouwen op je intuitie, als je erop uitkomt dat PP een hele sterke leider nodig heeft en je voelt niet dat je hem dat kan geven, dan is er misschien toch een andere eigenaar voor hem nodig waar hij zich veilig bij kan voelen. Maar vooralsnog, vooral veel succes gewenst!

Rl_PrincEsS

Re: Help mijn paard is gestoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:22

Ik ben zo langzamerhand zo nieuwschierig geworden naar een foto van dit monster!!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:46

Ik volg dit topic,wnt ik heb jaren terug het zelfde probleem gehad met een merrie!
helaas heb ik geen oplossing kunnen vinden |(

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:16

Ik heb zowel je vorige topic als dit topic gevolgd.

Ik ben erg blij dat je nu hulp accepteerd. Ik hoop echt dat het gaat lukken. Ook vind ik dat hij een andere naam moet als het allemaal lukt :P

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:34

Een haan op stalling van vriendin die mensen aanviel werd Hannibal genoemd.
Ideetje?!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:54

Heerlijk , Paard word betiteld als gevaarlijk, maar het is puur een mensen fout,, een paard met een sterk karakter, vooral overheersend wil hij zijn, en jij laat het gebeuren,
Die van mij was ook zo maar nog 10 keer erger, die was 99% gevaarlijk en alleen braaf als hij sliep, en goh hij is nu zo braaf, en hoe komt dat ? ja heropgevoed, waarbij ziekenhuis bezoekjes normaal waren, ik vertrouw hem nu toe aan een meisje van 12 .
Ik heb hier nog plek, dus laat maar weten wanneer het niet zal lukken.
Van die bak spelletjes zal het niet oplossen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:59

@ kelly heb je ook de rest van het topic gelezen ?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:00

jazeker, ik heb braaf alles gelezen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:03

okeej :) dat idee kreeg ik niet helemaal, my mistake :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:03

ik ga wel met kelly mee, tis een puur menselijke fout van de huidige eigenaar.............

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:12

Inderdaad. het is een paard wat graag de touwtjes in handen neemt, krijgt ze niet dan gaat hij zich vezetten, wat soms 'gevaarlijk' kan ogen, als je er niet mee om durf te gaan en dus je zwakke kant laat zien geef je het paard gewonnen, en zal dus steeds in herhaling vallen. Mede doordat ht een flesseveulen is is de kans groter dat zulke paarden zulk gedrag gaan vertonen, want gegarandeerd toen hij veulen was had hij ook beslist de touwtjes in handen. Niet meer en niet minder,
En ja ik weet donders goed waar ik het over heb, krijg geregelt zulke paarden hier, die daarna (soms een korte tijd soms een lange tijd) hier als een normaal paard weer gaan terug naar huis, zelf jaren later krijg ik reacties van mensen dat alles goed gaat,
De enige die het toelaat is de mens, de enige die het kan veranderen is de mens

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:16

pure interesse:
hoe komt het dan dat het eigenlijk alleen bij vrouwen gebeurt?
komt dat omdat manne van nature dominanter ogen/zware stem hebben?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:18

Vrouwen komen (vaak) zwakker over dan mannen. Vrouwen zijn dun en tenger en voorzichtiger. Mannen breder, sterker en recht voor zn raap (meestal). Paarden zien en voelen dat aan!

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 17:24

_Yasmine_ schreef:
pure interesse:
hoe komt het dan dat het eigenlijk alleen bij vrouwen gebeurt?
komt dat omdat manne van nature dominanter ogen/zware stem hebben?

Dat kan pure toeval zijn dat hij het enkel bij vrouwen doet, maar het kan idd ook te maken hebben met feit dat mannen sterker ogen dan vrouwen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:40

oOoKellyoOo schreef:
Heerlijk , Paard word betiteld als gevaarlijk, maar het is puur een mensen fout,, een paard met een sterk karakter, vooral overheersend wil hij zijn, en jij laat het gebeuren,
Die van mij was ook zo maar nog 10 keer erger, die was 99% gevaarlijk en alleen braaf als hij sliep, en goh hij is nu zo braaf, en hoe komt dat ? ja heropgevoed, waarbij ziekenhuis bezoekjes normaal waren, ik vertrouw hem nu toe aan een meisje van 12 .
Ik heb hier nog plek, dus laat maar weten wanneer het niet zal lukken.
Van die bak spelletjes zal het niet oplossen

Wat een toon!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:41

kelly heeft wel gelijk :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:59

Dat kan pure toeval zijn dat hij het enkel bij vrouwen doet, maar het kan idd ook te maken hebben met feit dat mannen sterker ogen dan vrouwen.[/quote]

Niks is toeval in de reacties van een paard. Ik volg dit ook een hele tijd.Paarden worden in 99% van alle gevallen gemaakt tot wat ze zijn in ondeskundige handen. er is slechts maar een percentage van paarden waar daadwerkelijk iets mis is in het koppie. ooit bij stilgestaan dat hij mschn wel een nare ervaring zal kunnen hebben gemaakt juist in handen van een vrouw? ik hoop dat je dit probleem kan gaan oplossen maar als je jezelf niet voelt om dit paard aan te kunnen en hem dat te kunnen geven wat hij nodig heeft dan zal ik zelf zo eerlijk wezen en zeggen zoek een eigenaar die hem wel aankan en met hem kan omgaan op die manier die hij nodig heeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:04

ach komop ik ben een vrouw....... PvD is een vrouw..........

Gaelle is ook een vrouw...........

maar deze drie vrouwen zijn meer man dan honderd mannen bij elkaar........

het gaat puur om het innerlijke en de uitstraling............

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:10

KiWiKo schreef:

Dat kan best, maar aangezien TS al meerder malen heeft aangegeven dat dit haar eerste paard is en dat zij onervaren is met dit soort paarden, kan iemand het ook op een andere manier brengen...

Ik snap dat de rasechte paardenkenners soms gefrustreerd raken door dit soort topics op Bokt, máár ik vind het al een pluspunt dat iemand er voor durft uit te komen dat ze er zélf niet uitkomt en hulp nodig heeft. Iemand heeft er veel meer aan dat ze op een goede en vriendelijke manier advies en hulp krijgt dan een post die behoorlijk kort door de bocht is.

Maar goed, ik ben dan ook een typische weegschaal die in alle situaties altijd de harmonie wil bewaken :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:13

absoluut.............. kan ik me ook helemaal in vinden.........

feit is helaas dat dit zo ontzettend veel voorkomt en dat het eigelijk niet nodig is.........

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 18:14

laetitia schreef:
KiWiKo schreef:

Dat kan best, maar aangezien TS al meerder malen heeft aangegeven dat dit haar eerste paard is en dat zij onervaren is met dit soort paarden, kan iemand het ook op een andere manier brengen...

Ik snap dat de rasechte paardenkenners soms gefrustreerd raken door dit soort topics op Bokt, máár ik vind het al een pluspunt dat iemand er voor durft uit te komen dat ze er zélf niet uitkomt en hulp nodig heeft. Iemand heeft er veel meer aan dat ze op een goede en vriendelijke manier advies en hulp krijgt dan een post die behoorlijk kort door de bocht is.

Maar goed, ik ben dan ook een typische weegschaal die in alle situaties altijd de harmonie wil bewaken :D

Thanx... idd, iedereen heeft het eens moeten leren hé... (voor diegene die dit vergeten waren)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:18

heee Djune.............. iedereen heeft het moeten leren :)
dat staat als een paal boven water...........

is ook nul mis mee :D

alleen willen sommige mensen niet inzien dat de fout bij hun ligt........ jij bent gelukkig anders :)

Jij ziet waar het probleem ligt, nu eerst paard goed............ en dan met jou aan de slag.............

gaat helemaal goed komen onder PvD haar leiding :D

ik geloof het zomaar............

heb jij er ook vertrouwen in?