Montignac schreef:Die onderbouwing snap ik best maar mijn paard gebruik ik anders dan iemand die zijn of haar paard buiten heeft staan. Mijn paard staat veel binnen en heeft dus geen last van wind in z'n oren. Daarnaast knip ik ook het maangedeelte achter de oren omdat het hoofdstel dan beter zit. weet je hoeveel mensen een knellend hoofdstel hebben? Een kopstuk die te strak zit of een frontriem die knelt? Daar hoor je niemand over. Maar als je je paarden scheert of knipt dan heb je gelijk weer te veel met my little pony gespeeld of gebruik je je paard als uiting van een modeverschijnsel. Ik vind dat kort door de bocht. Als het paard veel buiten staat.. in de modder, regen en wind dan is behoud van al het haar.. dus ook de sokken wenselijk. Maar zoals mijn paard, die maar een paar uur per dag buitenstaat (langer heeft hij ook geen zin in want dan staat hij te brullen bij het hek) met deken! het is maar hoe je ermee omgaat. Scheren en knippen kan best als je maar weet hoe je ermee omgaat.
Hier zit wat in
Je paard heeft het dus niet meer nodig voor de doeleinden waarvoor deze in feite bedoeld zijn. Maar, vliegen stof
en andere beesten kunnen óók binnen in het oor komen
Ogen stoten gebeurt niet vaak maar de kans is vele malen groter