laetitia schreef:anneliesdj schreef:Dan heb je wss een dominantieprobleem
Kun je hem niet longeren voor je gaat rijden of even los in de bak en dan ff opjagen en moe maken (deken af!).
Doet hij dit alleen in de winter?
Ja hij doet dit alleen in de winter, ik begon hem te rijden in de zomer en de eigenaresse had mij al gewaarschuwd voor zijn gevaarlijke gedrag. Helemaal niets aan de hand. Maar als de temperatuur daalt, stijgt zijn gevaarlijke gedrag.
Misschien dat ik hem morgen voor het rijden even moe ga maken (hij loopt lekker in zijn wintervachtje zonder deken). Want hem even laten uitrennen ohz durf ik met hem niet aan (met andere paarden wel).
Eigenaresse heeft ook een paar keer een NH-instructrice bij hem gehad en hij is idd heel erg dominant. Tijdens loswerken begon hij te bokken, ogen draaiden weg, op haar afstormen. Je kan op zo'n moment ook geen contact meer met hem krijgen...dan is hij op de een of andere manier buiten zinnen.
NH-instructrice heeft ook met mijn paardje gewerkt en dat was een wereld van verschil.
Als hij het alleen in de winter doet zal het echt komen doordat hij fris is, misschien zit de deken hem in de weg als hij vrij loopt? Komt hij soms in de zomer met vriendjes buiten en in de winter niet?
Ik zou hem gewoon even moe maken van tevoren dan heb je het probleem wss ook niet meer.

en als hij zo moet spelen, prima, maar niet bij mij in de buurt. Speelse klappen komen net zo hard aan hoor.
. Het was niet tegen haar gericht (al zei ze wel: agosh, pony is boos op juf
) , maar we hebben het wel flink afgestraft.