Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Re: Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:06

Jauke is ook zo'n onwijze knuffel. Zijn show is pas compleet als hij na een show met zijn publiek heeft mogen knuffelen. Dat merk ik ook echt aan hem, als we zo een kwartiertje ofzo aan het vden zijn probeert hij soms ineens om er tussenuit naar het publiek te sneaken *LOL* Even roepen en hij is er weer bij, maar het kan voor hem niet snel genoeg knuffeltijd zijn! Ideaal want vaak wil publiek ook niets liever dan het paard even een aai kunnen geven, als ze dan vervolgens helemaal afgelebbert worden door het paard en om z'n nek kunnen gaan hangen enzo, tja, da's toch mooi he Knipoog

En uiteraard knuffel ik ook graag met mijn vent. Maar ik merk dat hij thuis soms ook wel zoiets heeft van, nu even niet. En soms heb ik zoiets van nu even niet en dan loopt hij aan mij te plukken.

Ik kan me best voorstellen dat als je zelf wat afstandelijke paarden gewend bent je niet snapt dat andere mensen zo met hun dier knuffelen, dat ka'n zo'n beest dan toch niet leuk vinden? Maar geloof me, de echte knuffelpaarden vinden dat helemaal het einde! Knipoog

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:07

Van mijn drie paarden houd er eentje absoluut niet van dat gefriemel aan zijn lijf en zijn de twee andere echte knuffels! Hoe meer hoe beter! Eentje hang ik vrijwel dagelijks om zijn nek. Hij slaat die dikke grote speknek dan om me heen en drukt me tegen zijn borst aan. Ook komt hij nog steeds graag met zijn hoofd op schoot liggen snurken. Tsja, noem mij dan maar een Penny! Wij vinden het heerlijk!!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:08

Moet wel zeggen dat ik niet om hem heen hang, dat vind ie ook niet echt fijn hoor, maar hij komt wel regelmatig met zijn hoofd ''tussen'' mijn arm, maar ik knijp hem niet plat Ach gut

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:08

Die van mij knuffelt terug.. Vork

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Okeeee hij kan het op commando.. zucht Bloos

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:09

Nou dat bedoelde ik nou ook! Doet mijne ook, dat is toch lief?!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:12

Om een vriendin maar even te quoten over hoe die van mij is Clown Haha!

Roxx schreef:
Maar 't is ook zo'n gezellig peerd!!! Ik ben er van overtuigd dat als je 'm bij je in de kamer zet hij gewoon naast je op de bank ploft en een zakkie chips open trekt!

highhead

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:57

Er zijn mensen die helemaal aan het paard (letterlijk en figuurlijk) hangen. Benen om de nek en armen om de nek. Dat kan echt niet!
Je kunt zeggen wat je wilt, maar daar ben ik echt fel op tegen! Boos! Maar gewoon even een dikke knuffel (= armen om de nek en lekker tegen je aan drukken).. waarom niet toch? 't Komt veel voor dat mensen de paarden zelfs zeer doen tijdens het knuffelen... dat mag niet! Let er dus op... Tips voor de perfecte knuffel:

1. Geen scherpe dingen in je zak of in de buurt, waarmee je je paard pijn doet.
2. Gewoon lekker knuffelen, niet omdat een ander het doet.
3. Doe waar je zin in hebt, zolang het maar door de beugel kan.
4. Als het een uiting van liefde/blijdschap is, kan het. Nogmaals: niet omdat het 'hoort' of whatever. Dat voelt een paard.
5. Zorg dat je paard weet dat je het doet omdat je hem/haar lief vind.

Veel plezier met knuffelen!
Groetjes, Hilde.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:36

geen last van mijn paard houd niet van knuffelen
af en toe een aai over de bolletjes is meer als voldoende voor haar en praatje natuurlijk

setje bontjes ach ieder zijn ding he

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:44

Ik hou wel van een knuffel op zijn tijd hoor! Doe ik met de hond ook maar daar zit ik ook niet de hele dag mee op schoot hoor. Clown

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:55

Als je weet dat je paard het lekker vind, waarom niet...
IK vind het heerlijk om af en toe mn verzorgtink om de nek te vallen (lekkere speknek Vingers aflikken ) en ze vind het zelf ook heel fijn om aandacht te krijgen, dus we knuffelen lekker verder!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:42

ik zal eens kijken of ik een filmpje kan laten maken van het knuffelen met mijn twee kleinsten. als ik die lekker te pakken heb MOET ik meestal door, nl. zit ik op de grond dan slaan ze beiden (de één heeft het van de ander afgekeken) een voorbeen over mijn schouder zodra ik mijn handen van ze afhaal. ook komen ze ervoor staan.
gisteren was ik met de jongste aan het grazen en hij komt dan af en toe langs, doet heel zachtjes met zijn neusharen tegen mijn wang, of geeft een duwtje met zijn neus, heel bescheiden. zijn teken van waardering, denk ik dan.

bonnie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:11

ik wilde wel dat mijn paard wat meer van knuffelen hield, soms staat hij het toe maar meestal niet
gelukkig heb ik nog 2 shetjes die smeken om geknuffeld te worden, die leggen hun neus in je handen en vinden het heerlijk om aangehaald te worden, ik wordt daar persoonlijk ook heel blij van Knipoog

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 19:22

ik word zelf idd helemaal gek van al die 'bijpassende' setjes...
knuffelen doe ik pas als het paard er echt om vraagt ,en mijn fjordje doet dat snel Tong uitsteken Maar ik ga niet helemaal op hem hangen en fijn knijpen.

detoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:15

ieder zij meug! toch? Haha!

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:20

Je zou maar van dat soort dingen moe worden .... Lijkt me niet leuk als je je zo snel ergert aan anderen of dat soort dingen!

Laat elkaar lekker in elkaars waarde, heerlijk toch lekker knuffelen ? Er zijn ook veel paarden die dat ook heerlijk vinden.
Ik begrijp dan ook niet waar je je zo druk om maakt.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:20

highhead schreef:
Er zijn mensen die helemaal aan het paard (letterlijk en figuurlijk) hangen. Benen om de nek en armen om de nek. Dat kan echt niet!

Dat lijkt me wel weer best grappig om te zien Clown

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:24

highhead schreef:
Je kunt zeggen wat je wilt, maar daar ben ik echt fel op tegen! Boos! Maar gewoon even een dikke knuffel (= armen om de nek en lekker tegen je aan drukken).. waarom niet toch? 't Komt veel voor dat mensen de paarden zelfs zeer doen tijdens het knuffelen... dat mag niet! Let er dus op... Tips voor de perfecte knuffel:

1. Geen scherpe dingen in je zak of in de buurt, waarmee je je paard pijn doet.
2. Gewoon lekker knuffelen, niet omdat een ander het doet.
3. Doe waar je zin in hebt, zolang het maar door de beugel kan.
4. Als het een uiting van liefde/blijdschap is, kan het. Nogmaals: niet omdat het 'hoort' of whatever. Dat voelt een paard.
5. Zorg dat je paard weet dat je het doet omdat je hem/haar lief vind.

Veel plezier met knuffelen!
Groetjes, Hilde.

Allemachtig.......nu zijn er ook al regels voor het geven van een knuf an mn peerd????? En IK word er wel blij van, een beetje affectie tonen. Gewoon een stevige knuf, hem bedanken voor die geweldige rit door het bos. Of gewoon even zeggen dak van hem hou........en hij snapt er geen bal van? Na de knuf weet hij dat er wat lekkers aan zit te komen. Ik voel me goed, peerd voelt zich goed...........en als iemand zich er aan ergert?? Get a life zou ik zeggen!

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:26

iepsel schreef:
Ik voel me goed, peerd voelt zich goed...........en als iemand zich er aan ergert?? Get a life zou ik zeggen!

Inderdaad.

_Madelonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 19:02

Pikeur schreef:
Mijn pony houdt er niet zo van om 'opgesloten' te zitten dus ik zal hem ook niet doodknuffelen, maar als anderen dat wel willen en het paard accepteerd het gewoon... waarom niet
Idd mee eens Bloos

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 19:06

Een band hebben met je paard, ishet mooiste wat er is!!! En daar hoort ook "fijn pletten" bij!

Ik knuffel mijn paard ook, en hij vind het juist leuk/lekker!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:41

deels oneens met bovenstaand. het paard is degene die bepaalt wat hij fijn vindt, ik heb er zelf drie, en twee ervan vinden veel fysiek contact heerlijk, gaan met elkaar ook zo om en komen zelf hun knuffels halen. ze geven zelfs zelf aan wáár ik precies moet kroelen, de ene keer is dat hun kont, de andere keer de rug of hals/ nek.
mijn derde paard houdt er helemaal niet van, die houdt er bijv. ook niet van om met hoge stemmetjes te worden toegesproken, wat de andere twee wél waarderen. mijn derde paard is een heer, met goede manieren, ook tegen andere paarden, en wenst ook als zodanig behandeld te worden. ik mag 'm best een keer krabbelen, maar eindeloos geknuffel en getut, nee. hij geniet er het meest van als we 'gewoon' samenzijn, ik bij hem zit terwijl hij lekker eet, of een dutje doet. hij vindt het ook prettig als ik voor zijn voorbenen op de grond zit als hij staande slaapt, hij laat dan zijn neus tot vlak boven mijn hoofd zakken en slaapt. daarvoor hoef ik hem zéker niet aan te raken, liever niet zelfs.

maw, het belangrijkste vind ik het kijken naar wat het páárd wil. er zijn een hoop paarden die geknuffel en getut wel waarderen, maar er zijn er ook die dat niet doen. en dat heb je als eigenaar te respecteren, immers, je wilt zelf ook respect van je paard, dat moet wederzijds zijn.

'fijn pletten' hoort mijns inziens dus écht niet per definitie bij het hebben van een goede band. je kunnen en willen aanpassen aan je paard, leren zien wat hij je vertelt, dat vind ik veel belangrijker. mijn knuffeldrang laat ik dan wel op iets of iemand anders los.

T3ss95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:00

Ik vind het echt lekker om even een paard/pony te knuffellen. Het heeft namelijk ook een voordeel: Je wordt er lekker warm van! Pling Maar daarna wil ik wel echt aan het werk gaan! Haha! Na het werk lekker je paard/pony borstellen en lekker kroelen is voor mij ook niet een probleem hoor! Knipoog Maar even voor de duidelijkheid: Ik vind het heerlijk om met een paard/pony te knuffellen!! Bloos

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:16

Ik vind gewoon een zachte lieve knuffel veel leuker!
maar mij voorkeur gaat toch naar uit voor een kriebeltje op zijn favo plek, of een hals klopje.
Ik denk dat de meeste paarden dat leuk genoeg vinden Lachen

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:26

Annekeee schreef:
Een band hebben met je paard, ishet mooiste wat er is!!! En daar hoort ook "fijn pletten" bij!

Ik knuffel mijn paard ook, en hij vind het juist leuk/lekker!

Nou ik weet niet of mijn paard hetzo waardeert als ik 'm fijn ga pletten omdat ik wil kroelen Clown

Ik denk niet dat het platknuffelen laat zien of je een band heb of niet. Dat licht echt aan je paard. Als ik mijnes als een jekko ga zitten krabben, fijn pletten, om de hals hangen dan wordt ze daar echt niet vrolijker op hoor.
Die vind het heerlijk om op het midden van haar hoofd zachtjes gekriebeld te worden, of achter dr oren geborsteld.
En ik heb echt geen slechte band met haar hoor . Tong uitsteken

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:35

Mijn verzorgpony vindt het hééél soms ook wel eens leuk om geknuffeld te worden. Ik vind het wel vaker leuk, dus regelmatig geef ik haar even snel een kus of een kriebel. Ach, ze gedraagt zich gewoon een beetje als een oude taart, ik kan er wel om lachen Huilen van het lachen .