Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dus misschien zeg ik niets nieuws. Maar volgens mijn veeartsen is het achterhaalt dat paarden koliek kunnen krijgen van luchtzuigen. De lucht die ze opzuigen gaat namelijk niet de maag in, maar komt er door de mond gewoon weer uit. Mijn vorige paardje liet zelfs soms een soort boeren. Een luchtzuigband hoef je dus niet om te doen vanwege medische redenen (zoek maar eens op internet). En dus had mijn paard de band nooit om en is (uiteraard) ook nooit ziek er van geworden
Anya schreef:Nee, het gedrag wat ze doen om een reden wordt onderdrukt met een band die pijn doet, belemmert met eten, e.d. Terwijl je de oorzaak niet aanpakt.
Beetje alsof jij zegt: ik heb buikpijn. En dan zeg ik; daar heb ik wel wat voor. Kom maar. En dan doe ik je lekker strak een band om zodat je niet meer kunt zeggen dat je buikpijn hebt.
Anya schreef:Nee, het gedrag wat ze doen om een reden wordt onderdrukt met een band die pijn doet, belemmert met eten, e.d. Terwijl je de oorzaak niet aanpakt.
)
Het lijkt me vreselijk onplezierig voor het paard en als een band met zo'n metalen stuk gaat draaien en aan de zijkant komt te zitten, is al helemaal benauwd. supertammy schreef:Ik vind het erg kortzichtig om die opmerking op de man af zo te plaatsen. Verder in pb?!
Poeh jullie zullen geschrokken zijn.