kom jij elke dag bij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SummerEnds

Re: kom jij elke dag bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:57

Ik ga elke dag voor ik naar school ga even bij mijn paarden op de manege langs. Heb ik even geluk dat dat maar 2 minuten stappen is ! En dan 's avonds ben ik zowizo op de manege te vinden van 5 tot 11

Sap_Fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:00

Bij mij op stal moeten we ook zelf mesten en hebben we een voerschema,.. er staan 15 paarden en onderling regelen we de voerbeurten.
Ik werk op t strand heb dus al een paar onwijs drukke dagen gehad en van de zomer blijft dat vaak zo!
Nou heb ik ideale plekje dat ze sowiezo de box uitkomen door weidegang (heeft het dus zeker niet slecht) maar ik ga ook nog elke dag nog om m echte beweging te geven (kijk met 30 graden heb ik zelf natuurlijk ook geen zin dan is t alleen afspuiten) en uit te mesten, want ik vind dat dat er wel bij hoort

en als ik echt geen tijd heb weet ik altijd wel iemand te strikken die mijn kanjer ff losgooit of longeert ofzo Duivel tis ook zo'n lekker ding Vingers aflikken

xx

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:36

Ik kom iedere dag bij mijn paard, op dit moment zelfs twee keer per dag. Mijn paard staat op een doe het zelf stal, er wordt wel gevoerd maar de rest moet je allemaal zelf doen. Dussss als ik er niet ben heeft mijn paard een vieze stal, geen beweging en geen eten. Heel af en toe denk ik wel eens 'hoefde ik maar 6 dagen in de week', vooral als ik het heel erg druk heb met werk of zelf niet al te gezond ben. Maar over het algemeen zou ik het niet anders willen: mijn paard wordt gevoerd zoals ik het wil en hoeveel ik wil. Ze staat iedere dag in een schone stal, en komt daar iedere dag uit. Als er iets met haar is zie ik dat meteen, hetzij aan haar of aan haar stal (heel apart maar daar kun je letterlijk en figuurlijk veel uithalen Haha! ). Ik vind gewoon dat als je kiest voor een paard je er ook helemaal voor moet gaan; je hond laat je toch ook niet drie dagen in de week niet uit omdat je geen tijd hebt?

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:40

Elke dag en dan nog heel vaak ook Vork
Die van mij staat aan huis Tong uitsteken

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:45

Ik heb ze aan huis staan, dus dat is lekker luxe Vork
Heb haar ook een poosje op een manege gehad, maar daar werden ze niet naar buiten gezet, dus ging ik toch echt iedere dag Ja

kimdevos87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:22

als voor mij mijn paard ook elke dag standaard gedaan zou worden (beweging, voeren, mesten noem maar op) dan zou ik af en toe best een dagje over slaan ja! maar ik heb een paard voor mijn hobby en plezier, en daarom vind ik het niet erg om elke dag te gaan Knipoog

EmMyYy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:18

er gaat elke dag iemand naar me pony als ik het niet ben is het me verosrgster wel!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:04

ik ga elke dag naar mijn paard, echter zit ik nu wel 2 dagen ziek thuis. De eigenaar van de andere paarden in de kudde en de eigenaar van het land zorgen nu even voor mijn paarden.

splendid23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:31

Ik ga ook bijna elke dag.. soms wel is een uitzondering
maar hij staat lekker de hele dag buiten en hij is al 23 dus een dagje
rust vind die ook niet ergg!! als ik hem een dagje niet heb gezien
lijkt het net of ik iets vergeten ben!

wematje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:37

Ik ga ook elke dag ook al kan ik haar nog niet bereiden, ze is net 3 namelijk. Ik sta half-pension dat wil bij ons zeggen dat je zelf mest. Alleen daarvoor ga ik al iedere dag en 2/3 keer in de week longeer ik haar 10 minutjes en even borstelen enz. Als ik een keer niet kan door omstandigheden gaat mijn vriend of mijn zus.

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:13

Ik ga ook elke dag !!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:19

Ik kan helaas maar 2- 3 keer per week naar mn paard toe.
Vanaf volgende week staat ze weer een stuk dichterbij dus wordt het 4 keer per week.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:21

onze paarden staan op de weide en het is niet perse nodig dat we komen. maar toch zijn we er elke dag

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:21

Ja ik ben elke dag bij mijn paarden te vinden. Van maandag tot en met donderdag elke avond, vrijdag de hele ochtend en in het weekend zelfs de hele dag. (eigen stalletje).
Ik vind het heerlijk om elke dag met ze bezig te zijn en vind het heel vervelend als ik een dagje niet kan wat natuurlijk wel eens voor komt. Haha!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:31

Meestal wel maar soms kom ik ook wel eens een dagje niet.

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:37

Die twee die thuis staan, ja die zie ik iedere dag wel 100 keer. Maar mijn ruintje die 10 minuten verderop staat die zie ik soms maar drie keer in de week. Is helemaal geen probleem. Als ik niet kom wordt er toch super voor hem gezorgd. Hij staat bij een oude man (is al 79 en zit nog bijna iedere dag op het paard, respect) en hij zorgt heel goed voor mijn ruintje als ik geen tijd heb om te komen rijden. Ik probeer het wel om zeker vijf keer te gaan, maar soms is het onmogelijk en ik heb nog niet ontdekt hoe ik mijzelf in tween kan delen. Maar hij vind het niet erg om twee of drie dagen stil te staan. Gelukkig.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:38

Ik kan niet elke dag...helaas....ben voor mijn werk vaak een paar dagen weg Clown
Mijn paardjes staan bij iemand in pension en hij zorgt goed voor mijn oogappeltjes als ik er niet ben.Ook heb ik een vaste bereider voo 1 van mijn paardjes die er bijna elke dag te vinden is.
Ze worden netjes uitgemest en buitenen binnen gezet en op vaste tijden gevoerd...als ik vrij ben,ben ik er wel altijd en zorg ook voor de paarden van de eigenaar.Zo vullen wij elkaar goed aan Ja
Soms hard werken...maar ook heel luxe aan de andere kant Knipoog

Groetjes,Tinky

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:35

Ik ga elke dag naar mijn paard. Een keer in de 2 weken ben ik het weekend niet thuis, maar dan gaat mijn moeder om haar te verzorgen en te laten rennen (heeft ze lekker vrij). Maar voor de rest ben ik elke avond op de manege te vinden. Meestal ben ik er toch zo'n 2 uur te vinden en ben ik er echt alleen voor mijn paard. Ik poets haar een keer voor het rijden en nog een keertje na het rijden. Maar ik ga zeker elke dag, kan haar ook niet missen.

xxBiancaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:42

Ik ben ook elke dag wel even bij onze pony, maar die van ons staat ook bij ons huis, dus ik heb gemakkelijk praten.
Als je een keer een dagje niet kunt, dan is dat toch geen probleem?!!
Zolang het dier zijn natje en droogje maar krijgt!

joelle1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:45

ik kom elke dag bij mijn pony en als ik niet kan zorg ik ervoor dat er iemand anders naar toe gaat

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:52

Mijn paarden staan 24/7 buiten, achter huis. Ze staan in totaal met zijn 3en, met toezicht van mensen wie daar huisjes huren, en mn stalbaas zelf. Als ik een dag niet heen ga is er voldoende gras, en ik kan mijn stalbaas op bellen of mijn stal maatje of die eventueel biks ox wat dan ook wil geven

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:54

Ik ben al een hele week niet meer bij mijn pony geweest Nagelbijten / Gniffelen

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:12

Welshcobfan schreef:
Ik ben al een hele week niet meer bij mijn pony geweest Nagelbijten / Gniffelen

Waarom een hele week niet meer?geen tijd? Nagelbijten / Gniffelen
lijkt mij niet zo'n probleem, had je paardje een weekje vakantie, haha. Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:14

Een dag zonder mijn pony vind ik echt niet leuk. Ik wil hem graag elke dag zien, soms ook 2x per dag. Ik laat de zorg voor hem ook niet graag (liever helemaal niet) aan anderen over, ik doe alles liever zelf. Mijn paard, mijn zorg. En met alle liefde en plezier!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:18

Ik had geen tijd idd (ontzettend druk even met de studie:onderzoek aan het doen Clown) , was sowieso afgelopen weekend op kamp met mijn scoutinggroep. Dus sja dan schiet het peerd er even bij in (maar dat geeft niet: de verzorgster cq mijn buurmeid heeft de hele week een oogje in het zeil gehouden en mijn pony beweging gegeven. Hij staat 24/7 buiten dus het is niet zo erg Haha!). Morgen heb ik iig weer eens paardendienst volgens het rooster Tong uitsteken

Ik kom graag bij mijn paard, maar ik weet dat mijn buurmeisje er ontzettend goed voor zorgt en het met net zoveel liefde en plezier doet als ik Lachen Ik kan met een gerust hart straks 2 week op vakantie Lachen (ze verzorgt hem al 3 jaar, dus ze kent mijn pony door en door Lachen het is echt een schat van een meid! en mijn pony is gek op haar Lachen )