Eraf springen en dan schoppen vind ik echt ziek..
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Esperanca schreef:Ik snap niet dat sommige mensen het zielig vinden als een paard een verdiende[!] schop krijgt, of het zelfs niet zou begrijpen. Daar lach ik me echt rot om
_Charlotte_ schreef:
dan is er wel ff iets anders aan de hand hoor! als je paard jou schopt dan zou ik ietsz eggen van foei ofzo, maar niet schopen want dan breek je een stukje van je relatie 
maar een paard zou je niet zomaar schoppen!![/quote]
Esperanca schreef:@ Vvincent; Dan scheer je toch echt iedereen over één kam.

Tegen de benen lijkt me toch best riskant..
? 
appelbolfan schreef:Zal vast heel blond klinken.. maar waar geven die mensen hun paard een schop dan?Tegen de benen lijkt me toch best riskant..
Ik sta ook een rang hoger
Simpele: 'Nee' is al voldoende. Maar hij heeft wel eens een dominatie/puberende periode gehad. Door simpelweg een keer terug te schoppen als hij gericht naar mij trapte is het opgelost. Het is nu een super lief beest. Als ik schuin achter hem loop, loopt hij weg (ik 'drijf' hem zeg maar). Dus hij is nu goed opgevoed, en ja ook door een schop te geven als hij het nodig had. (is in 5 jaar, nog geen 4 keer voorgekomen
)LisetCharlot schreef:... en wat is je punt nu dan Vvincent? Dat je paarden die op een groot land staan wel mag schoppen en die anderen niet?
Citaat:Haha nee ik ben niet echt voor schoppen , tenzij ze mij schoppen.
gelukkig is dat voor mij nog niet nodig geweest.SONY schreef:Als jij je paard een tikje geeft is hij er echt niet van onder de indruk. Het is ene groot dier. Heel hard trappen is overdreven maar in de natuur trappen paarden ook naar elkaar... Echt gemeen schoppen vind ik niet nodig maar bv. een hengst die ik reed, daarbij haalde een tikje op de schouder echt niks uit, hard trappen doe ik niet maar wel zodat de boodschap duidelijk is en daarvoor hoef je niet je paard in elkaar te schoppen natuurlijk, en vaak is het geeneens nodig.
Vvincent schreef:Als jij zelf ergens een aanzienlijk groot stuk grond heb waar je paarden ( kudde ) vrij mogen rondlopen 24/7 dan hoef jij je niet aangesproken te voelen...maar dan bedoel ik niet één klein stukje wei van 20 bij 20..daar zou jij na jaren toch ook op uitgekeken raken?