Je Paard Schoppen!???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: Je Paard Schoppen!???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:26

Nee ik bedoelde jou niet Elinax21, ik bedoelde Nadya. Ja

Eraf springen en dan schoppen vind ik echt ziek..

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:27

Esperanca schreef:
Ik snap niet dat sommige mensen het zielig vinden als een paard een verdiende[!] schop krijgt, of het zelfs niet zou begrijpen. Daar lach ik me echt rot om Haha!

Is het al niet zielig genoeg dat die beesten hun hele leven opgehokt worden?

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:27

met lichaamstaal bereik je heel wat!en door te gaan schoppen bereik je juist dat je paard je anders gaat zien!

kijk na een kudde als een paard vervelend is wat doet de leider van de kudde?die neageerd hem en dat is wat een paard niet wil want dan hoort hij niet meer bij de kudde en dat maakt van hem een gemakkelijk prooi!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:28

Als een paard een ander paard trapt in de kudde, krijgt hij wel een trap terug Knipoog

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:28

@ Vvincent; Dan scheer je toch echt iedereen over één kam.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:29

ieder heeft zijn eigen methode!en mijn paardjes zouden mij nooit in een hoekie drukkien waarom niet?omdat ik simpel weg een rang hoger sta als hun en dat heb ik bereikt met grondwerk!

Anoniem

LisetCharlot nu snap ik je reactie Knipoog

helaas werd me op de manege vroeger ook wel geleerd om pony's te schoppen, ze doen het daar zo vaak. blij dat ik daar nu weg ben.

SquitJarig

_Charlotte_ schreef:

quote]

um.. wij hebben 9 paarden! allemaal een ander karakter , maar echt een stemverhoging is al genoeg! je paard schopt je toch niet zomaar Verward dan is er wel ff iets anders aan de hand hoor! als je paard jou schopt dan zou ik ietsz eggen van foei ofzo, maar niet schopen want dan breek je een stukje van je relatie Knipoog

maar ik denk dat als je goed voor je paard bent hij ook goed voor jou is!
ik wil niet zegen dat jullie niet goed zijn voor je paard hoor Tong uitsteken maar een paard zou je niet zomaar schoppen!![/quote]

ja ik zag toen ik op "versturen" drukte dat je meer paarden had Bloos
ik zeg ook niet dat ik snel een paard schop ( 1x gedaan)
want een paard schopt je niet snel idd.
maar als ze je wel wat doen en je zegt foei dan heb je erbij die echt niet reageren..
en natuurlijk elk paard is anders maar als je iemand haar paard buiten wil zetten en je wordt zijn zal uitgetrapt ja dna kan je een schop verwachten.
voernijt of niet schoppen doe je niet. en zowel kun je hem terug verwachten.
en bedenk wel een er zit verschil tussen he schopje of een pest trap..
mijn VZ haf stond op stal ivm peesblessure en ik was dr aan het poetsen en ze was strond en strond vervelend bijten naar andere je kent het wel..
dan ineens pakt ze mij nou gelijk een tik terug.
als ik zeg foei tegen dr bijt ze me echt nog een x geloof mij maar haha..

kijk ik ben er ook op tegen als je paard iets doet wat niet mag en je gaat gelijk schoppen das ook niet goed natuurlijk..
maar ik snap best dat als je steeds ruzie heb omdat je paard lelijk tegen jou doet dat op een gegeven moment de emmer vol is hoor..
of niet?

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:30

Esperanca schreef:
@ Vvincent; Dan scheer je toch echt iedereen over één kam.

Als jij zelf ergens een aanzienlijk groot stuk grond heb waar je paarden ( kudde ) vrij mogen rondlopen 24/7 dan hoef jij je niet aangesproken te voelen...maar dan bedoel ik niet één klein stukje wei van 20 bij 20..daar zou jij na jaren toch ook op uitgekeken raken?

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:31

ik geef mn pony ook wel eens een schop hoor. juist omdat ik dr liever niet op dr hoofd wil slaan. als ze bijv. me helemaal ergens naar toe sleept krijgt ze echt wel een schop of als ze probeert te trappen enz.

Redrumfox

Zal vast heel blond klinken.. maar waar geven die mensen hun paard een schop dan? Verward Tegen de benen lijkt me toch best riskant..

Moniek

persoonlijk denk ik dat je al verkeert bezig bent al je iets van hem vraagt.
dat bedoel ik even niet rot ofzo begrijp me niet verkeerd.
kijk je eist dat hij stilsaat tijdens opstappen en peotsen of wat dan ook eist.
bij herhaadelijk vragen ga je in een soort discussie met je paard,klinkt raar maar is wel zo.
Bij mij word er 1 keer iets gezegd en dan komen er andere gevolgen en dan wil ik niet gelijk zeggen tikken enzo maar wel even duidelijk op zijn plek gezet worden.
Net met rijden wat hier ook als een voorbeeld genoemd word het is een keer been is,krijg je geen reactie dan verduidelijk je hulp door een tikje met de zweep ,en dan bedoel ik niet gelijk er op los meppen.
Ik denk dat meerdere keren vragen fout is en je blijft dan eerder in een strijd hangen waardoor flink meppen uiteindelijk je enige daad is uit wanhoop om je doel te bereiken.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:32

Als jij je paard een tikje geeft is hij er echt niet van onder de indruk. Het is ene groot dier. Heel hard trappen is overdreven maar in de natuur trappen paarden ook naar elkaar... Echt gemeen schoppen vind ik niet nodig maar bv. een hengst die ik reed, daarbij haalde een tikje op de schouder echt niks uit, hard trappen doe ik niet maar wel zodat de boodschap duidelijk is en daarvoor hoef je niet je paard in elkaar te schoppen natuurlijk, en vaak is het geeneens nodig.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:32

... en wat is je punt nu dan Vvincent? Dat je paarden die op een groot land staan wel mag schoppen en die anderen niet Pling?

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:33

appelbolfan schreef:
Zal vast heel blond klinken.. maar waar geven die mensen hun paard een schop dan? Verward Tegen de benen lijkt me toch best riskant..

onder dr buik...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:34

Mijn pony drukt mij ook niet in een hoek Clown Ik sta ook een rang hoger Knipoog Simpele: 'Nee' is al voldoende. Maar hij heeft wel eens een dominatie/puberende periode gehad. Door simpelweg een keer terug te schoppen als hij gericht naar mij trapte is het opgelost. Het is nu een super lief beest. Als ik schuin achter hem loop, loopt hij weg (ik 'drijf' hem zeg maar). Dus hij is nu goed opgevoed, en ja ook door een schop te geven als hij het nodig had. (is in 5 jaar, nog geen 4 keer voorgekomen Knipoog )

Ik geef hem bij voorkeur een schop tegen de zijkant van de bil aan, dus helemaal niet tussen de ribben, benen of wat dan ook. Een tik komt harder aan dan een schop.

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:34

LisetCharlot schreef:
... en wat is je punt nu dan Vvincent? Dat je paarden die op een groot land staan wel mag schoppen en die anderen niet Pling?

Dat je die dieren met respect hebt te behandelen juist omdat ze door ons opgehokt worden..dus helemaal niet schoppen, capisch?

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:35

Nou ik heb er een staan die behoorlijk dominand is zowel naar mijn andere 2 merie's als naar mij, als ze die 2 schopt krijgt ze ook een rot mep terug van ze. Ze heeft mij een keer aangevallen in de paddock tijdens het voeren(ik was toen hoog zwanger) ze viel me echt gericht aan en ik kreeg dus een trap van haar voorbeen, ik ben toen zo boos geworden dan ik haar een gigantische rot schop heb verkocht, en raar of niet maar ze heeft het nooit meer gedaan!
Mijn andere paard(hengst, staat in kudde) heeft mij een keer gebeten toen ik hem kwam controleren(wondjes etc) en toen heb ik zijn oor gepakt en zo hard gebeten als ik kon, ook nooit meer gedaan.

Ik ga mijn paarden echt niet zomaar schoppen,bijten of slaan, maar als ik uit het niets in ene word geschopt/gebeten dan kunnen ze wel iets terug verwachten. Als je niets doet blijven ze het doen. Ik ben echt geen voorstander van harde straffen, meestal is stem verheffen genoeg maar zoals ik al zei; als ze mij iets doen, doe ik het ook.
En bij mijn paarden(3 merrie's in een groepje) en (1 hengst 21 jaar, in een kudde) word er wel degelijk onderling heel wat afgestraft!

Slaan op het hoofd doe ik trouwens nooit, vind ik dan weer niet kunnen.
Ik denk dat iedereen zijn eigen manier van straffen heeft, en zolang je niet onterecht je paard in elkaar mept vind ik een corrigerende straf wel kunnen.
En ik kan lang niet zo hard schoppen als dat mijn paard mij heeft geschopt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:35

Ik verkoop mijn pony's best een schop als ze mij of iemand anders schoppen. Wel altijd meteen na een trap van hen dus niet een minuut later. Ik wil gewoon niet hebben dat mijn pony's trappen, mij niet maar al helemaal niet als het verzorgstertje in de wei loopt, dus ik treed die paar keer liever hard. Moet zeggen dat het daarna niet meer heeft plaats gevonden.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:36

Citaat:
Haha nee ik ben niet echt voor schoppen , tenzij ze mij schoppen.

Ja dat zou ik ook doen Ja gelukkig is dat voor mij nog niet nodig geweest.
Als mijn pony me bijt krijgt hij zonder twijfelen een tik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:37

Zolang het gewenste resultaat is bereikt (afleren van slecht gedrag) wat is er dan mis mee? Zolang de paarden niet bang zijn voor de mens? wat is er dan mis mee? Zolang het niet vaak voorkomt, wat is er dan mis mee?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:38

SONY schreef:
Als jij je paard een tikje geeft is hij er echt niet van onder de indruk. Het is ene groot dier. Heel hard trappen is overdreven maar in de natuur trappen paarden ook naar elkaar... Echt gemeen schoppen vind ik niet nodig maar bv. een hengst die ik reed, daarbij haalde een tikje op de schouder echt niks uit, hard trappen doe ik niet maar wel zodat de boodschap duidelijk is en daarvoor hoef je niet je paard in elkaar te schoppen natuurlijk, en vaak is het geeneens nodig.

Ik bedoel een tikje als een tik met de zweep en dat is anders als meppen.
Enja weet echt wel wanneer mijn paard onder de indruk is.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:40

Mijn eigen paarden en de paarden van mijn werk kunnen ook echt een schop terug verwachten mocht het nodig zijn..
Als ze er echt een verdiend hebben dan aarzel ik niet.. Nu vragen ze er niet zo vaak om, maar soms moet je even streng zijn en van een tikje zijn ze niet onder de indruk. Ik geef ze liever een keer een dreun dan telkens een klein tikje waar ze nauwelijks van opkijken.
Op mijn werk werk ik met hengsten en die moet je gewoon aanpakken, die mag je geen moment baas laten worden of brutaal gedrag vertonen dat niet door de beugel kan. En waar schop ik ze dan, waar ik ze het eerst kan raken.. Nee dat is te cru, onder hun kont of buik, niet tegen de benen o.i.d. hoor!!
En anders krijgen ze gewoon een mep voor hun kop..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:41

Vvincent:
Nounou, opgehokt vind ik een groot woord, lekker generaliserend. Hoe kun jij nou weten hoe mijn paarden leven, waar en hoe ze staan en hoe ik ze behandel? Ik ben eerlijk tegen mijn dieren, ze kunnen echt veel maken. Maar over de schreef is over de schreef, of ze nou binnen, buiten, in het wild of in gevangenschap staan. En hoe iemand het afstraft als een paard over de schreef gaat is persoonlijk! En uiteindelijk, als het te ver gaat, kan een paard evt een schop krijgen ja. Geen zwepen erbij of weet ik t, gewoon 1 schop. Daarna is het basta, over. En als een paard zich daarna gewoon normaal kan gedragen zal ik het ook meteen weer vergeten zijn en het paard weer gewoon normaal behandelen.

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:44

Nounou, opgehokt vind ik een groot woord, lekker generaliserend. Hoe kun jij nou weten hoe mijn paarden leven, waar en hoe ze staan en hoe ik ze behandel?

Wil je wel even lezen?

Vvincent schreef:
Als jij zelf ergens een aanzienlijk groot stuk grond heb waar je paarden ( kudde ) vrij mogen rondlopen 24/7 dan hoef jij je niet aangesproken te voelen...maar dan bedoel ik niet één klein stukje wei van 20 bij 20..daar zou jij na jaren toch ook op uitgekeken raken?

Als jou paarden prima behandeld worden en (zat) ruimte hebben hulde dan..Jammer genoeg is het in de grote meerderheid van de gevallen niet zo en staan die beestjes de hele dag op stal geel gras te eten. En dat vind ik dubbel straffen.