Zal wat zijn dat als die ze sokken niet opruimt zijn vrouw hem een skup geeft
Zal die raar staan kijken
! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zal wat zijn dat als die ze sokken niet opruimt zijn vrouw hem een skup geeft
Zal die raar staan kijken
!
. Hij had toen de smid met zijn achterijzer bezig was ineens naar achter getrapt en dat mag hij natuurlijk niet. Hij is daar niet voor gestraft omdat hij half van de wereld was. in totaal heeft hij geloof ik 8 spuitjes verdoving voor 500 kg direc in zijn aders gekregen. Maar een ander paard dat daar was had er maar 2 en die was half dood en die van mijn bleef gewoon uit angst uit zijn dak gaan. Maar is het met hem wel in het begin dat hij doodsbang is dus heel vervelend. En daarna geeft hij zich over. Dus dan krijg je het idee van nou hij is weer normaal en dan kan hij wel ineens uithalen dus bij hem moet je heel erg alert zijn. Dus als ik een hoefsmid was zou ik voor zo'n paard het in mijn broek doen. Nou is het wel zo dat bij mensen die hij kent hij niet zo moeilijk doet en gewoon doet wat er gevraagd wordt( beetje eenkennig is hij
). 
roxxxiejjj schreef:Mijn paardje moet bij de kliniek gedaan worden omdat hij zoo bang is! En hij allemaal verdovingen nodig heeft! De hoefsmid van daar doet hem dan en dat gaat goed (het is pas 1 keer gebeurd). Hij wordt gewoon aan een paal gezet en hij mag verder uitzoeken wat hij doet maar als hij zo angstig is krijgt hij weer een spuitje omdat het anders levensgevaarljk voor de smid en hemzelf is. Hij ging vorige keer rennen met een tang aan zijn ijzer hij had een hele lange oppervlakkige wond eraan overgehouden maar dat is weer over. Alleen kan je hem geen klap of schop geven als je dat doet als hoefsmid kan je het wel vergeten want hij geeft jou ook een klas. Hij had toen de smid met zijn achterijzer bezig was ineens naar achter getrapt en dat mag hij natuurlijk niet. Hij is daar niet voor gestraft omdat hij half van de wereld was. in totaal heeft hij geloof ik 8 spuitjes verdoving voor 500 kg direc in zijn aders gekregen. Maar een ander paard dat daar was had er maar 2 en die was half dood en die van mijn bleef gewoon uit angst uit zijn dak gaan. Maar is het met hem wel in het begin dat hij doodsbang is dus heel vervelend. En daarna geeft hij zich over. Dus dan krijg je het idee van nou hij is weer normaal en dan kan hij wel ineens uithalen dus bij hem moet je heel erg alert zijn. Dus als ik een hoefsmid was zou ik voor zo'n paard het in mijn broek doen. Nou is het wel zo dat bij mensen die hij kent hij niet zo moeilijk doet en gewoon doet wat er gevraagd wordt( beetje eenkennig is hij
).

mijn smid weet dat en behandeld hem heel geduldig waardoor het ook minder is, dan gaat zijn voet maar een keer de lucht in en verder is hij stil. Wanneer je boos word gaat hij alleen maar spastischer doen omdat het een ongecontroleerde beweging is waar hij zich erg ongemakkelijk daarbij voelt.
Sonja schreef:Als mijn paard zich bewust misdraagt, dan mag mijn smid hem een enorme rotschop voor z'n kont verkopen. Geen probleem. Het is ZIJN veiligheid, dat moeten we niet vergeten.
Onterecht straffen is altijd onacceptabel, wie het ook doet. Dan grijp ik overigens ook meteen in.
. Hij verteld je alles wat je wil weten, werkt heerlijk ontspannen. Toevallig hadden we het er laatst over. Hij heeft zn opleiding in Amerika gedaan en als je daar je eigen paard slaat of andermans paard dan krijg je gelijk een giga hoge boete (een medecursist kreeg een boete van 1000 dollar toen hij het paard sloeg waar hij mee bezig was)