Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Myke schreef:Ik hoor ook regelmatig berichten van mensen die in pension staan (ook in de Randstad) die de mogelijkheid hebben om hun paard buiten te laten zetten voor een dagdeel. Maar dat kost (extra) geld en pensiongeld is al duur genoeg in deze omgeving. Kan ik inkomen, maar dat extra geld heb je dan toch voor je paard over als die mogelijkheid je over het algemeen geboden wordt? Vind dat nu iets dat je aan je paard verplicht bent Als die mogelijkheid bij je op stal bestaat...
Kinee_ schreef:Myke schreef:Ik hoor ook regelmatig berichten van mensen die in pension staan (ook in de Randstad) die de mogelijkheid hebben om hun paard buiten te laten zetten voor een dagdeel. Maar dat kost (extra) geld en pensiongeld is al duur genoeg in deze omgeving. Kan ik inkomen, maar dat extra geld heb je dan toch voor je paard over als die mogelijkheid je over het algemeen geboden wordt? Vind dat nu iets dat je aan je paard verplicht bent Als die mogelijkheid bij je op stal bestaat...
Ik hoop niet dat je het tegen mij hebt want ik heb in dit topic al zo'n 86 keer gezegd dat wij in de winter geen gebruik mógen maken van de wei o.i.d. Ik zou héel graag mijn Paard 's winters en 's zomers de wei op willen zetten, maar het kán nou eenmaal niet! En extra betalen hoeven we niet, wij betalen gewoon de stalling door gedurende de wei-periode.

Ze kan de stal wel in maar dat doet ze meestal niet
Hij word iedere dag uitgemest en in die tijd staat hij in de paddok dat is tussen halfuurtje/uur. Hij kan niet op het land want het is een hengst en hij breekt hoe dan ook uit. Er is geen geld voor castratie, Zomer's weet ik niet hoe we het aan moeten pakken, we hebben hem wel in een klein landje gehad. Het land zag er als volgt uit: zijkant van de stallen van de koeien, achterkant ook iets van een muur van een stal, rechter zijkant ook een stukje gevolgt door een stacaravan van de zijkant, aan de voorkant was dus nog een openstuk dat werd opgevult door een hek van 1,5 meter en een ijzeren hek van ook ong. dezelfde hoogte (dat is ook de doorgang, naar de kant schuifbaar). Toen we even stonden te praten sprong hij tot onze verbazing over het ijzeren hek heen! dat was een stuk groter dan hem! Dus het was niet mogelijk hem op het land te zetten, we hebben veel verschillende dingen geprobeert maar het holp niet.. iemand misschien nog tips?
rowo schreef:Ik hoor deze opmerking wel vaker ook in dit topic maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Je kiest er zelf voor om je paard op een locatie neer te zetten waar ze niet naar buiten kunnen. Kan me voorstellen dat het soms heel moeilijk is om het anders te doen maar het zou voor mij echt niet acceptabel zijn.Heel veel mensen kunnnen er niks aan doen dat hun paard zo weinig eruit komt. Ze staan op een pension of manege en daar kunnen of mogen ze niet naar buiten.
Katja schreef:rowo schreef:Ik hoor deze opmerking wel vaker ook in dit topic maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Je kiest er zelf voor om je paard op een locatie neer te zetten waar ze niet naar buiten kunnen. Kan me voorstellen dat het soms heel moeilijk is om het anders te doen maar het zou voor mij echt niet acceptabel zijn.Heel veel mensen kunnnen er niks aan doen dat hun paard zo weinig eruit komt. Ze staan op een pension of manege en daar kunnen of mogen ze niet naar buiten.
Mijn paarden gaan meestal om een uurtje of 10 naar buiten en voor die tijd heb ik vaak al gereden. In de winster gaan ze tussen 17 en 18u naar binnen en in de zomer blijven ze vaak tot 20u buiten staan.
maar het hangt echt van de dag af