Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marlo schreef:Ik heb een hengst. En hoe dat is?Ik vroeg me dus af wie hier een hengst heeft, en hoe dat is.
Caira schreef:hmm ligt eraan, die van 70 cm til ik gewoon op als hij praatjes krijgt.
Caira schreef:neuh aan het halster, Ro stond van de week op zijn staart, was geweldig want hij wilde wegrennen maar kwam niet vooruit. Toch maar even de schaar gepakt toen ik uitgelachen was.
beukiej schreef:Hengsten zijn wel leuk, alleen je moet je wel bedenken dat ze eigenlijk nooit bij andere paarden in de wei kunnen (met ruinen gaan ze misschien vechten en de merries dekt hij dan)
als je ze in de wei ernaast zet heb je ook nog eens kan dat hij ontsnapt etc. leven op stal dus...
dees_daan schreef:hij word geruind omdat hij zo verschrikkelijk op de merrie's reageerd.. proberen te dekken, (merrie is er meteen bij weggehaald) ruinen dekt ie zelfs.. en als er een merrie hengstig is, reageerd hij daar ook heel erg op.. en hij is nog maar 9 maanden..
en ik wil niet hebben dat ik straks ga rijden, en meneer helemaal heet van de merrie's word.. dus als hij 2/2,5 is, laat ik hem wel ruinen
KiWiKo schreef:ik heb ook voor kleintjes heilig respect hoor![]()
tessyke schreef:dit is echt een discussie die eeuwig kan blijven duren
tessyke schreef:dat zeg ik niet maar dit is gewoon een welles-nietes discussie
merrieveulen schreef:alle paarden in een eigen weitje hoort imo ook niet.dees_daan schreef:hij word geruind omdat hij zo verschrikkelijk op de merrie's reageerd.. proberen te dekken, (merrie is er meteen bij weggehaald) ruinen dekt ie zelfs.. en als er een merrie hengstig is, reageerd hij daar ook heel erg op.. en hij is nog maar 9 maanden..
en ik wil niet hebben dat ik straks ga rijden, en meneer helemaal heet van de merrie's word.. dus als hij 2/2,5 is, laat ik hem wel ruinen
waarom zo lang wachten? hij moet nu dus nog twee jaar leven met constante correcties, frustratie en weet ik wat nog meer. laat hem komend voorjaar gewoon ruinen, groeien zal hij evengoed. hoe langer je wacht, hoe meer zijn gewoontes erin zitten, en ook ruinen kunnen behoorlijk over de schreef gaan als ze een merrie willen.
Caira schreef:hmm ligt eraan, die van 70 cm til ik gewoon op als hij praatjes krijgt.