wie heeft een hengst?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: wie heeft een hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:14

wat een geweld.......... echt dan zijn het ineens geen puppies meer Lachen Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:16

Ik heb ook met hele grote hengsten gewerkt, en geloof mij, daar heb ik heilig respect voor. Je moet het in je hebben om met hengsten te kunnen werken en altijd op blijven letten, absoluut. Maar ik ben toch van mening dat niet ieder paard gecastreerd hoeft te worden, en een hengst kan prima een paardwaardig bestaan hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:17

ik heb ook voor kleintjes heilig respect hoor Lachen Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:17

hmm ligt eraan, die van 70 cm til ik gewoon op als hij praatjes krijgt.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:19

marlo schreef:
Ik vroeg me dus af wie hier een hengst heeft, en hoe dat is.
Ik heb een hengst. En hoe dat is?

Geweldig! Haha!

Hij is echt een schat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:30

Caira schreef:
hmm ligt eraan, die van 70 cm til ik gewoon op als hij praatjes krijgt.

hihi aan zijn oortjes, in de houdgreep Haha! Haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:32

neuh aan het halster, Ro stond van de week op zijn staart, was geweldig want hij wilde wegrennen maar kwam niet vooruit. Toch maar even de schaar gepakt toen ik uitgelachen was.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:33

hihihi kan ik me voorstellen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:42

Caira schreef:
neuh aan het halster, Ro stond van de week op zijn staart, was geweldig want hij wilde wegrennen maar kwam niet vooruit. Toch maar even de schaar gepakt toen ik uitgelachen was.

haha, kan me voorstellen dat je dan idd even moet lachen Clown , die van mij til ik jammer genoeg niet even op.. hij is nu nog heel lief, soms komt ie niet vooruit omdat hij vieze voeten krijgt van de drek, maar een tikje is dan al genoeg Lachen
hij word geruind omdat hij zo verschrikkelijk op de merrie's reageerd.. proberen te dekken, (merrie is er meteen bij weggehaald) ruinen dekt ie zelfs.. en als er een merrie hengstig is, reageerd hij daar ook heel erg op.. en hij is nog maar 9 maanden..
en ik wil niet hebben dat ik straks ga rijden, en meneer helemaal heet van de merrie's word.. dus als hij 2/2,5 is, laat ik hem wel ruinen Ja

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:44

Ik heb graag hengsten. Nu weer een jonkie van bijna twee, dan hebben ze nog niet zo veel praatjes. Met een jaar of 3,5 zijn ze op zijn "leukst", zeg maar Clown. Ik vind hengsten fascinerend, je moet sterk in je schoenen staan en altijd alert zijn. Als je een hengst aan jouw kant hebt staan, dan is er veel mogelijk. Als je ze tégen je hebt - berg je dan maar Nagelbijten / Gniffelen .

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:52

beukiej schreef:
Hengsten zijn wel leuk, alleen je moet je wel bedenken dat ze eigenlijk nooit bij andere paarden in de wei kunnen (met ruinen gaan ze misschien vechten en de merries dekt hij dan)
als je ze in de wei ernaast zet heb je ook nog eens kan dat hij ontsnapt etc. leven op stal dus...

Dit geld niet voor iedere hengst!

Ik heb dus ook een hengst, en die staat in de box naast een ruin, en in de wei/paddock naast diezelfde ruin.. Die ruin is de baas over hem, maar ze kunnen geweldig leuk met elkaar spelen!!
Wij hebben de paarden eigenlijk nooit bij elkaar in 1 hetzelfde land, maar vaak wel naast elkaar!! Het zijn bij ons eigenlijk altijd de merries en de ruinen die uitbreken.. Die van mij stapt nog niet eens over het stroomdraadje dat laag hangt, terwijl er een hengstige merrie voor zijn neus staat!! Die van mij komt dan ook zo goed als elke dag buiten (behalve als het weer niet mee zit!!)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 01:56

alle paarden in een eigen weitje hoort imo ook niet.

dees_daan schreef:
hij word geruind omdat hij zo verschrikkelijk op de merrie's reageerd.. proberen te dekken, (merrie is er meteen bij weggehaald) ruinen dekt ie zelfs.. en als er een merrie hengstig is, reageerd hij daar ook heel erg op.. en hij is nog maar 9 maanden..
en ik wil niet hebben dat ik straks ga rijden, en meneer helemaal heet van de merrie's word.. dus als hij 2/2,5 is, laat ik hem wel ruinen Ja

waarom zo lang wachten? hij moet nu dus nog twee jaar leven met constante correcties, frustratie en weet ik wat nog meer. laat hem komend voorjaar gewoon ruinen, groeien zal hij evengoed. hoe langer je wacht, hoe meer zijn gewoontes erin zitten, en ook ruinen kunnen behoorlijk over de schreef gaan als ze een merrie willen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:44

KiWiKo schreef:
ik heb ook voor kleintjes heilig respect hoor Lachen Lachen

Ik ook Knipoog.

Mijn (nu heel erg lieve knuffel) hengstje heeft wel een grote stevige boer(van tegen de 2 meter) het hele erf laten zien terwijl ik er al voor de zekerheid een bitje in gehangen had en een kettinkje onder zijn kin!!!
Tjee wat heb ik hem vervloekt en ik heb zijn eigenaar (toen verzorgde ik hem nog) gesmeekt om hem te castreren (hij was toen 4). En moet je zien wat ik nu heb? Een 10 jarig doetje Tong uitsteken.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:46

dit is echt een discussie die eeuwig kan blijven duren Rolleyes

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:08

tessyke schreef:
dit is echt een discussie die eeuwig kan blijven duren Rolleyes

En dat zijn wel meer discussies, als het over paarden gaat. Is het daarom een discussie die het niet waard is om gevoerd te worden? Dan kunnen we heel bokt wel opdoeken, omdat allee discussie (met variaties) al langs zijn geweest.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:10

dat zeg ik niet maar dit is gewoon een welles-nietes discussie

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:13

tessyke schreef:
dat zeg ik niet maar dit is gewoon een welles-nietes discussie

Nietes! Tong uitsteken

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:16

welles! Vork

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:24

" Mancher Vorwurf wird gemacht zur falschen Zeit, doch mancher schweiget still, und der ist weise. Nichts Gutes erntet, wer den Zornigen zurechtweist; doch dem, der Lob erteilt, bleibt Schimpf erspart.

Gar mancher schweigt und wird für klug gehalten, und manchen lehnt man ab trotz vielen Redens. Gar mancher schweigt, weil er nicht Antwort weiß, und mancher schweigt, weil er die Zeit bedenkt. Der Weise schweigt bis zu der rechten Zeit, der Tor jedoch beachtet nicht die Zeit. Wer viele Worte macht, der wird verabscheut, und wer sich frech benimmt, gehasst."

Haha!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:27

uhm....en in het nederlands nu? :p

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:32

Als je zo bijdehand bent, vind je daar ook wel een oplossing voor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:49

merrieveulen schreef:
alle paarden in een eigen weitje hoort imo ook niet.

dees_daan schreef:

waarom zo lang wachten? hij moet nu dus nog twee jaar leven met constante correcties, frustratie en weet ik wat nog meer. laat hem komend voorjaar gewoon ruinen, groeien zal hij evengoed. hoe langer je wacht, hoe meer zijn gewoontes erin zitten, en ook ruinen kunnen behoorlijk over de schreef gaan als ze een merrie willen.

daar heb je idd gelijk in.. ik ga er idd goed over nadenken, als ik hem wel laat ruinen, kan hij ook bij de merrie in, dus je hebt idd gelijk..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:59

vertaalsite werkt niet deftig genoeg Haha!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:49

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:54

Ja dat is lastig als ze zo doen, al hebben die dat van mij nog nooit gedaan.

Toch knap trouwens om er een van 70 cm op te tillen krijg het bij die van mij echt niet voor elkaar