Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaitlin schreef:je hebt gelijk.. het klinkt allemaal belachelijk, maar (bij de meeste methodes) komt het op hetzelfde neer, sla iets stuk tussen de oren van het paard. Ik ben absoluut tegen het gebruik van agressie, maar voor het gebruik van een corrigerende tik. Mij is geleerd dat op het moment dat een paard stijgerd (en je weet het te voorspellen) een rauw ei tussen de oren van het paard kapot te slaan, dit is niet pijnlijk, maar veroorzaakt een schrikreactie omdat het paard denkt dat hij bloed. Je hebt dus inderdaad gelijk!! het hoeft absoluut niet zo gruwelijk!! Ik heb ook boeken van Monty Roberts gelezen, maar Monty zelf is géén voorstander van deze methodes, dat dat wel duidelijk blijft!
groetjes!!
armanike schreef:mijn arabiertje (merrie) stijgerde ook constant , op de straat in de bak in het bos, met iedereen wie dan ook.Op een gegeven moment mocht niemand meer opstappen gewoon uit proteste.Nu ik ga effe zegge ik ben helemaal geen fan van super harde aan pak, maar mijn les gever (een heel ervaren ruiter)heeft zijn dressuur zweep gepakt mijn paard effe goed geslagen tegen de borst en benen.Toen gestopt, wat grond werk gedaan erop gekropen, en ze heeft sindsdien nooit meer gesteigerd en is 180 graden omgedraaid
armanike schreef:sorry hoor...mijn arabiertje (merrie) stijgerde ook constant , op de straat in de bak in het bos, met iedereen wie dan ook.Op een gegeven moment mocht niemand meer opstappen gewoon uit proteste.Nu ik ga effe zegge ik ben helemaal geen fan van super harde aan pak, maar mijn les gever (een heel ervaren ruiter)heeft zijn dressuur zweep gepakt mijn paard effe goed geslagen tegen de borst en benen.Toen gestopt, wat grond werk gedaan erop gekropen, en ze heeft sindsdien nooit meer gesteigerd en is 180 graden omgedraaid
Liedje schreef:Ik geef mijn paard ook een tik tussen de oren als ze er ook maar aan denkt om omhoog te komen hoorZe hoeft maar met haar voorbenen omhoog te komen en ze heeft er één te pakken. Je moet je paard toch corrigeren?
Mijn paard krijgt ook een schop terug als ze mij (wilt gaan) gaan schoppen. Is niet zielig, denk je dat een paard vriendelijk vraagt of een ander paard ergens mee op wilt houden? Dat gaat veel en veel harder dan wij kunnen schoppen of slaan hoor.
* Bereid zich voor op heel bokt en bouwt een schuilplek*