KiWiKo schreef:mijn hoefsmid zet mijn paard aan een koeienhalster met onbreekbare sluitingen vast...... mijn paard gaat vreselijk hangen als hij niet iets achter zich heeft..... en hij wordt buiten beslagen....... dus niks achter hem.
Ik vind het goed, peerd wordt er alleen maar beter van.
Ik heb ooit een hengst gehad die zo vreselijk liep te spoken (ik had het dier allang een paar skuppen onder de kont gegeven) dat de smid uiteindelijk een keer zei van ZO IS HET KLAAR en ook uithaalde........ ding ging neer.......... peerd is altijd wel heel, heel braaf geweest.
een bang en sensibel paard ga je niet slaan.......... niemand met enig gevoel voor het wezen paard zal een bang sensibel paard aanpakken......... ook mijn smid niet.
Ik heb een onbehouwen boer....... Die zich toevallig heel zoet gedraagd bij de smid, op het gaan hangen na, maar beessie tilt keurig zijn voetjes op, gaat niet met het pootje hangen in de smid, gaat niet trekken met beentjes...... maar vind de manier van vaststaan niet leuk.......... en daar wordt hij boos om, en als hij zijn boosheid uit in het slaan naar de smid......... tja krijgt hij logisch een tikke terug (nou doet hij dat niet, maar stel dat.....)
elk paard zijn eigen aanpak, en ik ben blij dat ik smeden om me heen heb die dat ook zo zien.
Ik had een tijd terug een spikkel in training die ook zo achtelijk angstig en sensibel was.......... een boze blik was genoeg om het dier helemaal in dr schulp te laten kruipen, zo een beessie ga je niet slaan....... doen ook mijn smeden niet
Helemaal mee eens!
mijn vorige(panische)pony kreeg ook eens een harde klap tussen zijn ribben van de smid.
Hell yeah dat ik daar iets van gezegd heb, en dat die man uit een straal van 10m uit zijn buurt mocht blijven! en heb hem direct de deur gewezen
Het arme dier verstijfde vanaf die moment elke keer als ie nog maar een hoefsmid zag.. Met alle gevolgen van dien!
Ik ben trouwens nog niet klaar met die vent
(is al 4j geleden)
Met mijn huidig paard is het even anders!Nu moet ik de hoefsmid soms nog eens aanhalen dat hij hem best eens een klap mag verkopen