Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KiWiKo schreef:ok vooruit dan maar Nadya en Sherif mogen as woensdag (hij wordt dinsdag gebracht) mij laten zien hoe je dit dan oplost........
wel graag van te voren even een contractje ondertekenen dat IK en de EIGENAAR niet aansprakelijk zijn voor enig lichamelijk letsel hoe dan ook....
Kom het mij maar laten zien![]()
hoe het WEL moet...... en denk erom, ik verwacht progressie, net zoals de eigenaar dat van mij verwacht
sherif schreef:En het licht bij een paard uit de ogen slaan..PFFFFF waar zijn jullie mee bezig zeg!
inderdaad met slaan creeer je geen respect, maar creeer je eerder een moordwapen, sorry dames,maar waar hebben jullie deze praktijken geleerd? Een corrigerende tik is heel wat anders dan een pak rammel!!
Vasthi schreef:
Ben helemaal niet tegen een opvoedkundige pets bij een paard, maar weet ook dat mensen als Voest en Parelli erg goede dingen doen met paarden waarbij slaan niet nodig is. Een paard "breken" is echt niet nodig!
26 jaar in de paarden betekent toch nog niet dat je de wijsheid in pacht hebt Barmat?
Chip2 schreef:Nadya ik ga hier totaal in mee. Het is inderdaad of het allemaal maar snel snel snel moet soms vergeten we wel is dat het dieren zijn geen machines die alles maar zo oppakken.
KiWiKo schreef:[quote="KiWiKo"]ok vooruit dan maar Nadya en Sherif mogen as woensdag (hij wordt dinsdag gebracht) mij laten zien hoe je dit dan oplost........
wel graag van te voren even een contractje ondertekenen dat IK en de EIGENAAR niet aansprakelijk zijn voor enig lichamelijk letsel hoe dan ook....
Kom het mij maar laten zien![]()
hoe het WEL moet...... en denk erom, ik verwacht progressie, net zoals de eigenaar dat van mij verwacht
Citaat:je term k*t knollen vindt ik wel weer erg ver gaan. Ze zijn inderdaad vaak wat dwarser omdat ze beter weten hoe wij in elkaar zitten.
Vasthi schreef:26 jaar in de paarden betekent toch nog niet dat je de wijsheid in pacht hebt Barmat?
Nadya schreef:Vasthi schreef:
Ben helemaal niet tegen een opvoedkundige pets bij een paard, maar weet ook dat mensen als Voest en Parelli erg goede dingen doen met paarden waarbij slaan niet nodig is. Een paard "breken" is echt niet nodig!
26 jaar in de paarden betekent toch nog niet dat je de wijsheid in pacht hebt Barmat?
En dat is precies wat ik bedoel!! Ik hang ook o.a. de Voest-methode aan en dan hoef je een paard inderdaad niet te 'breken'. En dat heb ik zo vaak gezien en zelf een aantal keer gedaan. Juist die types die al lang in de paarden zitten, staan hier niet voor open, jammer genoeg. Ik zit trouwens 28 jaar in de paarden, dus net effe wat langer![]()
Ik heb ook de 'traditionele manier' geleerd vroeger, maar ik weet nu dat dat niet de manier is.
En Kiwiko, ik zou dat paard dolgraag van je 'overnemen' woensdag, maar in 1 dag resultaat verwachten, vind ik al genoeg zeggen. Met de methode die ik bedoel, ben je wel wat langer bezig, weken, soms maanden, met heel veel geduld. En dat zou ik die eigenaren van dat paard dan ook heel duidelijk maken. Voor mij staat het paard voorop en dan pas de mensen. Bij jou klinkt het alsof het resultaat en het geld belangrijker zijn ofzo of heb ik het mis?