blowdiene schreef:en trouwens een paard is wel wat minder gevoelig dan een mens hoowr...
Jou zou ik rechstreeks naar de workshop ´kijken met je handen sturen´.
Ik wist dat paarden gevoelig waren maar zó gevoelig!!!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
blowdiene schreef:en trouwens een paard is wel wat minder gevoelig dan een mens hoowr...
friesjeessss schreef:bij de veulens in het land gaat er ook wel eens 1 op mijn teen staan, laatst een fries merrie veulen (de grootste en dikste van alle 3 ) dit deed me ook goed zeer, maar ga ze niet slaan, kan gebeuren, ik sta ook wel es op iemands teen, hoop niet dat ik dan een mep krijgmaar als het vaker gebeurd en ze het met opzet gaan doen, tja dan zou ik het ook niet meer pikken denk ik
edit: dit is niet tegen jullie bedoeld, als ze eraf moeten en ze blijven staan, kunnen ze wel een tikje krijgen..
gewoon algemeen, anders moest ik 2 dingen posten)
Wou dat ik een paard was
Biancaa schreef:hahaha ja dat ken ik heel goed, ik ben zelf 1,53m en lizzy is dus 1,58m (ik ga via een stoel erop, tja die rot buikoperatie heeft er voorgezorgd dat ik mijn been niet hooggenoeg kan krijgen) en zij deed dit ook altijd pffff. Ik denk dat iedereen weleens denkt waar ze nou eigenlijk aan begonnen is![]()
Lizzy heeft trouwens sinds ze dus bitloos rijdt, totaal geen problemen met haar hoofd geven. Misschien heeft die van jou last van het bit. Niet dat je nu ook gelijk bitloos moet gaan rijden, maar misschien heeft ze haken op haar tanden ozo, waardoor het bit pijn doet? Ik denk ff mee
amosjuh schreef:agh ja slaan en tik geven vind ik nog steeds niet hetzelfde
) dan word je het op laatst zo zat, dat je gewoon een goed harde mep geeft, omdat de rest haar niets kan schelen.. of blijf jij dan aan klooien omdat slaan zielig is?
)
amosjuh schreef:dan blijf iik klooien![]()
ik sla geen paarden![]()
ik heb geleerd dat dat niks opgeschiet
friesjeessss schreef:Biancaa schreef:hahaha ja dat ken ik heel goed, ik ben zelf 1,53m en lizzy is dus 1,58m (ik ga via een stoel erop, tja die rot buikoperatie heeft er voorgezorgd dat ik mijn been niet hooggenoeg kan krijgen) en zij deed dit ook altijd pffff. Ik denk dat iedereen weleens denkt waar ze nou eigenlijk aan begonnen is![]()
Lizzy heeft trouwens sinds ze dus bitloos rijdt, totaal geen problemen met haar hoofd geven. Misschien heeft die van jou last van het bit. Niet dat je nu ook gelijk bitloos moet gaan rijden, maar misschien heeft ze haken op haar tanden ozo, waardoor het bit pijn doet? Ik denk ff mee
gaat dit over mij?![]()
rymkje heeft een hoofdstel waar je het bit en teugels heel snel af ka klikken, het bit zit er dus niet aan, ze doet het ook alleen met het hoofdstel in doen, afdoen vind ze geen probleem, ze is gewoon aan het klieren, en daar heb ik geen zin in, had gewoon zere handen maar ze gaf er niks om, dan maar een tik op haar hoofd, wie niet horen wil moet maar voelen
Dan is het inderdaad gewoon klieren hihihi, dan vind ik ook hoor, dan maar voelen... Anders blijft ze een loopje met je nemen... die van mij was gewoon bang voor het bit (tja mishandeld, dus lekker lopen raggen met het bit in haar mond) Dus daarom deed ze het, dan zou ik dus niet slaan. Het ligt echt helemaal aan de situatie, wanneer je wat doet... amosjuh schreef:dan blijf iik klooien![]()
ik sla geen paarden![]()
ik heb geleerd dat dat niks opgeschiet
SIEMxFUNNY schreef:Tegen
en had een aardige bloedlip en een paar krassen op haar buik... friesjeessss schreef:als jij om 14.00 klaar moet staan met je paard opgezadeld en al, het is 10 voor twee, en je wil het hoofdstel in doen, en ze gaat met haar hoofd zo hoog mogelijk staan, en hangen, (zij is groot en jij bent klein) en het lukt niet om dat hoofd naar beneden te krijgen, met tikken geven, dan sla je haar op het laatst ook wel denk ik, omdat het zo'n bulldozer is (ze werd gister nog uitgescholden voor trekpaard)
Ik lees net van je schouder... misschien is het een optie het iemand anders een tijdje te laten proberen?)
Grenzen stellen is belangrijk, maar geweld daarbij gebruiken vind ik gewoon niet juist
Persoonlijk heb ik ook meer respect voor een werkgever die consequent en rechtvaardig is, dan eentje die amicaal is en geen grenzen stelt; zo ga ik ook met mijn paard om. Althans, dat probeer ik