Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bigone schreef:Ts dan speel ik even voor papagaai, het advies in de verkoop advertentie, ondanks een jaar oud, is duidelijk. Geen paard voor de gemiddelde ruiter. Nu niet maar dat kan hij zeker worden. Zoek je begeleiding en haal je dochter er af. Haar wijze van rijden past absoluut nog niet bij dit paard.
Hij verdient beter, om er. fijn paard onder het zadel te worden moet er iemand op die hem op eigen benen kan laten lopen, niet met de handen begrenst en veel lichter zit. En jullie hebben blijkbaar de paarden allemaal op een stal staan dus hoop dat je hier geld ook nog aan kunt besteden. Want het paard is het zeker waard.
Storm schreef:dus omdat hij een hartruis heeft moet hij maar dood lekker persoon ben jeNou en TS. Sommige paarden gaan nou eenmaal naar de slacht. Dat maakt hun eigenaren nog geen slechte baasjes en jou niet heilig omdat jij het niet gedaan hebt.
[***] schreef:Storm schreef:dus omdat hij een hartruis heeft moet hij maar dood lekker persoon ben jeNou en TS. Sommige paarden gaan nou eenmaal naar de slacht. Dat maakt hun eigenaren nog geen slechte baasjes en jou niet heilig omdat jij het niet gedaan hebt.
[***] schreef:En dan doen ze hier alsof ik alle adviezen in de wind slaat maar ik ben wel degene die mijn paard het beste kent.
bigone schreef:Je dochter zal misschien kunnen rijden en ik heb nergens gezegd dat ze hard in de handen is, ze houd hem tegen en laat hem niet op eigen benen lopen. Dat zeg ik en daarom is ze op dit moment niet de geschikte ruiter voor dit specifieke paard. Maar ik wens je veel succes met hem.
[***] schreef:bigone schreef:Ts dan speel ik even voor papagaai, het advies in de verkoop advertentie, ondanks een jaar oud, is duidelijk. Geen paard voor de gemiddelde ruiter. Nu niet maar dat kan hij zeker worden. Zoek je begeleiding en haal je dochter er af. Haar wijze van rijden past absoluut nog niet bij dit paard.
Hij verdient beter, om er. fijn paard onder het zadel te worden moet er iemand op die hem op eigen benen kan laten lopen, niet met de handen begrenst en veel lichter zit. En jullie hebben blijkbaar de paarden allemaal op een stal staan dus hoop dat je hier geld ook nog aan kunt besteden. Want het paard is het zeker waard.
Hij is zeker al een heel groot stuk verbetert maar we zijn er nog niet dat is duidelijk en dat wist ik ook wel ik heb ook geen haast met geen enkel paard elk paard pakt de dingen op op zijn eigen tempo en het ene paard heeft meer tijd nodig dan het andere paard en dit paard is absoluut geen makkelijke maar waar een wil is is een weg met veel geduld begrip voor het paard kan er veel bereikt worden dit is ook mijn instelling en soms ja soms zit het even tegen en zie je het even niet meer zitten.
Dat mijn dochter volgens jullie te hard in der hand is en volgens jullie geen onafhankelijke zit heeft ben ik het echter niet mee eens maar goed dat ben ik en ik ken mijn dochter der rijstijl beter als jullie aangezien ze gemiddels 4 paarden per dag rijd waaronder ook onze andere total us die ze heeft ingereden en onze Desperado die ze heeft ingereden.
En dan nog niet de paarden genoemt die ze voor de manege inrijd en of doorrijdt.
En ja dit paard heeft haar een keer angst bezorgd en ook hier moet ze overheen. En zelf zegt ze geen spanning te hebben op het paard. Het paard buigt ook heel snel in als je je teugels opmaat neemt buigt hij al in hij is immers strak met slof gelongeerd en ingereden bij die inrijdstal dus ja het paard weet niet beter.
Sababber schreef:Ts ik denkt af je een super fijn en talentvol paard hebt aangeschaft. Tja zo’n hartruis laten de meeste ruiters niet eens checken bij aanschaf dus wie weet hoeveel er zijn die daarmee onbewust rondlopen in de sport. Het lijkt allemaal erg mee te vallen..
[***] schreef:Storm schreef:dus omdat hij een hartruis heeft moet hij maar dood lekker persoon ben jeNou en TS. Sommige paarden gaan nou eenmaal naar de slacht. Dat maakt hun eigenaren nog geen slechte baasjes en jou niet heilig omdat jij het niet gedaan hebt.
Maar goed dat mijn paarden nooit naar de slacht zullen gaan maar gewoon lekker in hun vertrouwde omgeving ingeslapen gaan worden als de tijd daar is
[***] schreef:Hij is zeker al een heel groot stuk verbetert maar we zijn er nog niet dat is duidelijk en dat wist ik ook wel ik heb ook geen haast met geen enkel paard elk paard pakt de dingen op op zijn eigen tempo en het ene paard heeft meer tijd nodig dan het andere paard en dit paard is absoluut geen makkelijke maar waar een wil is is een weg met veel geduld begrip voor het paard kan er veel bereikt worden dit is ook mijn instelling en soms ja soms zit het even tegen en zie je het even niet meer zitten.
Dat mijn dochter volgens jullie te hard in der hand is en volgens jullie geen onafhankelijke zit heeft ben ik het echter niet mee eens maar goed dat ben ik en ik ken mijn dochter der rijstijl beter als jullie aangezien ze gemiddels 4 paarden per dag rijd waaronder ook onze andere total us die ze heeft ingereden en onze Desperado die ze heeft ingereden.
En dan nog niet de paarden genoemt die ze voor de manege inrijd en of doorrijdt.
En ja dit paard heeft haar een keer angst bezorgd en ook hier moet ze overheen. En zelf zegt ze geen spanning te hebben op het paard. Het paard buigt ook heel snel in als je je teugels opmaat neemt buigt hij al in hij is immers strak met slof gelongeerd en ingereden bij die inrijdstal dus ja het paard weet niet beter.
Babootje schreef:Sababber schreef:Ts ik denkt af je een super fijn en talentvol paard hebt aangeschaft. Tja zo’n hartruis laten de meeste ruiters niet eens checken bij aanschaf dus wie weet hoeveel er zijn die daarmee onbewust rondlopen in de sport. Het lijkt allemaal erg mee te vallen..
Zon hartruis ontdekken ze gewoon bij een klinische keuring; het is niet iets dat je moet laten checken. Goed dat het is onderzocht in Gent en ik geloof best dat het mss geen bezwaar is voor de sport, maar ik heb het toch liever niet. Het is nu wellicht geen bezwaar voor de sport, maar het kan 2 kanten uit ermee.