Nikass schreef:Wat vervelend dat niemand je geholpen heeft of goed advies gegeven heeft.
Laat die medische molen lekker even zitten, dit paardje moet denk ik even opnieuw beleerd/opgevoed worden. Beter daar even in investeren. Ik zou het niet zelf doen, maar uitbesteden. Dat kost wat, maar dan heb je er waarschijnlijk de rest van zijn leven profijt van.
"Even doorpakken" is te simpel gesteld, het is niet dat hij op zijn fkikker moet krijgen voor iets wat hij nog niet kan en nog niet begrijpt.
Edit: sluit me bij Benzz aan.
Ik sluit me aan bij bovenstaand advies van Nikass en ook van Benz. Mijn jonge paard werd ook zadelmak gemaakt op een verkeerde manier. Hij is hierbij zelfs achterover gevallen boven op zijn ruiter (om vervolgens doodstil te blijven liggen). Gelukkig is het goed afgelopen, maar niemand wilde er meer op, want het paard was onbetrouwbaar en zou nooit beleerd kunnen worden.
Ik heb hierna zelf het zadelmak maken opgepakt met een zeer ervaren en kundig instructrice. In combinatie met grondwerk en erop zitten zijn we verder gegaan. Hij is nu 12, en een geweldig leuk paard om op te rijden. Bosritten, dressuur, springen, hij doet alles even braaf.