Ik wilde nummer 3 een paar weken geleden op mijn plateau laten staan, alleen snapte ze daar helemaal niets van, wilde er eigenlijk niet bij in de buurt komen en toen ik het plateau had omgetoverd tot neus-target wilde ze hem dus ook alleen maar van een halslengte afstand targetten. Ik besloot het plateau op de lange termijn te gooien en haar eerst te leren om op mijn stemhulp met de voorhoeven op een zeiltje te stappen. Dat vond ze al snel geweldig. Gisteren vond ik dat het tijd was voor stap twee: ik zette het plateau in de bak en legde het zeiltje er op een meter afstand naast. Ze ging keurig met de voorhoefjes op het zeil staan. Toen legde ik het zeiltje op het plateau.
En wat doet ze? Ze loopt naar het plateau en gaat met haar teentjes helemaal tegen de basis van het plateau staan. Dichterbij kon ze komen.

Elke keer als ik het commando voor 'ga op het zeiltje staan' tilde ze haar voorhoefjes op en probeerde die nog dichter tegen het plateau te zetten, want dat was nou eenmaal de opdracht.

Ik moest zo lachen.

Nu laat ik haar dat gewoon een weekje zo doen tot ze helemaal overtuigd is van dat ze superdicht met haar voorhoeven bij het plateau wil wonen, en dan kunnen we vervolgens die positie eens combineren met een voorbeentje uitslaan om haar zo op het plateau te krijgen.