Help! Valse pony gekocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:58

Misschien heeft hij inmiddels een nieuw baasje?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:10

pleiada schreef:
O dat is jammer,kon je niemand regelen?

Nee helaas, ik heb wel serieus rondgevraagd, er van uitgaande dat de shet nog geen nieuwe baas had.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:39

ik weet het nu echt niet meer. houden of verkopen.
het lijkt wel of de shetten weer veranderd zijn, en toen ik met ze ging wandelen (waren ze op holgeslagen) was natuurlijk toen ik ze pas 1 week had... misschien ging ik gewoon te vlug.. ik ga misschien iemand laten komen die voor me kan beslissen wat het beste is.. maar natuurlijk kies ik wat ik met die info kan gaan doen.... Toen ik bij ze ging kijken (bij hun vorige baasje) waren het echt 2 super lieve pony's. heb zelfs alleen gereden en ging prima...

moeilijke keuze.... :n

Tiffany

Re: Help! Valse pony gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:43

Misschien kun je een eigen topic maken dalena?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 00:31

Rodi schreef:
Als ze tegen iedereen zo aardig was over de mail als tegen mij dan raakt ze hem nooit kwijt!
Eerlijk over hoe hij werkelijk is was ze in ieder geval niet en verder als een poedersuiker shet kwam ze niet en dat ze er vanaf moest... Ben toen zelf gaan zoeken op internet en kwam toevallig dit topic tegen, hoop van harte dat het shetje bij een goed nieuw baasje terecht gaat komen.

Wat grappig dat ik jou nu hier weer tref. Jij was degene die mailde dat je een gratis pony zeker wel wilde, je had niet eens de advertentie gelezen en stelde alleen maar vragen die in de advertentie zeer duidelijk en uitgebreid beschreven waren. Op mensen die alleen maar 'GRATIS' lezen en de rest van de advertentie overslaan, reageer ik normaal niet eens, maar inderdaad; bij jou mail kon ik het niet laten.
Tegen mensen met serieuze interesse heb ik niets, en die heb ik dan ook allemaal teruggemaild. Eentje daarvan kwam van een vrouw die vlak bij mij in de buurt woont, die een gezelschapspony zochten voor op hun privestal. Het adres is controleerbaar, de mensen hebben ook dit forum gelezen nadat ik hen de link had gegeven en hun hart, weiland en staldeur staat wijdopen voor Robin. Het geeft een heel goed gevoel. Natuurlijk gebeuren er horror-verhalen met gratis pony's, maar dit voelt fantastisch. Dat het adres controleerbaar is, is ook fijn.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 00:35

pleiada schreef:
Erg jammer is dat hoor..Het komt op mij over dat ts niets wil doen om het te laten slagen met de pony en er gewoon heel snel vanaf wil..

Nogal domme uitspraak. Zijn namelijk mijn eigen woorden; ik heb het geprobeerd, het ging niet, en nu ga ik niet verder door met tegenzin en ik wil er graag snel vanaf, dat klopt. Bijzonder knappe diagnose! _/-\o_

WEET JE WAT ZO GEK IS? IEDEREEN OUWEHOERT MAAR OVER; 'ZE DOET HEM NAAR DE EERSTE DE BESTE WEG', MAAR ALS HIER OP DE TOPIC BLIJKT, DAT IK MENSEN HEB AFGEWEZEN DIE ME NIET OPRECHT LEKEN, DAN IS HET WEEEEEEEER NIET GOED.

Heel bijzondere mensen. Iemand die zegt dat ze hem wel wil als ie gratis is, en vervolgens op Bokt gaat lopen klagen, die krijgt hier gelijk. Terwijl het over dieren gaat!!!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 00:37

funnyhorses schreef:
Ik denk dat de ts alle vooroordelen wel een beetje zat is -O- ,dat er ook vast een hoop mensen die hier in het topic hebben gereageerd ook via marktplaats hebben gereageerd en ik kan me voorstellen dat zoiets dan wel vervelend begint te worden. >;)

Zo slecht zal ts het niet voorhebben met de pony anders zou ze zich niet deze moeite en marktplaats moeite hebben genomen.
We kennen ts niet persoonlijk dus niet te snel iemand veroordelen hoor.
Pony komt vast goed terecht. :j

Wat fijn! Een intelligente reactie die geheel de kern raakt, dank je wel hiervoor. Ik zal gewoon niet meer reageren op de mensen die geilen op een gratis pony en vervolgens hier gaan huilen als ze hem niet krijgen. Ik heb met de nieuw gevonden eigenaar (het gevoel in ieder geval) iemand gevonden te hebben die oprecht is, oprechte vragen stelde en verstand heeft van paarden. Iemand die met interesse vragen stelt. Dat is veel belangrijker, want het gaat om de pony en niet om mij natuurlijk!

Edit; typfouten!
Laatst bijgewerkt door alleirbag op 26-01-13 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 00:42

R.X. schreef:
Hoe komt het dat de advertentie niet te zien is?

Omdat er een huis gevonden is waar ik een heel goed gevoel bij heb, en er buiten dat nu eindelijk geen mailtjes meer binnenkomen van mensen die de pony GRATIS GRATIS GRATIS willen ophalen. Ik kreeg serieuze mailtjes; 'kan deze pony wedstrijden springen, dan haal ik hem op', of 'als de pony superbraaf is, minimaal ster preferent (snap je de grap?) en zadelmal en beleerd, wil ik hem wel ophalen, maar alleen met tuig erbij'...... Serieus mensen, wat een ongelooflijk volk op Marktplaats.... Om te huilen. Ik ben zo blij dat ik heb kunnen filteren. Ik ben onverwacht op verschillende stallen langs gegaan, mensen die zeiden dat ze een privestal hebben en hem daar wilde zetten als maatje voor hun ... (vul maar in). En dan onverwacht langskomen op het adres van hun privestal en dan midden in een woonwijk terecht komen. Of op een stukje land met een ezel en een hele hoop prikkeldraad. I did my searches, echt wel, en ik ben blij dat ik de advertentie heb kunnen verwijderen!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 01:15

Is het definitef dat hij naar die mensen in de buurt gaat? Fijn dat je een adres hebt gevonden waar jij je goed bij voelt. Snap je keuze heel goed. en hoe sommige mensen hier oordelen moet je maar proberen te negeren. Ze lezen de helft of oordelen terwijl ze de pony nog nooit hebben gezien. Jij denkt tenminste aan het belang van je pony. Hier hebben jullie beide geen plezier aan.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 01:18

Ik hoop van harte dat de pony goed terecht komt, en dat ie in kundige handen komt.
En dat jou een passende pony op je pad komt.

Persoonlijk vind ik dat je eerlijk naar jezelf en de pony bent.
Je past bij elkaar of niet.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 01:23

sjanien schreef:
Is het definitef dat hij naar die mensen in de buurt gaat? Fijn dat je een adres hebt gevonden waar jij je goed bij voelt. Snap je keuze heel goed. en hoe sommige mensen hier oordelen moet je maar proberen te negeren. Ze lezen de helft of oordelen terwijl ze de pony nog nooit hebben gezien. Jij denkt tenminste aan het belang van je pony. Hier hebben jullie beide geen plezier aan.

Ik heb een aantal serieus geintresseerde mensen in mijn mailbox staan, geselecteerd op volgorde van 'goed-gevoel'. De eerste komt Zondag kijken, mocht dat niks worden, dan ga ik naar de tweede, enzovoort. Ik moet trouwens zeggen dat de meeste serieuze mensen hebben gereageerd op de advertentie waar in stond dat de pony niet gratis weg mocht. Op één of andere manier zijn dat toch serieuzere mensen.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 01:23

R.X. schreef:
Ik hoop van harte dat de pony goed terecht komt, en dat ie in kundige handen komt.
En dat jou een passende pony op je pad komt.

Persoonlijk vind ik dat je eerlijk naar jezelf en de pony bent.
Je past bij elkaar of niet.

Zo is het, dank je wel voor je reactie.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 01:29

Zou je het vervelend vinden om te laten weten wat zijn nieuwe plekje word?
Ik ben oprecht geïnteresseerd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 01:31

TamaradB schreef:
De prijs was prima; ik moest 175,00 betalen en omdat de pony gebracht zou worden kwam er in totaal nog 75,00 bij aan vervoerskosten en een weekje stalling op zijn huidige stal. 250,- totaal dus.

:= Niet dus.

Ik ben benieuwd hoe het nu is? Al een oplossing?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 01:37

Qua waar die komt bedoel je? Of wie? Of hoe en wat? Ik stel iedereen op de hoogte zodra ik zeker weet of de kijkers Zondag hem meenemen. Uiteraard, of bedoel je iets anders?

@anneliesdj; ja, even de voorgaande berichtjes lezen, daar heb ik het geschreven :).

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 01:41

TamaradB

Ja dat bedoelde ik.
Ben echt geïnteresseerd en benieuwd waar ie terecht komt en bij wat voor soort mensen.
Fijn dat je zo je best doet om een goed passend thuis voor hem te vinden!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 02:10

Als ik zeker weet dat de mensen die Zondag komen hem meenemen, al ik meer vertellen, ik wil jullie graag op de hoogte houden.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:44

Succes morgen!
Hopelijk hebben die mensen wel een klik met Robin.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:51

anneliesdj schreef:
TamaradB schreef:
De prijs was prima; ik moest 175,00 betalen en omdat de pony gebracht zou worden kwam er in totaal nog 75,00 bij aan vervoerskosten en een weekje stalling op zijn huidige stal. 250,- totaal dus.

:= Niet dus.

Ik ben benieuwd hoe het nu is? Al een oplossing?

Over de prijs vind ik het helemaal geen gekke prijs eigenlijk. Ja shetjes staan voor hele lage bedragen of gratis af te halen, mag van mij wel eens verandering in komen. Als iemand serieus op zoek is hebben ze dat ook wel voor dat beestje over.
Zal een hoop ikhaaleenshetvanmpmaarweetnietwatikermeeaanmoet kopers schelen. En daarbij is het een levend wezen geen gratis bankstel.

Ik lees dat ts waars een goed huis heeft gevonden. Top ts! Hopen dat het klikt!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:57

Ik hoop maar 1 ding, dat de shet nu eindelijk een blijvend thuis krijgt en dat ie er dan maar heel gelukkig zal gaan worden met iemand met verstand van zaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:07

martine0503 schreef:
Ik hoop maar 1 ding, dat de shet nu eindelijk een blijvend thuis krijgt en dat ie er dan maar heel gelukkig zal gaan worden met iemand met verstand van zaken.

Amen!

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:35

:) +1

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:07

martine0503 schreef:

Dat hoop ik inderdaad ook :j het is altijd zo jammer voor dit soort beestjes dat ze van eigenaar naar eigenaar gaan waardoor ze mensen over het algemeen niet aardiger gaan vinden..Maar goed ik hoop dat hij nu niet meer weg hoeft :)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:11

pleiada schreef:
martine0503 schreef:

Dat hoop ik inderdaad ook :j het is altijd zo jammer voor dit soort beestjes dat ze van eigenaar naar eigenaar gaan waardoor ze mensen over het algemeen niet aardiger gaan vinden..Maar goed ik hoop dat hij nu niet meer weg hoeft :)

Daarom zei ik al eerder of naar iemand waAr hij goed terecht komt of ander helaas een enkeltje naar de groene weiden zodat er niet meer met hem gesold wordt. Wordt ie alleen maar slechter van.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:13

Zo denk ik er ook over!!