Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
troi schreef:Wat betreft flegmatiek zijn is er door de ruiter veel te verbeteren/verpesten. As het dier is gereden door mensen die constant aandrijven wordt menig paard vlug doof voor het been, iets dat je bij manege paarden veel ziet. Eigenlijk een vorm van zelfbescherming door het paard, als hij het niet zou negeren zou hij er gek van worden. Als het dier verder perfect is zou ik hem er niet voor laten staan en in de lessen goed oefenen op beter aan het been maken.
Serendip90 schreef:Mag ik even een opmerking maken? Heel stom misschien hoor... Maar probeer ook 'dichtbij" een paard te zoeken. Ik woon nu ook in de Randstad, maar ik weet dat als ik mijn paard zou gaan verhuizen (hij blijft brabander) dat het beest ontzettend vervelend en ongelukkig zou worden omdat hier de mogelijkheden minder zijn om hem ook in de winter buiten te hebben.
Dat is iets waar ik iig zeker op zou letten! (Bedacht het me net even, toen ik las dat je in de randstad woont)
Marijse schreef:Sonja schreef:Een braaf paard kopen kan idereen. Een paard braaf houden niet.
Als beginner mer een eigen paard heb je behalve goede begeleiding eigenlijk ook gewoon een goede bijrijder nodig.
Is dat een optie voor jullie?
Hoi Sonja,
Ja daar had ik het ook met de instructrice over. Maar hoe meer zij op hoger niveau gereden wordt nu, hoe fitter en sterker ze wordt naar ons toe als wij er op zitten. Ze wil dan nog meer werken natuurlijk. Ik ben bang dat we haar dan helemaal niet meer de baas kunnen.. Das een beetje de angst. Er zit dan zoveel niveau verschil in de ruiters op haar rug..
Marijse schreef:Serendip90 schreef:Mag ik even een opmerking maken? Heel stom misschien hoor... Maar probeer ook 'dichtbij" een paard te zoeken. Ik woon nu ook in de Randstad, maar ik weet dat als ik mijn paard zou gaan verhuizen (hij blijft brabander) dat het beest ontzettend vervelend en ongelukkig zou worden omdat hier de mogelijkheden minder zijn om hem ook in de winter buiten te hebben.
Dat is iets waar ik iig zeker op zou letten! (Bedacht het me net even, toen ik las dat je in de randstad woont)
Dat begrijp ik inderdaad... Daar heb je een punt. Maar... probeer maar eens in de randstad paarden te vinden![]()
Laat staan met mijn 'eisenpakket'
Ik heb er tot nu toe nog niet 1 binnen 2 uur rijden kunnen vinden
Marijse schreef:Wij hebben wel zat weidegang, maar eind oktober mogen ze het land niet meer op, en gaan ze in shifts de paddocks in. Ook rijden we veel buiten in de polder.. Het is niet zo dat het beestje nog amper buiten komt...
Marijse schreef:Sonja schreef:Een braaf paard kopen kan idereen. Een paard braaf houden niet.
Als beginner mer een eigen paard heb je behalve goede begeleiding eigenlijk ook gewoon een goede bijrijder nodig.
Is dat een optie voor jullie?
Hoi Sonja,
Ja daar had ik het ook met de instructrice over. Maar hoe meer zij op hoger niveau gereden wordt nu, hoe fitter en sterker ze wordt naar ons toe als wij er op zitten. Ze wil dan nog meer werken natuurlijk. Ik ben bang dat we haar dan helemaal niet meer de baas kunnen.. Das een beetje de angst. Er zit dan zoveel niveau verschil in de ruiters op haar rug..
WinBinChes schreef:Marijse schreef:Wij hebben wel zat weidegang, maar eind oktober mogen ze het land niet meer op, en gaan ze in shifts de paddocks in. Ook rijden we veel buiten in de polder.. Het is niet zo dat het beestje nog amper buiten komt...
Zolang ze elke dag buiten komen is dat geen punt hoor. 24/7 binnen worden ze wel getikt van, maar als ze naar buiten kunnen naast hun verplichte arbeid is dat prima.
knollentuin schreef:Mendy_Zabbel schreef:oowja en TIP! als het de handelsstal is die ik denk dat het is, zou ik trouwens ook maar ff gaan googlen...
in mijn omgeving veel negatieve reacties:(
beetje mosterd na de maaltijd, naam van de stal is genoemd en ze hebben alles keurig geregeld voor ts.
Marijse schreef:Hoi allemaal,
Qua karakter zou hij echt super zijn. Maar mijn instructrice was ook negatief, en ik volg haar en jullie adviezen. We zoeken verder.
Maar zoals iedereen zegt, er zijn er meer dan genoeg te koop? Dat is niet waar...
Veelal zijn het goede (en dus te pittige) sportpaarden, of (zwaar) afgekeurde sportpaarden die door mogen voor recreatiepaard.
Een zeer rustig braaf paard wat wel lekker voorwaarts is maar super betrouwbaar en niet persé op topniveau loopt valt echt niet mee!
Ja, 18+.... Of hij is 1.78 ofzo. Dat zie ik ook niet zitten.
Ik zoek al weken maar ik ga het niet overhaasten. Ik hou geduld.
Maar baal wel.. :-P
Wordt vervolgd