Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ariebren schreef:Ik heb dan ervaring met merries en een hengst in de kudde.
De hengst is het bazige type, wil als eerste eten en verdedigd zijn kudde tegen een andere hengst.
Dit doet hij door zijn merries naar achteren te sturen.
Maar omdat wij die dieren niet op een grote vlakte houden zie je vaak dat de leid merrie niet voorop staat.
Maar wel in het voorjaar als er gedekt moet worden.
Dan is de big mama van de kudde degene die bepaald wie er gedekt wordt.
yvonnedv schreef:Onze hond heeft zo'n band maar dit filmpje is niet realistisch, de band geeft eerst tweemaal een piep zonder schok en de persoon in het filpje doet net of hij dan al een schok krijgt en terwijl hij praat gebeurd er niets terwijl zijn stembanden dan wel trillen.
russel schreef:ThreeFingers schreef:@russel
Dit is jouw tekst: Zelf aan de stroom blijven hangen thuis van omheinigen? Nou zeker wel! En of een paard het loodje kan leggen van te veel stroom? Nou zeker wel, op zijn minst een ritme stoornis, verdiep je daar eens in...
Natuurlijk kan een paard dood gaan van stroom, maar dan moet de hoeveelheid stroom die gegeven word wel erg hoog zijn, net als bij mensen bv op de elektrische stoel. Een paard gaat niet dood aan de stroom van een schrikdraad.
Wat is je punt? Ga jij dit nu in vergelijking van een electrische stoel brengen? Appels met peren? Lees de berichten hier onder maar eens, daar komen al wat meer mensen met een onderbouwde tegen mening
Tigra_ schreef:Babootje schreef:Ik vind het op zich een goed idee van TS. Moet er wel de tijd voor nemen om het hem aan te leren, dat ie een tik krijgt op het moment dat ie achter de jaarling aan kan. Stroombanden worden bij honden al sinds jaar en dag gebruikt voor correctie; nooit gehoord dat er eentje als gevolg van het gebruik is overleden of zo. Ik denk dat het niet veel kwaad kan. Je kunt het iig proberen.
Overleden misschien niet maar menig hond is er toch wel mee verpest.
Babootje schreef:Ik overweeg ook om er 1 te gebruiken bij mijn hond. Voor haar eigen veiligheid overigens. Ze jaagt auto's achterna. Nu gaat ze nooit los in de buurt van een weg, maar ik wil het haar gewoon afleren. Heb er last van als ik met haar op het strand loop en strandtenten op- of afgebouwd worden.
Ben benieuwd TS of het werkt. Ik denk niet dat het zoveel te maken heeft met rangorde in de groep. Wel met dominant zijn en Shets zijn nu eenmaal enorme draken.
Jotoma schreef:Eigenlijk zeggen al je voorbeelden al waar het op staat:
Ieder mens kan het vast leren, alleen TS gaat het toepassen zonder ook maar iets van kennis ervan te hebben. Dan wordt het 'gok'werk in mijn ogen, dat vind ik niet zo verstandig.
In je andere voorbeeld over plassen tegen het draad, de hond legde dus de verkeerde link. Jou vader deed dit niet, maar het was het draad. De shet kan dus ook zo'n link gaan leggen.
Wat wij doen is een beetje gissen naar wat het effect kan zijn en of het kan, dat zou ik zelf niet zo betrouwbaar vinden om het zo maar te doen. Dit komt ook doordat ik het iets anders vind dan een tik met een zweep geven.
Hoe dan ook, ik ben wel benieuwd naar waar TS op uit komt. Zowel naar 1x, stel het bevalt haar; hoe zou het dan gaan op langere termijn. Juist omdat hier zo weinig van bekend is, kan het zijn dat ze mijn argumenten zo maar kan weerleggen. Dat vind ik hier wel interessant aan.
LoveUggs schreef:Als je een hond een mep met een zweep verkoopt op zijn achterste loopt ie bij wijzer van 3 dagen met pijn.
Een paard gaat er harder door lopen, en na 5 min is hij die tik vergeten.
Een paard voelt zelfs een vlieg op zijn huid, wat denk je dan van de zweep?!