Arabesk schreef:Bij mijn paarden kan ik een etmaal vullen met 'eten, slapen, schijten en dom kijken'
Lijken ze op hun baasje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xJess schreef:Wie zegt dat ik hier niet van op de hoogte ben? Ik heb toch gezegt dat er hier geen andere mogelijkheid is.
En als je mijn eerdere berichten gelezen had @zipsy staat er dat hij altijd met z'n vriendje staat. En dan staat hij nog gewoon te staan. Dus dat contact met soortgenoten is niet waar. Hij kan wel een pas verzetten in vrijheid hoor, toen hij een tijdje stilgezet werd ivm met zijn rug stond hij nog wel buiten. En toen kon hij wel gewoon rennen en gek doen. Ook staat hij in de zomer gewoon de hele dag buiten, en ook dan heeft hij geen behoefte om te rennen. Als de hele groep gaat rennen, blijft hij gewoon eten/staan.
En waar slaat dat nou weer op over die stapmolen, een beetje kinderachtig. Hij staat wel buiten, maar meestal 1 a 2 uur. Bij ons is het namelijk zo dat je bij je paard moet blijven als hij buiten staat, en hij maximaal een half uur in de paddock mag (met z'n tweeën dus een uur). En dan nog in de stapmolen. Dus bij elkaar komt hij er op een dag ongeveer 5 uur uit. En zoals ik al eerder heb gezegt, er is geen andere mogelijkheid, dit is één van de beste stallen hier in de buurt. Er zijn ook stallen waar ze niet eens paddocks hebben, en ze de hele dag in een donkere stal staan, zonder tralies, gewoon helemaal dicht.
aslo schreef:Als je dit leest zou je aan moeten nemen dat de eigenaar haar/zijn paard (ongeziens) een hele dag geoberserveerd heeft. Daar zet ik vraagtekens bij. Hoe dan ook, blijkbaar denkt de eigenaar dat haar/zijn paard het als zo ervaart en dan is dit echt triest. Temeer omdat de eigenaar het paard dus ook niet van stal haalt, alleen even komt om ook wat te eten te geven. Geen idee of het een standaard dag is, of tijdelijk door omstandigheden. 1e ingevng, arm paard.
NeverGiveUp schreef:Dat is dan wel wat anders, het móet neem ik aan en als ze genezen is gaat ze ook weer lekker naar buiten toch?
linerfa schreef:Ik vind dit ook echt dierenmishandeling.. Maar ik vraag me af, als je dit weet bij iemand, kun je daarop aangifte doen? want er valt niks te bewijzen terwijl het wel dierenmishandeling is..
Kun je er ergens melding van maken? Wordt er dan iets aangedaan?
Debortje_ schreef:linerfa schreef:Ik vind dit ook echt dierenmishandeling.. Maar ik vraag me af, als je dit weet bij iemand, kun je daarop aangifte doen? want er valt niks te bewijzen terwijl het wel dierenmishandeling is..
Kun je er ergens melding van maken? Wordt er dan iets aangedaan?
Als de paarden er goed uit zien en voldoende voer krijgen zal de dierenbescherming etc er weinig aan doen denk ik..