Moet je paard bijkomen van de happenings van vandaag, of jij? Een paard redeneert namelijk niet zoals wij mensen, wij denken 'goh wat zielig wat er vanochtend is gebeurd' maar het paard denkt alleen maar 'ik heb pijn' Als je het zelf even niet meer aan kan door de stress is dat niet erg, dan zou ik in jouw geval gewoon even iemand anders vragen om de tandarts te bellen. Misschien je moeder, of een stalgenootje. Desnoods alleen om te vragen wat je nu het beste kan doen, en of slobber wel goed is of dat hij beter speciaal voer moet krijgen oid. Gewoon even bellen voor advies, of het spoed heeft kan de tandarts je gewoon via de telefoon ook wel vertellen.
Maar misschien dat ervaren bokkers uit dit topic je daar ook wel mee kunnen helpen, ik zie volgens mij genoeg kenners voorbij komen hier

Even een plaatje opgezocht, kijk zo'n ding bedoel ik, het heet een mondsperder en een tandarts kan hiermee de mond van je paard opendoen. Je paard hoeft hierdoor niet zelf zijn mond open te houden, en hij kan ook de tandarts niet per ongeluk bijten hierdoor
Het is gewoon een soort halster.