Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mick75 schreef:Ten eerste, een dier blijft een dier en is nooit voor de volle 100% betrouwbaar. De mijne weet ik ook vrij zeker van dat ik haar met een baby op haar rug zo de weg op kan schoppen, zij zorgt wel dat de baby veilig terug komt. Maar ik doe het niet! Als ik kinderen bij me heb dan hebben die op gepaste afstand te blijven, de afstand die ik veilig acht, tenzij ik anders zeg. Als ze dat niet doen mogen ze voorlopig niet meer mee naar de paardjes.
Daarbij, niet elk paard houd van kinderen. Er zijn, ook onder de paarden, dieren die dol zijn op alles wat klein is. Er zijn er alleen ook genoeg die een gruwelijke hekel hebben aan alle mensenkinderen onder de grofweg 13/14 jaar, en ook met jonge soortgenoten niet goed uit de voeten kunnen. Ook heb je ze ertussen die mensenkinderen gewoon niet begrijpen, en ook niet willen begrijpen. Natuurlijk, je kan best een deel trainen. Je kan een paard dat niets met mensenkinderen heeft leren zich te gedragen in het bijzijn van het kind. Maar zo'n paard zal nooit volledig betrouwbaar zijn met kinderen en al helemaal niet als jij je even omdraait.
Ik vind het naief en eigenlijk ook gevaarlijk dat je zegt dat je je paarden voor 200% vertrouwt met je kinderen. Dieren zijn nooit voor de volle 100% betrouwbaar en zeker niet voor meer dan dat. Hoe braaf ze ook zijn, het blijven dieren met een eigen mindset. Wij kunnen ze behoorlijk doorgronden, maar wij zijn een andere diersoort en zullen nooit volledig begrijpen hoe een dier nou helemaal precies werkt en denkt. Er zullen altijd onverwachte aspecten zijn. Dat heb je met medemensen al, laat staan met andere diersoorten die ook nog eens heel anders in het leven staan (prooidier/ herbivoor versus roofdier/ allesvreter). En een kind kan en hoeft ook nog dat verschil niet te begrijpen, daarvoor ben jij er als volwassene. Jij moet gewoon zorgen dat er geen situaties ontstaan waarin een paard (of ander dier) een kind kan aanvallen. Zodra jij het mogelijk maakt dat een paard een kind in een onbewaakt moment KAN aanvallen zit jij als volwassene al hopeloos fout. Maargoed, dat gebeurt niet, jouw paard is 200% betrouwbaar... Dat zeiden de meeste voorgangers in het ziekenhuis ook.

Kolkje schreef:Hier weer eens een reactie van deze "ontaarde" moeder![]()
Ik heb alles in dit topic gelezen en ben zo wijs geweest om niks meer te posten.
Jee,wat kunnen sommige bokkers hier door blijven gaan, de meeste weten precies hoe
het moet en maken nooit een "inschattings" fout bij/met paarden....gelukkig maar...!!!!
Natuurlijk mogen jullie je mening geven,maar als je dat al 3 x hebt opgeschreven begrijp ik
hem wel hoor....ook na de 1e keer trouwens![]()
Ik was blij te lezen dat er ook wat bokkers zijn die mij niet meteen aan de galg hebben gehangen
Nou,nu de UP date.
Ik wil graag reageren op de negatieve opmerkingen over mijn paard.
Ik heb dingen gelezen over "breng dat paard terug", hij is vals en ook de plaats "Nijkerk" is zelfs voorbij gekomen !
Dit alles is nooit een moment in mijn hoofd opgekomen !!!!
We zijn nu 4 weken verder en wat ben ik blij met mijn haflinger !!!
Het is echt een geweldig lief beest,alles wat ik zocht in een paard staat nu bij mij op stal !!
Wat het incident betreft,ik heb mijn zoontje niet meer bij mijn paard laten lopen als ik er zelf niet bovenop zit.Het gaat nu ontzettend goed tussen die 2, dus dat gaat helemaal goed komen !
Ik heb dit niet geschreven om nogmaals de negatieve reacties opnieuw te krijgen,maar juist omdat ik echt onwijs blij ben met mijn paard...en dat wil ik graag gezegt hebben !