KiWiKo schreef:in blinde paniek zien ze een muur niet eens staan............
Haha inderdaad, helemaal gelijk! Ben nog eens een keer live getuige geweest van zo'n gevalletje...
Ook ik vind dat de TS goed gehandeld heeft, paard hoort gewoon onder geen enkele voorwaarde te trappen o.i.d. Maar dat is inmiddels wel vaak genoeg gezegd denk ik

Heb het topic ook niet helemaal gelezen, maar toch vond ik het vrij apart dat er nog steeds mensen zijn die vinden dat je een paard niet moet corrigeren wanneer hij trapt. Of in ieder geval alleen als het een bewuste trap is...
Ik heb tot nu toe altijd geleerd dat je consequent moet zijn met een paard. Dat heb ik altijd bij ieder paard toegepast en dat heeft bij mij ook steeds zijn vruchten afgeworpen
In mijn ogen ben je niet consequent tegenover je paard als je hem de ene keer wel voor bepaald gedrag straft, en de andere keer niet. Zoals al vaker is vernoemd, een paard moet z'n aandacht op jouw gericht hebben wanneer jullie samen bezig zijn. Respect voor jouw persoonlijke ruimte is vreselijk belangrijk, want je paard heeft de middelen om je helemaal tot moes te slaan
Niet dat ie dat doet, daar geloof ik niet zo zeer in, maar probeer alleen maar even duidelijk te maken dat het nogal risicovol is om een trap van een paard te krijgen en hier niet op te reageren. Paarden maken niet zo zeer onderscheid tussen verschillende situaties, dus hij/zij moet gewoon weten dat slecht gedrag als trappen of bijten onder geen enkele voorwaarde getolereerd word. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening
..