en ik vind dat ze dat toch echt zelf moet weten.. ik heb nergens neergezet dat jij zegt dat ze dat niet mag
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Montignac schreef:maar wat is volgens jou, NHevaVD, nou echt de functie van deze haren bij de moderne paarden en zoals WIJ die gebruiken?
en ik vind dat ze dat toch echt zelf moet weten.. ik heb nergens neergezet dat jij zegt dat ze dat niet mag
Geen sokken, tastharen, oorhaar wat dan ook. Dan ziet het er maar wat minder spectaculair uit op wedstrijd
De rest laat ik lekker zitten om stof en vliegen buiten te houden. Daar komt dan nog bij dat ik het al dóódeng vind om met een schaar bij haar hoofd te komen, laat staan 'in' haar oor

Merel_93 schreef:De haren van een paard zijn een zelf-regelend systeem voor kou of warmte. Als een paard het koud heeft kan hij zijn eigen haren opzetten om daar warme lucht in op te slaan zodat hij warm blijft. Als je een paard gaat scheren breng je dat hele natuurlijke systeem in de war, dus daar ben ik fel tegen!
Dat geldt ook voor de oren. Een paard heeft niet voor niets een dikke pluk haar in zijn oren, tevens ook om vuil, infecties en nattigheid tegen te houden.

__Robijn__ schreef:Citaat:Motie
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat de Raad voor Dierenaangelegenheden
concludeert dat diverse cosmetische ingrepen die
worden toegepast op paarden negatieve effecten hebben
op hun welzijn;
verzoekt de regering, cosmetische ingrepen bij paarden
als het afscheren van tastharen, het uitscheren van oren
en het scheren van de vetlok niet langer toe te staan,
en gaat over tot de orde van de dag.
De voorzitter: Deze motie is voorgesteld door het lid
Ouwehand. Naar mij blijkt, wordt de indiening ervan
voldoende ondersteund.
Zij krijgt nr. 283 (28286
http://74.125.77.132/search?q=cache%3Ah ... l=nl&gl=nl
Het is niet voor niks
xKatleentjex schreef:Een interessant stukje over het nut van tastharen http://www.gezondheidvanmijnpaard.nl/in ... ontent=246