help pony verkocht vertoond nu vreemd gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

irmalouise

Re: help pony verkocht vertoond nu vreemd gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:02

Super dat ze weer thuis is en ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt.
En denk dat je vriend wel eens gelijk kan hebben.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:19

Fijn :)
Heb je ook een fototje? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de pony waar we met zn allen zo hard mee hebben meegeleefd ;)

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 17:26

miek140 schreef:
Fijn :)
Heb je ook een fototje? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de pony waar we met zn allen zo hard mee hebben meegeleefd ;)

komen straksss we gaan straks lekker aan de wandel

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:02

Rustig aan hoor,eerst even lekker genieten na alle stress van de afgelopen week ;)

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 22:56

ben weer lekker bij dr geweest ze was lijkt nooit weg te zijn gewest gaat goed

ben toch met dr de weg op gegaan want wou dr zien lopen op de weg want in de wei zie je geen onregelmatigheden
ze loopt absoluut niet lekker ze trekt met dr linkerbeen lijkt wel of het dr zeer doet ze heeft krassen op dat been lijkt of ze gevallen is en het prikkeldraad geraakt heeft

maandag de dierenarts bellen die laat ik dan komen want zo is ze bij mij niet gegaan erder is ze vrolijk en huppeld nog steeds door de wei en kan nog steeds bokken en rennen zie geen andere enge dingen maa ben geen va dus we moeten afwachten

morgen zet ik het filmpje op wel baggerkwaliteit want ik rende met haar mee en filmde tergelijkertijd

ze ging weer lekker aan het grazen aan toen wij gingen

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:36

Denk toch echt heimwee,en stress,of iets wat daar gebeurd is...
Niet dat perse de kopers daar wat aan kunnen doen,maar ook die zijn er niet 24 uur per dag bij neem ik aan?
Daarbij vind ik het ook raar om een beestje waarvan je weet dat het alleen recreatief is bereden meteen aan het werk te zetten.(bijna vragen om ellende).
Wat krasjes van prikkeldraad zeggen natuurlijk niet alles,dan zou ze echt zichzelf verwond moeten hebben om die rare klachten te krijgen?
Heeft ze niet gewoon aardige spierpijn gekregen van overvraagd worden?
Maar belangrijker,wat is jouw eigen gevoel bij dit hele verhaal met je meisje?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 00:07

Ik zou de kopers wel aanspreken op die verwondingen, dat ze die nog niet had toen ze wegging. Heb je foto's ofzo van hoe ze eruit zag toen ze wegging, voor een confrontatie?
Hoop voor je dat ze niet daar iets heeft opgelopen waar ze jou nu mee opzadelen!

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 00:18

opisop_shop schreef:
Ik zou de kopers wel aanspreken op die verwondingen, dat ze die nog niet had toen ze wegging. Heb je foto's ofzo van hoe ze eruit zag toen ze wegging, voor een confrontatie?
Hoop voor je dat ze niet daar iets heeft opgelopen waar ze jou nu mee opzadelen!

Tja moet eerlijk zeggen dat ik dat idee ook kreeg,toen ik las van die krassen....
Mensen kunnen nog zo leuk en aardig lijken,maar dat zegt ook niets...

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:20

hmmm ben erg benieuwd wat de da zegt. Je krijgt inderdaad het gevoel dat er toch iets niet goed is gegaan daar. Misschien inderdaad overvraagd.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:26

Ik ben ook benieuwd maar ik ben ook echt bang dat er daar iets met de pony gebeurd is of dat de pony gewoon zwaar overdondert is daar.. Zielig voor zo'n beessie vooral als je er het beste mee voor hebt...

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:38

Wat fijn dat ze weer thuis is :D
En lekker geslapen? ;)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:39

Ja lekker geslapen trouwens :P ?

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 11:37

ooooooooo geslapen ben net mijn bed uit

gelukkig heb ik zoeel fotos van haar altijd gemaakt dat ik kan aantonen dat ze striem en kerf (is een dikke kerf op haar dijbeen)vrij het erf bij mij heeft verlaten

ik heb ze gemaild maar hoor niks mee ja hoe erg het wel niet is voor dochterlief gvd hoe moet ik me wel niet voelen verkoop een gezond paard en krijg een kreupele terug

het vertrouwen tussen ons is niks veranderd net zulke dikke maatjes ze komt er wel boven op

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:09

Door die krassen lijkt het er toch op dat ze gevallen is of zich verwondt heeft in de stal daar. Laten we hopen dat het dat is en geen ataxie. Ben benieuwd wat jouw dierenarts er van maakt.

Ze was niet gekeurd voor de verkoop toch? Dat is wel jammer want dan had je een stevigere zaak gehad om de dierenartskosten te verhalen op de kopers. Met alleen foto´s en ook geen contract waar dit soort dingen in vastgelegd zijn wordt dat toch wat moeilijker denk ik.

Maar goed, je hebt haar terug en hopelijk valt het allemaal wel mee.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 13:32

Waves schreef:
Door die krassen lijkt het er toch op dat ze gevallen is of zich verwondt heeft in de stal daar. Laten we hopen dat het dat is en geen ataxie. Ben benieuwd wat jouw dierenarts er van maakt.

Ze was niet gekeurd voor de verkoop toch? Dat is wel jammer want dan had je een stevigere zaak gehad om de dierenartskosten te verhalen op de kopers. Met alleen foto´s en ook geen contract waar dit soort dingen in vastgelegd zijn wordt dat toch wat moeilijker denk ik.

Maar goed, je hebt haar terug en hopelijk valt het allemaal wel mee.

ze willen dr terug als ze beter is nou nee dus

ik houdt dr zelf ga haar dit niet meer aan doen ze was helemaal van slag

we koelen het been en verzorgen de wonden maandag va bellen en kijken wat zij zegt

heb toch fotos gemaakt je weet maar nooit

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 13:33

hun eigen 2 jarige had het been helemaal los liggen had ergens vast gezeten in de stal dus kan zijn dat er in de stal wat is gebeurd maar dit lijken echt prikkeldraad wonden

ik heb alleen draad in de wei en geen prikkeldraad vind dat superlink heb een keer een fries gezien die vast had gezetten nou dat was alles behalve leuk

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:25

Die mensen zijn ook lekker.....terug als ze beter is????

Prikkeldraad in de wei? dat is vragen om problemen.
Je ziet het jammer genoeg nog (te) vaak.

Wie weet wat die arme ziel daar heeft meegemaakt.

Bewijs van het alles is moeilijk, ik zou toch proberen kosten te verhalen van de DA. Zullen ze niet blij mee zijn maar dat is dan jammer!

Jij bent ook niet blij met hetgeen is gebeurd en had de zaken ook graag heel anders gezien.

Wel vreemd dat ze helemaal niets laten horen.

Deze zaak begint een beetje te ruiken.......

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:36

Prikkeldraad is heel erg link. Vroeger was dat vrij gebruikelijk, helaas. Mijn oom had een jong paard, groot gebracht met de fles, waar hij gek op was. Op een dag kwamen er honden in de wei die het paard opjoegen. Het paard rende de draad in, raakte verstrikt en zwaar gewond. Het moest ter plekke worden afgemaakt.

Prikkeldraad....nee.... nooit in de buurt van mijn paarden.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 18:43

liljebo schreef:
Prikkeldraad is heel erg link. Vroeger was dat vrij gebruikelijk, helaas. Mijn oom had een jong paard, groot gebracht met de fles, waar hij gek op was. Op een dag kwamen er honden in de wei die het paard opjoegen. Het paard rende de draad in, raakte verstrikt en zwaar gewond. Het moest ter plekke worden afgemaakt.

Prikkeldraad....nee.... nooit in de buurt van mijn paarden.

ik heb al;tijd lint of draad altijd heb zon hekel an prikkeldraad ben er zelf ook een keer langs op gelopen mennn een vette dikke kerf in het been en goed laatst van gehad

ze hebben terug gemaild die kras is van het te dicht langs de omheining op lopen ,nou haar hele beene zit vol en ze loopt aan die kant kreupel en goed ook zo erg dat ik niet meer op durft te rijden om te kijken of ze bij mij ook omvalt

ik laat dr nu dus ook met rust we koelen het been en de wonden verzorgen we en meet kan je niet doen

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:47

Dan zou je toch zeggen dat er daar iets is gebeurd. Het is goed dat je al hebt besloten er een dierenarts naar te laten kijken. Ik ben erg benieuwd wat hij zegt.

Ik denk dat je niet kunt uitsluiten dat daar toch iets is gebeurd waardoor hij kreupel is geworden en dan is het hun verantwoordelijkheid.
Maw... dan hoef je hen echt niet het hele bedrag terug te betalen.

Lijkt misschien onbelangrijk nu, maar je hebt al genoeg ellende op je hals gekregen en dan hoef je niet op te draaien voor de problemen die bij andere mensen zijn ontstaan.

het tegendeel, zou ik zo zeggen.

Het is goed dat ze bij jou terug is, als ik dat zo hoor.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:49

Verhaal wordt steeds vreemder. Als je een goede omheining hebt krijgt een paard daar geen krassen van als hij er te dicht langs loopt. Ja, hooguit een opdonder van de stroom, maar een paard die krassen aan een omheining overhoudt gaat daar niet nóg een keer langslopen. Ik ga er dus vanuit dat die striemen van 1 en dezelfde aanraking met de omheining moet zijn geweest dan.

En dat ze haar terugwillen als ze weer goed is vind ik helemaal niet kunnen. Beestje is niet eens gekeurd bij de koop. Krijg een beetje het idee dat deze mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Pony kopen zonder te keuren en zodra ze iets mankeert de vorige eigenaar "stalken". Als de vorige eigenaar het beestje vervolgens weer rad heeft, mag je haar weer komen brengen... Zo werkt het niet.
Heb je al iets besproken mbt de kosten die zij hebben gemaakt aan de DA, ik zie het nl nog wel gebeuren dat je daar ook een rekening van gaat krijgen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:52

PatriesCarm schreef:
ze hebben terug gemaild die kras is van het te dicht langs de omheining op lopen ,nou haar hele beene zit vol en ze loopt aan die kant kreupel en goed ook zo erg dat ik niet meer op durft te rijden om te kijken of ze bij mij ook omvalt

ik laat dr nu dus ook met rust we koelen het been en de wonden verzorgen we en meet kan je niet doen

Zie je nou! je kunt iemand wel voor het hoofd, maar niet erin kijken. Ze hebben gewoon iets verzwegen...
Nu kun je wel blij zijn dat ze je dit gemaild hebben. Bewaar die mail maar goed. Als de DA zegt dat ze kreupel is, dan zou ik de kosten op hun verhalen. Het is ook bij hun gebeurd en niet bij jouw.
Die mensen lachen zich kapot man! Zij maken hem kreupel. Jij neemt het paard terug, maakt het beter en dan zouden ze het weer terugkopen. Die is goed zeg!
Nee, je hebt groot gelijk dat je het diertje niet meer aan hun verkoopt. Er zit echt een luchtje aan.
Ben ook benieuwd wat de DA ervan zegt.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:58

hier zit zeker een luchtje aan.ik ben ook heel erg nieuwsgierig van wat de dierenarts zal zeggen.ik ben blij voor het paardje dat ze weer bij jou is.groetjes heidi

theire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:07

Er lijkt zeker een luchtje aan te zitten
Als ik ts zou ik zou ik zo snel mogelijk de rest van het bedrag
wat nog betaald moet worden bijelkaar zien te krijgen, omdat ik
bang ben dat ze anders opeens niet het geld, maar de pony terug willen als ze over een paar weken weer rad is.

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:31

theire schreef:
Er lijkt zeker een luchtje aan te zitten
Als ik ts zou ik zou ik zo snel mogelijk de rest van het bedrag
wat nog betaald moet worden bijelkaar zien te krijgen, omdat ik
bang ben dat ze anders opeens niet het geld, maar de pony terug willen als ze over een paar weken weer rad is.

Mee eens!
Maar ik vond het zeker goed van je dat je de pony zonder enige twijfel hebt terug gehaalt ;)