ontlasting in voerbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: ontlasting in voerbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:44

Fijn dat je een oplossing hebt gevonden

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:53

Marsje_Bon schreef:
Ik lees ook even mee, mijn paard doet dit namelijk in haar automatische drinkbak, ik heb nu al 's nachts een emmer water bij haar staan omdat ze anders geen drinken heeft als ze in haar drinkbak poept! Op het begin deed ik dit niet omdat ik dacht dan went ze aan die emmer en maakt het haar niets uit of ze in haar drinkbak poept of niet, maar dat was dus niet het geval en omdat ik het belangrijk vind dat ze genoeg drinkt, die emmer dus.
Hoe leer je een paard dit af, ik lees hierboven dat het te leren is om een paard in een bepaald deel van de stal te laten poepen, nu doet mijn paard dat ook wel altijd in de hoek, maar daar zit nu ook net haar drinkbak...

Dat heeft mijn paard dus precies hetzelfde!

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:05

jeanette schreef:
Het is ze wel af te leren hoor. Die van mij doet het tenminste niet meer, want dan moet ze langer wachten op haar eten en dat vind ze beduidend minder

Een paard snapt dit echt niet hoor!!

Afgelopen nieuwjaarsdag was mijn stal onder water gelopen, omdat er een wortel op lepel van de drinkbak lag. De drinkbak was dus gaan lopen.
Als een paard maar een beetje kon denken, dan had ie de peen eruit gehaald.
Maar een paard denkt dus niet zo.
Dus, om de mest te laten liggen en dan het paard te laten wachten op zijn voer, heeft geen enkel effect.

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:55

denk ook dat dat niet zal werken. proberen om m aan te leren in een hoekje te poepen heeft meer kans van slagen denk ik:)

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:03

sophie84 schreef:
ik heb thuis jullie tip eens in de groep gegooit en ik denk dat we toch maar de bak weg gaan halen en de brokken gewoon in een emmer aan bieden. Zo heel veel krijgt ze toch niet, dus ik kan er wel even op wachten.
Want een emmer los in de stal laten staan vind ik een beetje gevaarlijk. voor je het weet gaat ze er met een been in staan en bezeert ze zich.

bedankt voor de tips.
Hengsel van de emmer af halen, is al het gevaar geweken en kun je hem rustig in de stal laten staan Knipoog Maar in jouw geval is dat misschien niet nodig omdat je paard maar heel weinig brok krijgt.

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:34

Je zou misschien ook iets kunnen maken waarmee je je voerbak afkunt dekken als er geen voer in ligt, als ze dan toch daar poept hoef jij alleen het deksel te verwijderen en heb je een schone voerbak.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:35

Duidelijk toch, ze vind het voer niet zo lekker Haha! Haha!

(geintje hoor Knipoog )

Jeetje wat een lastig probleem is dat, misschien kan je er een stang voor bevestigen zodat ze er wel uit kan eten, maar niet in de vorbak kan poepen.
Of zit ik me net te bedenken, kan je op een één of andere manier niet de voerbak sluiten? Plankje hout erop bevestigen die je er met etenstijd weer vanaf kan halen (plankje hout is voorbeeld).