Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zilfstar schreef:Maar paardenleiders knuffelen hun ondergeschikte toch ook niet? Of kriebelen?
! Hij/zij is degene die het sein geeft of er "geknuffeld" gaat worden. Sterker nog, als hij/zij lekker wil schuren/"knuffelen" en de ander bedenkt dat hij/zij dit dan ook terug kan doen, het andere paard dan ook wel eens van een koude kermis thuis kan komen
. Als het ranghogere paard niet van terug "knuffelen" gediend is, kan de andere een knauw of een mep terug verwachten. Maar in de regel is het aanleggen van de oren teken genoeg voor het andere paard om van zijn "knuffelwens" af te zien
.
. 
Sterre schreef:Zilfstar schreef:Maar paardenleiders knuffelen hun ondergeschikte toch ook niet? Of kriebelen?
Dat doet de leider zeker wel! Hij/zij is degene die het sein geeft of er "geknuffeld" gaat worden. Sterker nog, als hij/zij lekker wil schuren/"knuffelen" en de ander bedenkt dat hij/zij dit dan ook terug kan doen, het andere paard dan ook wel eens van een koude kermis thuis kan komen
. Als het ranghogere paard niet van terug "knuffelen" gediend is, kan de andere een knauw of een mep terug verwachten. Maar in de regel is het aanleggen van de oren teken genoeg voor het andere paard om van zijn "knuffelwens" af te zien
.
Ik zou zeggen: ga eens een middagje toekijken hoe het er in een groep aan toegaat.
) nooit tussen leider en onderschikten voor zou komen. Mijn zin was ironisch bedoeld, maar ja... dat is op het scherm lastig te horen. Ik weet dat ze onderling knuffelen en ook schuren. Ik vond het dus vreemd dat sommigen beweerden van niet omdat dat niet respectvol zou zijn naar de leider. Dus als ik schuren niet toe mag staan omdat dat volgens sommigen niet vooromt in de kudde, mag ik dus ook niet knuffelen want dat komt volgens sommigen dus ook niet voor.. Snapje wat ik bedoelde? 
Zilfstar schreef:... Dus als ik schuren niet toe mag staan omdat dat volgens sommigen niet vooromt in de kudde, mag ik dus ook niet knuffelen want dat komt volgens sommigen dus ook niet voor.. Snapje wat ik bedoelde?
.
.