Nou k zal even een kleine update doen 
heb dus gister / vandaag en morg vrij genomen om een wat tijd met hem door te brengen. en we hebben heel wat stukjes gelopen al.
Merk wel dat als ik hem voor ben , het dan nagenoeg is afgelopen al.
Ben nu zover dat als ik me arm maar hoog houdt , en hem dan terug trek met me elleboog tegen ze nek ik hem dan goed kan houden ook.
Hij kijkt opzich nog steeds wel verlekkerd na de kant en een enkele keer duikt hij nog wel ... MAAAR .. het kleine schopje onder de kin begint te werken nu , je moet het wel goed timen anders denkt hij niet dat hij zich zelf raakt met de hoef ... maar zodra je dat schopje geeft gaat gelijk ze voorbeen na achter en komt ie recht overeind ... en kunnen we weer verder.
Al met al ... beetje oefenen nog maar er is al merkbaar vooruitgang.
Wat betreft een zweep en een schop e.d. ... misschien dat dat best werkt , maar als het niet hoeft , dan eigenlijk ook net zo lief niet.
Morgen nog eens flink oefenen met stoppen , stappen en eten uit de kant ... maar heb er goed vertrouwen in dat hij over 2 weken deze nuk wel kwijt is.
Heb ook even met de Fjord van Cindy ( cinnepin @ bokt ) gelopen .. als er 1 beestje braaf is .. dan is die het wel. en gelukkig dookt zelfs die 2 x de kant in met me .. wel makkelijker te corrigeren dan m'n eigen paard .. maar ik streef er nu niet meer na het er heelemaal uit te krijgen. het hoort denk ik deels bij het ras ook.
nou .. hoop eind de week nog meer vooruitgang te hebben.
hou jullie op de hoogte.
bedankt voor alle reacties ! 
Groetjes !