Een heel erg luie pony..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ikwashier

Re: Een heel erg luie pony..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 19:35

lieniminnie schreef:
is het niet een idee om eerst ook wat grondwerk te doen, veel te wandelen etc? Schijnheilig

Misschien wel. =) ze doet echt alles voor snoepjes.. Maar ik denk dat ze dat wel leuk vind! Lachen

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:50

probeer het te zien als iemand van 140 kilo die voor het eerst in de sportschool staat zonder conditie. Dat echt te zwaar, puffend en steunend gaat het niet snel.
Zorg ervoor dat je pony conditie krijgt zonder veel kunstjes te vragen. niet nageeflijk inderdaad, ze loopt ook enorm op de voorhand op je foto. Die nageeflijkheid is niet "echt" zolang je pony niet vanachter loopt.
Probeer het werk af te wisselen en niet iedere dag te rijden, maar ook te fietsen met haar als dat kan of longeren. (evt met een klein sprongetje of balkjes als dat het leuker maakt voor de pony)
Verder tijdens het rijden: als je drijft moet er een reactie komen. Dus ook afstraffen als dat niet gebeurt. Ze moet sneller reageren. Niet je pony afrossen natuurlijk, misschien moet je hier begeleiding in zoeken.
Succes, het is een flinke klus!

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:18

Ik zou ook eerst trainen met grondwerk en dan pas rijden. En een tip met rijden: je benen/voeten meer naar achteren. Dan drijf je het paard meer naar voren.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:00

Tja als je toch niet zoveel tijd hebt is het misschien handig eerst een andere ruiter te vinden en die op weg te helpen.. Klinkt in elk geval als iets dat een flinke tijd gaat duren (denk maar lang het duurt bij jezelf als je geen conditie hebt totdat je weer een beetje lekker in je vel zit en weer een stuk kunt gaan/wil) sporten. Anders ben je straks een stukje op weg en dan versloft het weer, is ook niet helemaal eerlijk naar je pony toe vindt ik eigenlijk..

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:37

heb je al wat geprobeerd? Lachen

Natasammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:22

Hee,

Ik zou zeggen laat haar veel bewegen. Maar omdat ze natuurlijk al lang heeft stil gestaan niet meteen volop gaan rijden.
En als ze het al snel goed heeft gedaan stoppen. Ook zal ik weer lessen nemen. En als ze niet luisterd naar je kuit even een(KLEIN) spoortje of zweepje gebruiken.. Misschien als ze wat afvalt wordt ze ook vitter.. Omdat ze natuurlijk veel mee moet dragen

Succes.. Haha!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:28

Het kan ook aan mij liggen, maar volgens mij loopt 'ie niet helemaal prettig met de achterbenen?
Ik denk toch dat longeren even een goede optie is, eerst even weer conditie opbouwen voor hij weer gewicht gaat dragen

Edit; ho wacht,beetje oud topic Bloos

Ben wel benieuwd hoe het nu dan met de pony gaat. Lachen

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 18:37

Bedankt voor de reacties natuurlijk. Knipoog
Eerlijk gezegd is het ook niet echt eerlijk voor de pony, zoals troi al zei..
Eigenlijk moet ik 2x per week komen, meestal red ik 1x per week.. Dat schiet natuurlijk ook niks op.
Maar over het rijden nu;
Ik rijd haar niet meer naar beneden, wel zo voorwaats mogelijk.
Zit nu ook een beetje vervelende tijd, ga misschien wedstrijden rijden, misschien ook niet en ga bij de manege weg.
En als ik nou geen wedstrijden ga rijden. En ik zeg deze pony af, heb ik opeens niks meer. [niet dat ik dan opeens zielig ben ofzo,]
Alleen ik denk dat het best moeilijk is om zo dichtbij een verzorgpony te vinden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:49

Lastig hoor, kan me ook wel voorstellen dat je liever een verzorgpony hebt waar je wat vlugger wat mee kunt gaan doe nzoals wedstrijden, maar ook als je maar 1 keer in de week komt is beweging geven natuurlijk altijd goed (al zou ik dan niet echt heel hard met haar gaan werken wordt je alleen maar gefrustreerd van). Is het niet mogelijk met deze pony na een tijdje wedstrijden te gaan rijden?

spikey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:50

Volgens mij heeft ie last van zijn buik. Zou hem ook niet de hele dag op de wei zetten als die vol gras staat. Echt op dieet dan kan hij ook beter bewegen. Krijgt ie echt een dikke grasbuik van. Ook wat balkjes lopen met jou erop of aan longeerlijn zonder jou erop doet wonderen, krijgt hij buikspieren van.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 15:40

troi schreef:
Lastig hoor, kan me ook wel voorstellen dat je liever een verzorgpony hebt waar je wat vlugger wat mee kunt gaan doe nzoals wedstrijden, maar ook als je maar 1 keer in de week komt is beweging geven natuurlijk altijd goed (al zou ik dan niet echt heel hard met haar gaan werken wordt je alleen maar gefrustreerd van). Is het niet mogelijk met deze pony na een tijdje wedstrijden te gaan rijden?

Ja, nu is het zeker dat ik wedstrijden ga rijden. Maar deze pony was alleen voor de lol eigenlijk. Het was niet een pony waar is wedstrijden mee ga starten.
Ze mag genieten van haar leventje nu. Knipoog

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:18

Ok, heel veel succes! Ik weet trouwens niet hoe graag deze pony werkt maar anders kun je altijd nog een advertentie hier plaatsen voor een andere ruiter. Er zijn vast erg veel ruiters die graag zouden willen!

Siiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:32

Het is inderdaad een nogal..ronde pony Clown
Als ze niet wil doorrijden: overgangen, en veel figuren, dan houd je pony de concentratie er ook bij. Als ze geen conditie heeft is het belangrijk het rustig op te bouwen. Ook kan je beginnen met een beetje hulp van iemand anders, en het met de tijd steeds zelfstandiger te doen, stap voor stap.

Succes Haha!

herlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:48

Mijn verzorgpony was vroeger ook heel erg lui en dik
en ik vind de dikte van jou verzorgpony eerlijk gezegd heel erg meevallen!
maar ik hep gewoon geschakeld eerst naar voren en dan rustig aan
en dat heb ik een hele poos gedaan en nu gaat het hartsikke goed!! Tong uitsteken Haha!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 16:39

Ik sluit dit topic nu, want ik ga deze pony opzeggen.
Ik heb te weinig tijd en dat is niet echt de bedoeling. Knipoog

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 16:40

Ikwashier schreef:
Ik sluit dit topic nu, want ik ga deze pony opzeggen.
Ik heb te weinig tijd en dat is niet echt de bedoeling. Knipoog

Kan je hem sluiten? Tong uitsteken