Dominant gedrag of gewoon echt bang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Re: Dominant gedrag of gewoon echt bang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 19:53

willeke_nijs schreef:
van zodra ik terug te been ben kom 'k je wat helpen om te starten met pnh Knipoog
Ik hoop da'k tegen begin oktober terug wat te been ben. Ik denk idd ook dat cisco gewoon nood heft aan bevestiging van jou kant. En zodra ik weer mag rijden gaan we samen ritjes doen! Nu casandra zo bomproof is zal het wel lukken om cisco terug wat vertrouwen te geven Lachen en zo helpen we elkaar Knipoog

Afgod Afgod Afgod Kijk zo zouden alle endurancemeiden moeten zijn Knipoog Knipoog Knipoog Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken
Willeke is een hele OK dan!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:28

doe dat ook niet voor iedereen moet 'k toegeven hoor... 'k weet niet eens of 'k je wel deftig zal kunnen helpen Lachen maar het is het proberen waard. baat het niet zal het zeker niet schaden Lachen want ik pas gewoon dezelfde principes toe die je in het parelli pakket ook zult vinden Knipoog

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 18:10

willeke_nijs schreef:
doe dat ook niet voor iedereen moet 'k toegeven hoor..

Zou ik ook niet doen Knipoog Maar het was wel een complimentje Bloos
Als ik de DVD's kan kopen (even wachten op mijn detacheringsgeld) dan zal ik er 1 bekijken en tegen die tijd kan jij toch weer lopen Knipoog
Vandaag in de wei wat dressuur geprobeerd. Meneer had weer geen zin om te luisteren Boos!
Ik twijfel nog steeds of ik nu wei bij ga maken of er een rijbak van ga maken........misschien kan ik hier in het dorp bij iemand wel in de bak rijden, dat ga ik eerst proberen.
Ook roepen en meelopen geoefend, ging heel goed. Met een slappe lijn liep hij volledig vrijwillig mee. En draven achter me aan met een slappe lijn Haha! Tof......
Wel de speeltuin oefening gedaan (m'n wei grenst aan de speeltuin). Door de zandbak, langs de schommel. om de doeltjes rondjes lopen, en achteruit lopen Tong uitsteken
Was een leuk dagje....
Dat laatste was een heel leuk gevecht en ikke heb gewonnen, na na na Tong uitsteken
Naar het bos toe 6x halt geoefend, keuring.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:36

hihihi je bent al goed bezig! Knipoog
ik vrees dat als je van dat stukje tennisbaan een rijbak gaat maken dat die te klein gaat zijn om fatsoenlijk te dressuren... Dan zou ik idd proberen of je niet in de bak mag rijden van iemand anders (eventueel tegen een kleine vergoeding ofzo).

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 19:03

willeke_nijs schreef:
hihihi je bent al goed bezig! Knipoog
ik vrees dat als je van dat stukje tennisbaan een rijbak gaat maken dat die te klein gaat zijn om fatsoenlijk te dressuren... Dan zou ik idd proberen of je niet in de bak mag rijden van iemand anders (eventueel tegen een kleine vergoeding ofzo).

Ik zal eens een adje zetten in een lokaal krantje Knipoog

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:28

Het paard is het vertrouwen in jou kwijt, paarden hebben een duidelijke leider nodig. Voor de een of andere reden ben jij dat niet meer. Neem les, en probeer het te herstelen, alleen kom je er nu niet meer uit.

Suus_Boytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:21

Voor steigeren moet je niet bang zijn.
Een shetlander bij onze manege vertoond hetzelfde gedrag, met de bakrand die opeens eng is ofzo.
Je moet dan echt even streng zijn en prutsmuts hard hij ook steigert gewoon been geven, echt steven been.
Hij valt dan de leraar aan en uiteindelijk was mijn oude lerares echt bang van hem, die is nu weg.
Maar ik heb daar veel op gereden omdat ik de enige was die er niet af viel op bang werd, de rest van de groep viel er allemaal van af.
Je moet niet stoppen met streng en zelfverzekerd zijn omdat je bang bent dat hij steigert, je moet leren er helemaal niet aan te denken dat hij iets gaat doen.