Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:toch is dat gewicht elke keer niet echt heel gezond hoor.
Oke, hij is netjes met zijn hoeven, dat is een voordeel...maar blij zou ik toch ook niet zijn als het mijn merrie zou zijn.
Kan hij niet bij een ander paard in de wei?
runningkawa schreef:toch is dat gewicht elke keer niet echt heel gezond hoor.
Oke, hij is netjes met zijn hoeven, dat is een voordeel...maar blij zou ik toch ook niet zijn als het mijn merrie zou zijn.
Kan hij niet bij een ander paard in de wei?
_Romeo_ schreef:Het gaat hier nu NIET om het vervuilen van binnen, het ging erom of ze hoefbevangen der van kon worden.
Dat ze vervuild word van binnen is nu duidelijk.
Maar hoe doen ze dat dan in de natuur?
Je heb van die natuurlijk parken en daar lopen ook ruinen tussen.
Hoe gaat dat, dan in ze werking?
Dat is al meerdere keren uitgelegt. Als deze persoon niet veel ervaring heeft met paarden kun je haar dat vertellen. Daarnaast kan je zeggen dat het wél schade kan aanbrengen aan de merrie, alleen niet in de vorm van hoefbevangenheid. Het feit dat de merrie er baarmoederontsteking van kan krijgen en wellicht last van haar rug kan krijgen zijn voor mij echt dingen om eens goed na te denken over deze situatie. Of het paard terug naar jou, of zorgen dat de merrie en ruin niet meer bij elkaar kunnen komen. Als is dat laatste wat lastig begrijp ik
melima schreef:Hoi Romeo,
Het is niet hoefbevangen maar SPIERbevangen...
Dit kwam omdat ze de hele dag en nacht samen bezig geweest waren...
Toen je er bij stond te kijken is het niet 1 keer maar 3 keer gebeurd...
En vanaf vrijdag al heel veel keer dat ik en andere van onze stal het hebben gezien en niet altijd doet hij het netjes met zijn hoefjes..
Het betreft een merrie die wordt bereden door een 8 jarig meisje, ze zou samen met de ruin in de les en de bak en het bos moeten rijden. Mocht hij haar bespringen dan hebben de meiden die er op rijden niet veel meer te zeggen vrees ik. Zouden jullie je dochter dat laten uitproberen?
En verstand van paarden hebben we sowieso..... of als je al 35 jaar paarden hebt en met heel veel succes wedstrijden hebt gereden heb je natuurijk geen verstand.....van paarden.........
Maar de merrie en de ruin zijn enorm gek op elkaar en het is ook een heel leuk beestje.
Daar kan helemaal niets van gezegd worden.
Normaal interesseerd een andere pony haar weinig, ze is heel makkelijk in de omgang en wei, maar dit klikte gelijk en ook hij zoekt toenadering en springt dan achterop!!
de box is 3x3 voor de volledigheid!!

melima schreef:Hoi Romeo,
Het is niet hoefbevangen maar SPIERbevangen...
Dit kwam omdat ze de hele dag en nacht samen bezig geweest waren...
Toen je er bij stond te kijken is het niet 1 keer maar 3 keer gebeurd...
En vanaf vrijdag al heel veel keer dat ik en andere van onze stal het hebben gezien en niet altijd doet hij het netjes met zijn hoefjes..
Het betreft een merrie die wordt bereden door een 8 jarig meisje, ze zou samen met de ruin in de les en de bak en het bos moeten rijden. Mocht hij haar bespringen dan hebben de meiden die er op rijden niet veel meer te zeggen vrees ik. Zouden jullie je dochter dat laten uitproberen?
En verstand van paarden hebben we sowieso..... of als je al 35 jaar paarden hebt en met heel veel succes wedstrijden hebt gereden heb je natuurijk geen verstand.....van paarden.........
Maar de merrie en de ruin zijn enorm gek op elkaar en het is ook een heel leuk beestje.
Daar kan helemaal niets van gezegd worden.
Normaal interesseerd een andere pony haar weinig, ze is heel makkelijk in de omgang en wei, maar dit klikte gelijk en ook hij zoekt toenadering en springt dan achterop!!
de box is 3x3 voor de volledigheid!!
Zeg maar Manon dat is de naam melima schreef:ik ben er voor mijn vriendin en als je nog niet half weet wat er hier speelt hou dan gewoon je mond..