Paard en baby

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

Re: Paard en baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:09

Hai, beetje late reactie misschien Cool Ik kon helaas je hyves niet bekijken maar goed.
Ik heb zelf ook net een dochtertje van 3mnd Haha! Ik moet je eerlijk bekennen dat het mij vies tegenvalt. Ik reed voor ik zwanger was echt iedere dag paard en soms wel meerdere op 1dag. Ik neem mijn kleine meid liever niet mee naar stal i.v.m gevaren. Dr loop een grote hond rond en er rijden allemaal tracktoren. Vaak ben ik moe. Ik ga meestal door de week zo`s 2x en s`weekend 1dag. Verder doet mijn vriend dan de andere dagen maar hij is absoluud geen paardenman. Ik moet je zeggen dat ik het behoorlijk frusterend vind en daarom reageer ik nog op dit oude topic want ik loop dr zelf ook mee. Ik breng Caitlyn door de weeks bij mijn ouders die hier ook in dit dorp wonen dus dat is wel makkelijk. Ik moet je zeggen dat ik momenteel even niet zo de puf heb om s`avonds ook nog weg te moeten. Maar goed, ik heb na de bevalling die super ging zelf bijna het loodje gelegd en ben nog best herstellende dus. Ook nogal last van de hormonen dus alles met elkaar even iets te veel. Maar ik denk dat als ik straks de "oude"weer ben dat ik er dan weer van geniet. Knipoog

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:16

Je moet eerst eens een maandje of 9 tot 12 verder zijn, dan ben je jezelf wel weer. Komt allemaal goed. En het is gewoon druk, kind, paard, man en dan ben je er zelf ook nog eens een keer!

Suus_Boytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:31

Wat leuk!
Een kindje Haha! Gefeliciteerd!
Ik zou gewoon een paard nemen, ik heb geen ervaring, maar ik weet wel dat paarden de weersteand van kinderen versterken dus dat ze heel gezond zijn voor kinderen net als honden en katten.
Je kunt je kindje dan ook van jongs af aan paarden leren kennen, misschien rijles geven ooit.
Lijkt mij wel vet, echt leuk voor je dat je ene kind krijgt Haha!
Een meisje of een jongen?
Veel succes verder met je kind en je paard!

Ciao guys!

P.S. Nog een gefeliciteerd!

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:32

Een campingbedje als zijnde box zou ook nog een oplossing kunnen zijn. Zo deed een vriendin van mij het met haar zoontje toen hij ouder en beweeglijker werd.
Op stal stond standaard een campingbedje met speelgoed in de kantine. Daar ging hij in, samen met een koekje en een beker drinken en je had er geen kind aan.
Wel deed ze dit vooral wanneer hij óf net lekker had geslapen, of moest gaan slapen. Want slapen deed hij daar ook prima in zijn campingbedje.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 15:58

Campingbedje is een goed idee! Vere is erg onverstoorbaar en slaapt overal wel (als ze tenminste slapen wil Knipoog). Heb haar vorige week aan de paarden laten zien, en beide partijen waren weinig onder de indruk Lachen. Ze zal zeker met dieren opgroeien, ik vind dat belangrijk. En mijn shetje wordt bereden door een jong meiske. Mocht Vere paarden echt leuk gaan vinden, dan staat haar eerste rijpaardje klaar Lachen

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:15

Leuk dat je ze samen laat opgroeien.
Gaat hier bij de paarden erg goed. (Ik rijd op paarden van een kennis van 66. Hij is inmiddels opa en zijn kleinkinderen wonen dus ook op de boerderij. Boerderij verbouwt tot dubbel woonhuis.)

Afbeelding
Hier de jongste kleinzoon met de toen, vierjarige. (Foto is al wat ouder)

Zowel kind als paard zijn vanaf klein met elkaar opgetrokken. Paard staat stokstijf als de kinderen er mee bezig zijn en reageert heel kalm en beheerst. (En dat terwijl het normaal zo'n heetkop kan zijn)
Kinderen weten heel duidelijk wat de regels zijn en hoe ze een paard moeten benaderen, waar ze veilig kunnen staan als wij opstijgen, hoe ze een snoepje of ander lekkers kunnen voeren en weten ook dat ze moeten weg gaan als de oren van het paard in de nek gaan. Dan gaan ze naar één van de veilige plekjes.
Het is dus maar net hoe je paarden en kind opvoedt.
Ondertussen is de kleinzoon op de foto net vier jaar en gaat hij elke morgen voor hij naar school gaat even de paarden aaien en dag zeggen.
Gaat prima. Paarden hebben een open bovendeur en wie er geen zin heeft aan aaien gaat achterin zijn stal staan. Zo kan kind er niet bij. (Nog zo'n regel: Je mag nooit alleen de staldeur open maken)

Een paard en kinderen kan dus heel leuk uitpakken. Kwestie van opvoeden. Ondertussen rijden de oudste kleinkinderen zo af en toe eens een rondje in de bak in stap met één van de paarden. De jongste mag samen met mij. Van de week voor het eerst een stukje gedraafd met hem erop en hij vond het schitterend. Paard moest je wel behoorlijk aanporren, die wilde eigenlijk niet in draf.
Dat stukje draf ging dus heel voorzichtig en heel beheersd.

De paarden lopen ook voor de wagen en ook daar gaan de kinderen wel eens mee. Ook geen probleem. Ze weten de regels en het dreigement dat je naar huis moet lopen als je niet luistert werkt nog steeds prima Haha!

Echt, ik hoop dat jou dochtertje er ook zo veel plezier van mag hebben. Pluspunt is dat je hier zelf ook een hoop plezier van hebt. Dat heb ik zelfs, terwijl het niet mijn kinderen zijn.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:26

Patricia: Wat een plaatje! Daar ben ik dan weer te bang voor om mijn kids op mijn kwpn-er te zetten. Bloos Maar dat ligt aan mij hoor!

Maar wij zitten (eindelijk) in het volgende stadium: De pony. Haha! En die staat er dan nu sinds zaterdag. Ook leuk

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 23:10

Alles valt of staat met een goede oppas of een man die je je hobby gunt. Ik had dat niet en reed destijds alleen zondagochtend, ik had toch zo'n 3 uren nodig. Mijn man paste 1 1/2uur op en de buurvrouw ook, ik nam dan wel haar dochter mee die ging rijden op 1 vd 2 pony's.
Achteraf word ik erg boos als ik zie wat een gedoe het was om 1x per week te kunnen rijden...Boos!
Toen we extra uren opvang hadden ben ik dat gelijk gaan gebruiken voor de paardjes.(ik werkte minder dan de minimale afname van opvanguren)
En nu? Ze zitten lekker op school en kunnen ook gewoon mee gelukkig. Maar ik vond het niet een leuke tijd (qua paarden) toen ze klein waren..
Pas na 9 jaar kan ik zeggen dat ik weer 'terug' ben!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:51

Jeetje dus jou man wilde gewoon niet meewerken zodat jij een paar uurtjes je hobby uit kon oefenen? Zijn jullie nog wel gewoon bij elkaar?

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:01

Als je goed kijkt, zie je ook wel dat er iemand achter het paard staat. Er is nog net een elleboog in zicht Knipoog
Een pony, leuk! Ik weet zeker dat ze dat hier ook heel leuk zouden vinden, maar er gaat geen pony komen.
Kleinzoon op de foto heeft een tijdje geleden voor het eerst zelf gereden op een minishet van een vriendin. Hij vond het prachtig. Dus misschien dat dat nog wel eens in de herhaling gaat. Die vriendin rijdt nu ook op één van de paarden, dus misschien is er wel wat te regelen.

@JaneJansen: Ik vind het knap dat je dat vol gehouden hebt. Ik zou het niet kunnen, samenleven met iemand die me die ene morgen per week hobby niet gunt. Bloos
Kijk, dat vijf keer per week rijden en kinderen niet samen gaat, dat snap ik direct, maar 1 à 2 keer zou toch te regelen moeten zijn met partner of oppas.
Je moet elkaar toch je hobby gunnen lijkt mij. Ik zou dus ook niet samen kunnen leven met iemand die zelf geen hobby heeft en behalve 's avonds voor de tv hangen niets meer wil.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:17

mijn partner geeft echt helemaal niks om paarden,maar gelukkig gunt hij mij wel mijn hobby,en ik de zijne,als dat niet zou werken dan hadden we een heel groot probleem ben ik bang,hij heeft twee avonden in de wek dat hij weg moet voor zijn hobby,en ik heb de rest,ik zorg er wel voor dat ik zeker twee avonden in de week thuis ben,om samen te zijn,en de avonden dat ik rij ben ik altijd rond 10 uur thuis,dus het is niet zo dat we elkaar wijnig zien gelukkig,mijn paard is mijn uitlaat klep,ik zou tegen de muren omhoog lopen als ik haar niet zou hebben,moeder zijn is echt geweldig,maar ik heb ook echt mijn eigen ding nodig,en gelukkig gaat het zo erg goed.mijn jongste gaat in februarie naar de peuterspeelzaal en dat is twee keer in de week twee en een half uur,dan ben ik twee keer in de week savonds meer thuis haha

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 20:18

Mijn vriend gunt me mijn hobby gelukkig wel echt. Daarbij lijkt mijn kindje het wel lekker te vinden om buiten te zijn en in de wagen te liggen. Denk dat ik mijn paard volgende maand ophaal. Spannend!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:34

stipje Haha!