mijn paard word verrot geschopt, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pimmela

Re: mijn paard word verrot geschopt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:21

het paard van mijn vader kan ook niet samen met andere paarden. mijn paard en hij staan dan ook apart van elkaar. wel in weien naast elkaar maar met een paar meter ertussen dat ze elkaar niet aan kunnen.
min paard deed ook niets terug maar het paard van mijn vader bleef maar doorgaan, de hierachie werd duidelijk niet goed weggezet.
het rare is dat ze op stal naast elkaar staan en dan gaan ze wel lief met elkaar om.
mijn advies is dan ook, aprt zetten maar wel dat hij de andere kanzien horen, ruiken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:27

als je de berichten van de ts gelezen hebt.. lees je dat het al wél goed gaat.. daarbij vind ik het de grootste onzin dat een paard hélemaal niet bij andere paarden kan. Een paard is een kudde dier die móet bij een ander paard.. horen en zien is écht niet voldoende.. het met de neus aanraken door zo'n traliestal is zelfs niet voldoende. Natuurlijk maken ze ruzie! nou.. dan loopt je breekbare paardje maar een paar schrammen op.. zo gaat dat nou eenmaal.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:49

Maartje1990 schreef:
als je de berichten van de ts gelezen hebt.. lees je dat het al wél goed gaat.. daarbij vind ik het de grootste onzin dat een paard hélemaal niet bij andere paarden kan. Een paard is een kudde dier die móet bij een ander paard.. horen en zien is écht niet voldoende.. het met de neus aanraken door zo'n traliestal is zelfs niet voldoende. Natuurlijk maken ze ruzie! nou.. dan loopt je breekbare paardje maar een paar schrammen op.. zo gaat dat nou eenmaal.

ik vertel mijn ervaring en die is dat het paard van mijn vader niet met andere paarden overweg kan. punt uit.
je hoeft trouwens niet zo aanvallend te reageren als je geen kijk hebt op de situatie.
en het blijft niet bij een paar schrammen.
en dat jij dat niet voldoende vind ja daar kan ik ook niets aan doen, op deze manier zijn ze er allebei tevreden mee.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:59

Gelukkig dat het goed gaat Ja. Mijn pony is een aantal maanden geleden ook in een nieuwe kudde geplaatst. Het voordeel bij mij was dat de dominante baas (de mijne is echt niet dominant en laat zich gerust wegtrappen ipv iets terug te doen) en mijn pony tegelijkertijd voor het eerst weer de wei in gingen. Het waren gelijk vriendjes (nu nog). Als er een ander bijkomt dan wordt deze ook achterna gezeten en er vallen weleens een paar klappen. Hoort erbij Lachen

Zolang je maar zorgt dat het weiland groot genoeg is en ze alle kanten op kunnen komt het negen van de tien keer wel goed Ja.

Elke keer uit elkaar halen is ook geen succes natuurlijk, dan kunnen ze het nooit uitvechten.

Maar gelukkig gaat het goed en hopelijk blijft het ook goed gaan Haha!

calippolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:16

Gaa met de eigenaar van het weiland praten. Pling
Misschien dat hij eeen stukje weiland voor je Paardjee kan afzetten?
Dit is de 1de instantie,, zo word hij/zij niet geschopt en gebeten.
Daarnaa kun je weleens verder kijken.

Groetjes mij

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:11

Altijd jammer als zoiets gebeurd. Mijn paardje is vorige week op donderdag aangekomen. Er is toen in het algemene land een stuk voor haar afgezet met schrikdraad. Ze kan dus wel gewoon aan de rest ruiken e.d. Een dezer dagen mag ze bij ze, we verwachten eigenlijk geen problemen omdat ze heel goed met elkaar omgaan...maar je weet het natuurlijk maar nooit!!