Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nadya schreef:BitchyWitchy schreef:Ja sorry hoor, ik zal wel half bokt over me heen krijgen, maar soms is een corrigerende tik helemaal zo gek nog niet! Hoe denk je dat paarden elkaar opvoeden en de rangen duidelijk maken??? Vast niet door een leuke join up te gaan doenNee, ze maken dingen duidelijk door lichaamstaal, maar als een ander paard dan toch niet luistert zal ie net zo goed een mep krijgen van zijn soortgenoot.......
Ach, je krijgt half bokt ook altijd over je heen als je zegt dat je nooit mept.![]()
Dan denkt iedereen dat je paard geen respect voor je heeft enzovoort.![]()
Maar je zegt het zelf al: Paarden communiceren met elkaar door lichaamstaal. Als jij als mens die taal begrijpt en kunt uitdragen, hoef je eigenlijk ook nooit meer te mepppen.![]()
Dan kun je eventueel bepaald gedrag al voor zijn. Daarbij is het een hele fijne manier van communiceren met elkaar, want je paard zal zich veel meer op jou gaan richten, je beter begrijpen en sneller doen wat je van hem vraagt. Ik vind het een veel fijnere manier van omgaan met je paard, dan de symptoombestrijding (want als je moet slaan, ben je eigenlijk al te laat) van veel paardeneigenaren.
love_marnix schreef:Ik heb die join up gedaan
omdat, ik het leuk vond en omdat het gewoon goed is dat je paard veel meer op je gericht is
en ik ahd al een goede band met mijn paard
maar zo word het steeds groter
love_marnix schreef:Ik ben geen penny meisje