Paniekaanvallen?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Paniekaanvallen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:41

brennie;
als ik het zo allemaal lees van jou denk ik dat het tegenover de pony het aardigste is als ze gewoon niet meer vastgezet word,
Knipoog

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 16:14

Heeey!
Om ook nog even iets eraan toe te voegen Lachen wij (of, in ieder geval ik) haal inderdaad alle spullen die ik nodig heb voordat ik haar uit haar stal pak, zodat ik haar niet onnodig alleen hoef te laten. Dus er is zowiezo altijd iemand erbij, mocht ze een aanval krijgen.

Misschien dat we inderdaad een gedragstherapeut erbij gaan halen, dat die ons meer kan vertellen, maar ik dacht misschien kent iemand dit Lachen.

Even offtopic: We laten ook een ostheopaat naar haar rug kijken voor die wervel, misschien dat deze wat aan die wervel kan doen. Wij willen onze pony liever niet onnodig volpompen met medicatie/hormonen. Mocht het echt niet anders kunnen, dan overwegen we dat natuurlijk Lachen.

Wat die speciale hanghalsters doen zou ik ook wel graag willen weten, want ik heb er nog nooit over gehoord Lachen! Wat voor effect heeft het?
Groetjes,
Nathalie

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:37

Nathachou schreef:
Heeey!
Om ook nog even iets eraan toe te voegen Lachen wij (of, in ieder geval ik) haal inderdaad alle spullen die ik nodig heb voordat ik haar uit haar stal pak, zodat ik haar niet onnodig alleen hoef te laten. Dus er is zowiezo altijd iemand erbij, mocht ze een aanval krijgen.

Misschien dat we inderdaad een gedragstherapeut erbij gaan halen, dat die ons meer kan vertellen, maar ik dacht misschien kent iemand dit Lachen.

Even offtopic: We laten ook een ostheopaat naar haar rug kijken voor die wervel, misschien dat deze wat aan die wervel kan doen. Wij willen onze pony liever niet onnodig volpompen met medicatie/hormonen. Mocht het echt niet anders kunnen, dan overwegen we dat natuurlijk Lachen.

Wat die speciale hanghalsters doen zou ik ook wel graag willen weten, want ik heb er nog nooit over gehoord Lachen! Wat voor effect heeft het?
Groetjes,
Nathalie

ja ben ik ook benieuwd naar! nooit van gehoord!
en een ostheopaat kan volgens mij erg veel betekenen hoor! Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:28

brennie75 schreef:
Nathachou schreef:
Heeey!

Groetjes,
Nathalie

ja ben ik ook benieuwd naar! nooit van gehoord!
en een ostheopaat kan volgens mij erg veel betekenen hoor! Knipoog

Ik geloof dan ook niet in die "speciale hanghalster" net zoals die "speciale hangkettingen" die met rubber om die ketting heen die heel ver kan uitrekken, paard breekt alsnog half zn nek want dit ding laat dus niet los.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:31

PinkyBubble schreef:
lisa_pluisje schreef:
Er bestaan speciale hanghalsters, heb ik gebruikt bij meerdere paarden en na verloop van tijd hangen ze niet meer.
Succes

Enn wat gebeurd er met zon "speciaal"hanghalster volgens jou dan ?

Ah ja... maar dat helpt niet tegen angstpaardjes hoor. Zeker niet bij arabieren en part-bred arabieren.
Die gaan gewoon liggen dan, indien het haltster niet loslaat. En dan heb je een liggend paard met een verdraaide nek in ultieme paniek. Zie dat maar eens goed en los te krijgen...

Het niet vast-kunnen-staan heeft 1 van mijn arabieren ook. Paniekaanvallen is een beetje arabieren-eigen. Komt goed als je er goed mee om weet te gaan Knipoog
Gewoon nooit meer vastzetten. Opvoeding dus. Gaat goed met mijn paarden.
Of een uitgerafeld stro-touwtje tussen muur en halstertouw.... als ze dan gaan hangen zijn zo zo los en is de paniek ook gelijk weg. Immers, ze raken in paniek juist vanwege het feit dat ze vast staan en nergens "heen kunnen".

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:35

aha stro touwtje wat een idee, die arabieren zijn erg mooi en leuk maar ook een appart ras volgens mij hahah bedankt voor je reactie!
groetjes bren!