Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) ze hield Romy gewoon vast, en ik ging gewoon sprayen met water. heb gewoon flink wat erop gesprayed, en mevrouw doet er niets meer tegen. Nadat ze netjes bleef staan heb ik haar wel beloond hoor
lonniejj schreef:Gewoon doorspuiten idd, mijn pony was ook vreselijk bang voor de spuitfles, ik hoefde alleen maar in de buurt te komen met dat ding en ze raakte al in paniek. Op een gegeven moment was ik het zat, heb mijn tante gevraagd te helpen(staan bij mijn tante aan huis) ze hield Romy gewoon vast, en ik ging gewoon sprayen met water. heb gewoon flink wat erop gesprayed, en mevrouw doet er niets meer tegen. Nadat ze netjes bleef staan heb ik haar wel beloond hoor

Mindim schreef:Je paard straffen en met dwang doorzetten, omdat het ergens bang van is, vind ik maar vreemd. Als je kind bang is in het donker, laat je toch ook niet expres het licht uit, omdat ie er maar aan moet wennen?
riona schreef:Ik had ook en paard die panisch werd. Heeft heel wat halsters gekost. Door spuiten hielp niet. Heb toen vliegen gel gekocht. Kun je er opsmeren. Werkt goed is verkoelend en niet iets waar ze bang voor hoeven zijn.
riona schreef:een jaar spuitbus proberen vind ik genoeg geduld hebben hoor. Dit paard was gewoon angstig ze vond afspuiten met water ook verschrikkelijk. Hebben dat met spons gedaan en toen steeds meer maar spuiten bleef eng. Paardje had waarschijnlijk veel meegemaakt op dat gebied. Je kunt dan wel doorgaan maar anders oplossen is op zo`n moment voor dat paard het beste. Geduld hebben we heeeeeeeeeeeel veel gehad maar die gel was de beste oplossing voor haar.
siena1 schreef:Mijn merrie is in het begin van het "spuitseizoen" ( voor manen en start gebruik ik een gel) ook altijd doodsbang.
Ik maak een "pssssst" geluid en begin bij haar benen is ze erg bang dan stop ik gelijk en doe het met een spons.
Maar dit jaar is na na 3 dagen al gewend aan de spray en is ze niet meer bang geweest. wel laat ik haar de spray zien en maak het "pssssst"geluid.