Normaal gedrag bij zadelmak maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dieren01

Re: Normaal gedrag bij zadelmak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:45

Gelukkig:D!!

June92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 13:38

dieren01 schreef:
Als hij zo schrikachtig is moet je misschien een pacours met allemaal wapperende en rammelende dingen opzetten,
en dan gewoon rondjes er omheen lopen (eerst heel verweg) en als hij dan niet meer zo bang is steeds dichterbij..

Hij is niet schrikachtig, hij is echt totaal niet bang. Hij vindt zichzelf vooral heel stoer en belangrijk en is erg dominant, maar tijdens het werk is dat er helemaal af. Het gaat elke dag beter, heb nog nooit een pony gehad die zo makkelijk leert Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:15

June92 schreef:
dieren01 schreef:
Als hij zo schrikachtig is moet je misschien een pacours met allemaal wapperende en rammelende dingen opzetten,
en dan gewoon rondjes er omheen lopen (eerst heel verweg) en als hij dan niet meer zo bang is steeds dichterbij..

Hij is niet schrikachtig, hij is echt totaal niet bang. Hij vindt zichzelf vooral heel stoer en belangrijk en is erg dominant, maar tijdens het werk is dat er helemaal af. Het gaat elke dag beter, heb nog nooit een pony gehad die zo makkelijk leert Lachen

Dan zou ik zeggen, gewoon veel plezier ermee Lachen Je moet bij ieder paard gewoon je oren en ogen gespitst houden, want het is en blijft een kudde dier, cool in het hoofd of niet Lachen uiteindelijk handeld een paard uit instinkt.. (al betwijfel ik het of de mijne dat uberhaupt wel heeft Haha! )

June92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 15:22

Mijn merrie heeft dat sowieso niet, die is echt te dom voor woorden Haha! Maar wel een schat van een beest. Deze pony lijkt me een stuk intelligenter Knipoog

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:29

Mijn VOS MERRIE heb ik alles zelf gedaan en de dingen die jij liet horen klinkt me bekent in de oren mijn merrie is nu4 en h eeft noog steeds geen stap verkeerd gedaan want daar heeft ze karakter gewoon niet voor. Ik denk dat die van jou ook gewoon zo blijft Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:35

mijn 3 jarige is ook de nuchterheid zelve.. reed er na slechts 4 weken al gewoon buitenritte mee langs groot vrachtverkeer en tractoren.
nog nooit raar gedaan. ja deze week voor het eerst ze schrok ergens van.. draaide zich om, en wilde weer verder stappen Clown
m'n instructrice en ik hebben haar toen toch wel even heel hard uitgelachen wat een softie het wel niet is Lachen
verder eigenlijk nergens problemen mee gehad, hulpen leerde ze heel snel aan, alleen clubles in een drukke les vind ze soms wat spannend vanwege alles wat er langs haar heen draaft.
maar ja.. dan ' kijkt" ze iets meer en doet werkelijk geen stap verkeerd.
ze heeft zelfs vorige maand met een net 12 jarig meisje een bixie los gelopen, toch netjes voor een hele jonge 3 jarige om dan zo braaf los te blijven lopen.

net 3 maand onder het zadel, voor het eerst ooit op vreemd concours terrein, meisje zit er voor de 2de keer ooit op:

Afbeelding

gewoon lekker van genieten.. en uitkijken dat je niet te snel gaat juist doordat ze zo braaf zijn

Wulensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:22

Het paardje dat ik vorig jaar ingereden heb, heeft over het hele jaar welgeteld 1 x een boksessie weggegeven - die in feite door mij getriggerd werd. Verder is het een super fijn paardje - opstappen en wegrijden. Het kan dus heel goed dat er niets komt. Zolang je het zelf maar stapje voor stapje doet.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:54

Die van mij is ook zo makkelijk.. alleen moet je oppassen dat je hierdoor niet te snel gaat....Gelukkig liet die van mij het merken door 1 bokje te geven dat ze het niet snapte en zijn toen weer een paar passen terug gegaan omdat ik mij realiseerde dat het best snel ging.. Maar je hebt ook paarden die in een keer blokeren en dan niets meer willen..

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:23

Kan idd dat die ervan overdonderd is. Maar dat die overdonderd is van alles lijkt mij niet. Dat die bijvoorbeeld zo zijn benen optilt zonder te stribbelen vind ik wel heel vreemd, de meeste stribbelen toch altijd wel wat tegen omdat ze nog niet meteen in evenwicht kunnen staan op 3 benen.
Een vriendin van mij heeft nu sinds 3 maanden haar paard onder het zadel en die heeft ook nog niks verkeerds gedaan, alleen bij het aangalloperen bokte die wel eens maar daar is vorige week de oplossig voor gevonden: Hij liep te afgebogen waardoor zijn luchtpijp een beetje dichtging.

Het kan idd nog altijd komen maar daar kom je pas achter als het gebeurd, kan ook zo zijn dat het gewoon echt een superbraaf paard is.
Ik vind het een beetje vreemd, maargoed.. het kan.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:06

Als je een paard of pony correct en met respect behandeld , ook duidelijk maakt wat wel en niet mag zonder te dwingen zal er niet gouw iets geks gebeuren, wat je ook doet als het vertrouwen er is kan je alles doen, het dier zal je volledig vertrouwen en alles accepteren, als je alles rustig en in een ontspannen en rustige zelfhouding doet, rustige ademhaling dus rustige hardslag, Cool kan je heel veel met een jong maar ook ouder dier doen zonder ontploffings gevaar, als dat toch gebeurd heb je niet goed naar hem gekeken, en ben je te ver gegaan, en kon hij het niet meer verwerken, eerder even wachten en opnieuw beginnen. Ach gut

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:29

En ik heb laats ook nog een buitenrit van 2 uur gemaakt waar ze ALWEER geen stag verkeerd deed!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 09:11

Mijn ijslander leert ook vreselijk makkelijk, alleen aan de longe had ik moeite..ook het dominantieprobleem (mepte zo de zweep uit mn handen)..naar wat ik begrijp gaat het nu goed (ze is nu weg om ingereden te worden)..
Ik lees alleen dat je dit elke dag herhaalt..ik zou dit naar om de dag verzetten of zelfs 1 keer in de 3 dagen, dus niet elke dag aan de longe..Paarden die zo makkelijk leren, kun je al gauw teveel vragen, zonder dat je het zelf doorhebt en ze moeten ook de kans hebben dit geestelijk te verwerken allemaal..
Succes én plezier gewenst Lachen