Zo'n beslissing is idd hartstikke moeilijk. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik heb van januari tot juni een haflinger gehad, hij was mijn eerste eigen paard. Op een gegeven moment begon ik te twijfelen of ik hem wel zou houden, gezien de kosten die is allemaal maar net kon betalen, en ook vanwege het paard zelf, ik misde iets bij hem. Was niet helemaal mijn type maar wel een ontzettend lief paard. Hij was nog jong dus hoe die met rijden word weet ik niet.
Toch maar de knoop doorgehakt en hem op internet gezet, er werd geboden door een aantal mensen maar toch kon ik het niet aannemen, in de tussentijd ging ik er steeds meer over twijfelen; wel of niet verkopen. Ik had hem weer van internet afgehaald.
Maar na een paar weken had ik hem toch maar weer op internet gezet, ik had er met een aantal mensen overgepraat en die zeiden ook dat ik hem beter kon verkopen.
Uiteindelijk heb ik hem geruild tegen een ander paard bij dezelfde oude eigenaar, toevallig kon dat. Ik ging diezelfde dag meteen kijken en kwam toen het paard tegen dat ik nu heb. In het begin is het hartstikke moeilijk, je denkt constant aan het oude paard terug. Maar ik ben blij met me beslissing, dit paard is veel meer mijn type, en dit is ook een totaal ander ras (kwpner). Dat toch meer bij mij past, ook kwa grootte spreekt het mij meer aan.
Ik snap jou situatie dus zo ongeveer wel een beetje, maar als ik zo jou verhaal lees denk ik ook dat je hem maar beter kunt verkopen. Je zegt zelf dat je er niet op durft te rijden, daar zou eventueel nog een oplossing voor zijn; doorzetten en goede les nemen en erop trainen dat het uiteindelijk goedkomt, maar die zekerheid heb je niet (dat het goedkomt).
Je weet ook nog niet of je het in de toekomst kan betalen.. dus ik zou zeggen; Verkopen.
Het is moeilijk in het begin, maar geloof me; Daar kom je wel overheen en uiteindelijk besef je dat je de juiste beslissing hebt genomen.
Denk er goed overna, en kun je idd niet vragen of je wat langer denk tijd mag hebben?
Veel succes met je beslissing!`
(Sorry als er al een beslissing is genomen maar ik heb alleen het begin van de topic gelezen).
P.s. Die haflinger had ik o.a. weggedaan wegens de financiele kant, ik heb nu dus een ander paard maar die staat op een andere stalling waar het goedkoper is.