Is jou paard weleens ontsnapt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Is jou paard weleens ontsnapt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:20

die van mij ging eens winkelen met zijn dinnetje Lachen Lachen heeft zelfs de krant gehaald Lachen Lachen

de stouterds Lachen

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:21

Die van mijn ontsnapt geregeld. e kan zelf haar box openmaken en loopt dan een nacht in het gangpad en zomers als de deuren opstaan in de wei. De staleigenaar wil geen extra slot op haar boz maken, want dan kunnen de boz in geval van nood niet snel genoeg open. Gelukkig is er nog nooit iets erg gebeurd.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:23

Ik moet ontzettend goed checken of die boxdeur van mijn pony goed dicht zit Ja Als hij even merkt dat er speling in zit, hups, een zwieperd met zijn neus tegen die deur en de box uit rennen Clown Hij is een ontzettende vreetzak, dus hij valt gelijk op het eerste beste gras aan Tong uitsteken

Mijn paard ontsnapt niet gauw Als de boxdeur openstaat en je let niet op, blijft ie gewoon staan Knipoog

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:26

Bij mijn vorige paard is het weleens gebeurd. Ze was niet echt ontsnapt, maar er hadden mensen de weide open gedaan.
De liksteen en kruiwagen hadden ze in het maisveld gegooid.

Nouja, zoals elke morgen reed ik samen met m'n mama naar de weide om Tia eten te geven. Mijn mama stopte en zei:
Kijk, staat daar nu geen paard naast de baan? (vlak naast de spoorweg)... We rijden iets dichter en toen zei ik: DAT IS TIA!!

Ik kon haar nog makkelijk meelokken met een snoepje en dan verder enkel vastgehouden aan haar manen.
Die volgende nacht ik heb ik gewaakt bij de weide om te kijken of ze zeker niet terugkwamen, maar helaas niets gezien, anders zouden ze er
niet goed van zijn!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:27

Ja Balou stond eergisteren op de weg, Bloos en ik lag in mijn bed Clown

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:32

Mijn (verzorg)paard is ontsnapt tijdens de Laurens van Lieren-dag in Roosendaal. Ze trok zich los van de vrachtwagen en ging er in volle galop vandoor. Ik op 1 laars en 1 sok erachteraan, halverwege bij iemand in de auto gesprongen en ik heb haar kunnen vangen toen ze op het punt stond om over het slootje de A58 op te springen Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb echt doodsangsten uitgestaan...

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:46

mijn vorige paard Karishmo moest gewoon 1 keer in de zoveel tijd ff de buurt verkennen Haha! (misschien was er iets veranderd Knipoog )
Hij vergiste zich alleen een keer om t niet thuis te doen, maar op een wedstrijd, gelegen in het bos aan een grote weg (gaasterland) ook nog s'avonds laat.

Ik liet m alleen los zodat mijn moeder m kon vastpakken en hij ging op zijn dooie gemakje t terrein af de grote weg op Boos! .
Gelukkig waren er 2 auto's die meedachten; 1 ging ervoor rijden en 1 erachter en met zijn tweeen hebben ze m de ventweg opgestuurd...
daar ging hij in volle galop terug naar de manege, ik had ondertussen een auto gekaapt (letterlijk, mensen wilden mij niet meenemen Boos! ), maar hij was al in het bos verdwenen.
het was al donker, dus ik besloot de politie te bellen om de weg af te laten zetten, ging nog even een klein eindje de ventweg op, omdat ik t nog niet helemaal op wou geven en toen hoorde ik in de verte een paard galloperen en luid hinikken (schrijf je dat zo?), ik riep nog n keer zijn naam en toen zag ik m. hij kwam in galop naar me toe en zo gauw ie bij me stond deed hij zijn hoofd onder mijn arm, net alsof hij wou zeggen; laat me nooit meer alleen hier in het donker....
Toen ik met hem bij de manege kwam, vroegen ze me of ik nog wou starten, want dan moest ik er nu in.... ik heb toch maar gestart en had de eerste prijs en een dikke winstpunt, hij wou kennelijk iets goedmaken Haha!

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:53

Yep Ja De mijne heeft het ook een keer geflikt...

Dit gebeurde er toen:
"Gisteravond heb ik San even in de bak gereden. Ging heel erg goed!
Daarna de schrik van m’n leven... Ik was ze aan het afspuiten en dan staat ze altijd los (wel halster om) met touw over haar nek. Ineens draait ze van me af en loopt weg. Ik dacht dat ze in de tuin ging staan grazen en wilde haar dus rustig weer pakken. Maar ze loopt zo de oprit af en de weg op. Komt de man des huizes naar buiten en rent achter haar aan, dus San draafde weg... Ik rustig achter haar aan, maar steeds als ik dichterbij kwam draafde ze een paar passen weg. Ze liep echt een heel stuk; nergens ging ze gras eten ofzo, wat ze normaal dus wel doet... (Ze is wel eens eerder de wei uit gepiept toen er geen stroom op stond; ging toen lekker gras eten in de tuin en we konden haar zo weer pakken.) Op een gegeven moment liep ze links een straatje in waar ze het altijd een beetje eng vindt als we daar rijden. Toen kon ik haar bij de manen en snel bij het halster pakken, gelukkig. Misschien niet helemaal eerlijk, maar heb ‘r flink op haar kop gegeven. Terug naar stal gelopen en toen was ze ineens poeslief. Zit nu nog met tranen in m’n ogen; ben me echt doodgeschrokken. Maar gelukkig is er verder niks gebeurd en was het rustig op straat. Komende tijd zet ik ze weer vast…"

We hebben geen afgesloten terrein (nooit gehad) en San heeft vanaf het begin dat wij haar kregen, geleerd om los te staan. Ging altijd goed, tot die dag in september 2007.
Daarna was ik echt een beetje panisch om har vast te houden. Nu ben ik weer wat makkelijker geworden, maar nog steeds erg waakzaam.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:57

Bedenk me net dat Amber ook een keer over een hek gesprongen is als veulen. Ik ging toen met de eigenaar en zijn dochter met mijn verzorg fjord mennen en toen kwamen we over de dijk langs de wei van Amber op. Die rende vrolijk mee. Keek ik een tijdje later achterom en toen dacht ik, wat loopt daar een grote hond. Was het mijn pony dus. Zo de dijk opgerent en over het hek heen gesprongen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:59

Ja, laatst nog. Ze had toen net een nieuwe buurvrouw en raakte een beetje over de zeik ervan. Alleen heb ik altijd de staldeur open als ik poets en ik dacht dat ze alweer rustig was. Toen ik bij haar achterhand stond liep ze zo de stal uit ROFL Gelukkig had ik haar snel weer te pakken.

CKC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:01

Met Bonte shet is al best vaak ontsnapt..Gelukkig is hij nooit de weg opgerend.
Hij is ook een keer uit de wei ontsnapt want hij ging gewoon onder het stroomdraadje door. En er stond wel stroom op. Gelukkig stond er aan de andere kant van het draadje ook gras en ging ie daar rustig staan eten:P

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:03

Mijn tweede post, maar ik bedenk me net dat mijn laatste paard dat ook een keer heeft geflikt.
Hij ging heel slecht op de trailer, dus hij trok zich los. In plaats van naar achteren naar de weides en andere paarden te lopen, liep hij gewoon zo
de straat op. Boerenstraatje waar toch nogal eens tractors passeren. Ik schrikte me te pletter. Gelukkig bleef hij een hondertal meters verderop staan aan een wei waar 2 pleine pony's in stonden en had ik hem snel te pakken. Maar mijn hart tikte ondertussen overuren Nagelbijten / Gniffelen

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:04

ja, 1x samen met haar weidemaatjes Knipoog
5 kilometer verderop waren ze een stuk land van een boer opgegaan, en na een uur hebben we ze pas te pakken gekregen Vork was best even schrikken.. 5 paarden over een provinciale weg heen Nagelbijten / Gniffelen

LynnM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:05

KiWiKo schreef:
die van mij ging eens winkelen met zijn dinnetje Lachen Lachen heeft zelfs de krant gehaald Lachen Lachen

de stouterds Lachen

De krant gaan halen?? Tong uitsteken

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:08

Ow ja. Als je een ander paard uit de wei ging halen snel ertussendoor kruipen en dan even bij de buren kijken. En als je ze even later weer riep dan kwam ze gewoon weer.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:08

Die van mij is vorig jaar ontsnapt, samen met haar veulen. Ze waren heel hard aan t rennen in de wei en t veulen zag t hek niet, of kon niet op tijd remmen dus knalde door t hek, de merrie erachteraan natuurlijk (ze hadden geen halster of wat dan ook om...)
Ik was r samen met mn vriendin, dus toen zijn we erachteraan gefietst. Ondertussen waren ze al aan de andere kant van t dorp. We hebben toen hulp gevraagd aan de mensen die we tegen kwamen en uiteindelijk konden we ze zo weer vangen Haha!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:24

Ik had een pony gestald op een boerderij ,toen mijn vader mijn polly terug op stal wilde zetten ging het mis , hij schrok en heeft het op een lopen gezet( zo de weg op)

het was (suiker)bieten campange en omdat de paarden daar niet tegen kunnen is heel politie groningen noord uitgerukt om alle bieten bulten voor de boererijen gaan bewaken!! verder zijn mijn vader , de boer , en de rest van de politie aan het zoeken geslagen. Mijn vader en ik hebben besloten om te gaan zoeken in de landerijen achter de boerderijen, maar na een uurtje zoeken niks gevonden te hebben zijn we terug gelopen richting de weg , onder het lopen zagen wij het al , zwaai lichten en een hoop drukte, mijn pony had een ongeluk Huilen gehad maar was daarna weer in het donker verdwenen.

De man in de auto ( volvo) was voledig verslagen Verward , als je op de weg rijd weet je dat je een ongeluk kan krijgen , maar s "avonds laat een pony over je auto ,is wel even schrikken. de man had rond de 70km per uur gereden en polly was er in de lengte over heen gesprongen hij heeft het dak totaal vernield , maar het balangrijkste was dat de bestuurder niet gewond was en mijn pony nog in staat om te lopen!! Daarna ging het heel erg snel , de politie kreeg toen we bij het eerste ongeval stonden een telefoontje dat de pony in een dorp verder op tegen een bus was gerend, Party!!

Ik ben nu nog elke dag blij dat de buschauffeur een paarden man was en heeft hem kunnen vangen(jos bedankt , nu nog elke dag Vriendjes zijn? ), en heeft hem direct onderzocht , maar wonder boven wonder had polly een schaaf plekje op zijn voorhoofd en op zijn rechter knie, maar noemenswaardig konden we het niet noemen!!

Ik weet dat ik op dat moment echt alle geluk op de wereld heb gehad samen met mijn pony , en heb nog een hele lange periode met hem kunnen genieten GELUKKIG.Maar dit was me de voorpagina in de krant Cheese! het allemaal niet waard

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:28

Wel eens? Mijn pony is een echte ontsnapkoning! Gelukkig is onze grond afgesloten van de weg met twee hekken, dus hij kan niet de weg op lopen. Vangen gebeurt meestal met wat lekkers, anders rent meneer gewoon weer weg. Er is bijna nog nooit wat gebeurd. Hij heeft alleen één keer zijn voet een soort verzwikt, waardoor hij 2 weken op rust moest.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:57

mijn paard vbind het leuk om het touw uit je handen te trekken, heeft ie een paar keer midden op de weg gedaan om daarna keihard naar huis te gaan (ook midden in het bos Clown)

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:02

De weide is opgedeeld in 2 delen, zodat als 'ie op het ene deel staat en daar alles kaal heeft gegeten hij naar het 2e deel kan, zodat het 1e deel weer kan groeien.
Daar is hij toen wel doorheen gebroken, gewoon met het volle gewicht je erdoor duwen Clown

Maar de straat op is nog nooit gebeurd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:03

Echt ontsnapt niet, wel zijn ze eens met zijn allen (4 merries, 3 veulens en 1 shethengst) de weg opgelopen omdat ik vergeten was het hek te sluiten Clown

Pony's stonden op stal, ik had buitengereden en dus het hek naar de weg opengelaten. Ze gaan naar buiten door gewoon alle staldeuren open te gooien, dus toen ik zelf buiten kwam stonden ze al allemaal op de weg, te grazen in de berm.

Ik heb het veulen van de leidende merrie gepakt en naar de wei gebracht, mama volgde wel en daardoor de rest gelukkig ook.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:08

Het paard dat ik rijd kan zijn eigen box open maken. Daar moet nu een touwtje op, anders loopt ie op het erf. Hij is gelukkig nooit echt de weg op gegaan, maar op het erf komen ook wel eens auto's. Best gevaarlijk dus.
Ik ben wel eens 's nachts terug naar stal gegaan, in mijn pyama, om de stal dicht te doen (ik heb soms een helder moment, dat ik weet dat ik de stal vergeten ben dicht te doen) Clown

sanniekeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:17

Mijn paard is een keer over de bakrand gesprongen, achter zijn vriendje aan, ze zijn met zijn tweeen de weg op gerend, gelukkig geen verkeer tegengekomen, ik ben achter hem aangerend en hem geroepen toen is hij gelukkig blijven staan en heb ik hem om zijn nek kunnen grijpen, toen besloot het andere paard ook maar om mee terug naar stal te gaan, gelukkig is dat toen allemaal goed afgelopen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:09

Die van mij is ook een keer ontsnapt, uit de wei, het gras bij de buren was lekkerder. Buren houden overigens niet zo van paarden. Vork
Werd ik gebeld, of dat zwarte monster van mij was, en of ik hem dan misschien uit de tuin kon halen hahaha.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:22

Jaa die mijn mij is ook een keer ontsnapt Ja
Ik had per ongeluk de staldeur niet goed dichtgedaan Clown
Toen was hij s nachts aan de wandel over het erf en ging de andere paarden pesten. Gelukkig kon hij niet naar de weg toe want we hebben een speciaal hek voor de weg! Lachen