Waratje schreef:Ligt ze wel eens in de wei? Ik denk dat Ellepel wel eens gelijk zou kunnen hebben dat je pony niet aan haar rust toekomt en dus gespannen raakt door slaapgebrek (even kort door de bocht). Kun je haar een periode 's nachts op stal zetten en kijken of ze daar van bijtrekt? Bijvoorbeeld een week of 2?
Hee!
Ik heb haar misschien een enkele keer zien liggen, maar niet echt dat ik weet.
Ik heb haar gisteren nacht al binnen gehaald, en ga dit nu 2 weken lang doen.
Vandaag was het weer hetzelfde liedje. Ik stond haar, ( ik zet haar tegenwoordig niet meer op de poetsplaats, omdat ik hartstikke bang ben dat ze zich dan weer laat vallen, en zichzelf of andere verwond ) buiten, wel vast met een touw, af te spuiten na het rijden.
De ene kant had ik gedaan, in het begin ging ze wel een beetje blazen en kijken enzo, naar de tuinslang, maar verder ging het gewoon goed.
Daarna wou ik haar dus rustig 'om' zetten, maar toen raakte ze weer in paniek. En ze liet zich nu 3 keer achterover vallen, en ging met haar hoofd schudden enzo, en toen brak het touw..
Toen liep ze weg en ging ze grazen. Ik heb haar met wat voer wel weer weten te vangen gelukkig.
Het lijkt wel of ze steeds erger wordt.
Ik krijg d'r nu niet eens meer normaal op de poetsplaats, alleen met veel getrek ( ze gaat dan stil staan en weigerd door te lopen, als ik haar trek gaat ze al een heel stuk achterover hangen, en dan ben ik bang dat ze weer gaat zitten enzo, dus ik geef haar dan meestal d'r zin .. ), maar als ze dan helemaal staat, staat ze te shaken op haar benen en naar alle kanten te draaien, dus dan zet ik haar ook maar gauw in de stal.
Het is ook echt zo'n naar gezicht om te zien. Elke keer krijg ik weer opnieuw een hartverzakking. Het klinkt misschien nog wel redelijk, maar ik kan het misschien wel een keer filmen. Ik had laatst een vriendin mee genomen ( die ik er ookal over verteld had ) en die schrok zich ook een ongeluk, over hoe erg ze in paniek raakte zonder reden eigenlijk. Tenminste, dat lijkt zo.
Maarja, ik hoop nu dus echt dat het beter wordt nu ze 's nachts binnen staat, want dit is zo echt niet leuk meer.
.