Schrikken ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisannos

Re: Schrikken ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 15:14

Waratje schreef:
Ligt ze wel eens in de wei? Ik denk dat Ellepel wel eens gelijk zou kunnen hebben dat je pony niet aan haar rust toekomt en dus gespannen raakt door slaapgebrek (even kort door de bocht). Kun je haar een periode 's nachts op stal zetten en kijken of ze daar van bijtrekt? Bijvoorbeeld een week of 2?

Hee!

Ik heb haar misschien een enkele keer zien liggen, maar niet echt dat ik weet.
Ik heb haar gisteren nacht al binnen gehaald, en ga dit nu 2 weken lang doen.

Vandaag was het weer hetzelfde liedje. Ik stond haar, ( ik zet haar tegenwoordig niet meer op de poetsplaats, omdat ik hartstikke bang ben dat ze zich dan weer laat vallen, en zichzelf of andere verwond ) buiten, wel vast met een touw, af te spuiten na het rijden.
De ene kant had ik gedaan, in het begin ging ze wel een beetje blazen en kijken enzo, naar de tuinslang, maar verder ging het gewoon goed.
Daarna wou ik haar dus rustig 'om' zetten, maar toen raakte ze weer in paniek. En ze liet zich nu 3 keer achterover vallen, en ging met haar hoofd schudden enzo, en toen brak het touw..
Toen liep ze weg en ging ze grazen. Ik heb haar met wat voer wel weer weten te vangen gelukkig.
Het lijkt wel of ze steeds erger wordt.
Ik krijg d'r nu niet eens meer normaal op de poetsplaats, alleen met veel getrek ( ze gaat dan stil staan en weigerd door te lopen, als ik haar trek gaat ze al een heel stuk achterover hangen, en dan ben ik bang dat ze weer gaat zitten enzo, dus ik geef haar dan meestal d'r zin .. ), maar als ze dan helemaal staat, staat ze te shaken op haar benen en naar alle kanten te draaien, dus dan zet ik haar ook maar gauw in de stal.

Het is ook echt zo'n naar gezicht om te zien. Elke keer krijg ik weer opnieuw een hartverzakking. Het klinkt misschien nog wel redelijk, maar ik kan het misschien wel een keer filmen. Ik had laatst een vriendin mee genomen ( die ik er ookal over verteld had ) en die schrok zich ook een ongeluk, over hoe erg ze in paniek raakte zonder reden eigenlijk. Tenminste, dat lijkt zo.
Maarja, ik hoop nu dus echt dat het beter wordt nu ze 's nachts binnen staat, want dit is zo echt niet leuk meer.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:16

Die van mij schrikt vaak eerst, en gaat dan pas kijken wat hij ook alweer eng vond Huilen van het lachen.

Hij is jong, vind alles prachtig en is altijd vrolijk.
En tja, als er dan b.v. een blaadje van de boom afvalt is dat natuurlijk heeeel eng Huilen van het lachen .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:35

Lisannos schreef:

Vandaag was het weer hetzelfde liedje. Ik stond haar, ( ik zet haar tegenwoordig niet meer op de poetsplaats, omdat ik hartstikke bang ben dat ze zich dan weer laat vallen, en zichzelf of andere verwond ) buiten, wel vast met een touw, af te spuiten na het rijden.
De ene kant had ik gedaan, in het begin ging ze wel een beetje blazen en kijken enzo, naar de tuinslang, maar verder ging het gewoon goed.
Daarna wou ik haar dus rustig 'om' zetten, maar toen raakte ze weer in paniek. En ze liet zich nu 3 keer achterover vallen, en ging met haar hoofd schudden enzo, en toen brak het touw..
Toen liep ze weg en ging ze grazen. Ik heb haar met wat voer wel weer weten te vangen gelukkig.
Ik krijg d'r nu niet eens meer normaal op de poetsplaats, alleen met veel getrek ( ze gaat dan stil staan en weigerd door te lopen, als ik haar trek gaat ze al een heel stuk achterover hangen, en dan ben ik bang dat ze weer gaat zitten enzo, dus ik geef haar dan meestal d'r zin .. ), maar als ze dan helemaal staat, staat ze te shaken op haar benen en naar alle kanten te draaien, dus dan zet ik haar ook maar gauw in de stal.

Het is ook echt zo'n naar gezicht om te zien. Elke keer krijg ik weer opnieuw een hartverzakking. Het klinkt misschien nog wel redelijk, maar ik kan het misschien wel een keer filmen. Ik had laatst een vriendin mee genomen ( die ik er ookal over verteld had ) en die schrok zich ook een ongeluk, over hoe erg ze in paniek raakte zonder reden eigenlijk. Tenminste, dat lijkt zo.
Maarja, ik hoop nu dus echt dat het beter wordt nu ze 's nachts binnen staat, want dit is zo echt niet leuk meer.

wel uitkijken dat je haar nu niet d'r zin heeft he...dan kan het gedrag juist erger worden.
neem anders iemand mee die met een longeerzweep achter je gaat lopen, als ze dan stilstaan kan diegene haar even bijsturen
( niet slaan dus he) dat ze doorloopt.

als haar weidegenootjes zo vervelend tegen haar zijn kan daar best het probleem zitten.
als een dier echt geenr ust krijgt kunnen ze daar heel druk van worden
kijk aan hoe het snachts binnen gaat,lekker veel hooi erbij en wat krachtvoer.
misschien word ze rustiger?

maar dat ze zich zo achterover laat vallen en gaat schudden met het hoofd vind ik wel heel eng klinken eigenlijk.
misschien toch verstandig om eens een veearts te gaan inschakelen?

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 09:00

ellepel schreef:
Lisannos schreef:

wel uitkijken dat je haar nu niet d'r zin heeft he...dan kan het gedrag juist erger worden.
neem anders iemand mee die met een longeerzweep achter je gaat lopen, als ze dan stilstaan kan diegene haar even bijsturen
( niet slaan dus he) dat ze doorloopt.

als haar weidegenootjes zo vervelend tegen haar zijn kan daar best het probleem zitten.
als een dier echt geenr ust krijgt kunnen ze daar heel druk van worden
kijk aan hoe het snachts binnen gaat,lekker veel hooi erbij en wat krachtvoer.
misschien word ze rustiger?

maar dat ze zich zo achterover laat vallen en gaat schudden met het hoofd vind ik wel heel eng klinken eigenlijk.
misschien toch verstandig om eens een veearts te gaan inschakelen?

Oké, dat zal ik doen.

Nou, ik geloof dat het gewoon een schrikreactie van haar is. Ja van angst zeg maar.
Want vroeger toen stond ze wel op dezelfde fokkerij, maar dan in het oude gedeelte, en daar durfde ze absoluut niet op de wasplaats te gaan staan. Ik heb dat al heel veel geprobeerd enzo, maar als ze dan eenmaal stond, ging ze zich ook zo achterover laten vallen.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:11

Vraagje... hoe oud is je paard eigenlijk ?

Als het een kind is van onder de drie jaar denk ik dat je haar even met rust moet laten, want zo te lezen wordt het steeds erger?

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 09:14

Nee, ze is 14.

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 17:14

Het gaat alweer een stuk beter.
Alleen sinds ze ook 's nachts op stal staat, is ze een stuk slomer dan wanneer ze ook 's nachts op de wei staat.