problemen met trailer laden van paard HELP

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TiaraBungy

Re: problemen met trailer laden van paard HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:47

hoe is het gegaan?? Lachen
Ik raad je Annemarie van der Toorn aan Knipoog Maar dat wist je al Knipoog

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:49

De mijne heeft ooit eens de hele voorkant van de trailer aan gort getrokken omdat iemand het fantastische idee had daaraan een touw te doen en hem naar binnen te "slepen".

Toen hij bijna binne was ging zij met volle krachty achteruit en trok de voorkant van de trailer mee.

Heb nu van meerdere mensen gehoord, dat hun paard er met volle geweld uit kwam zetten de de voorstang meenam.

aub goede (profesionele) hulp inschakelen en veel geduld hebben.

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:14

Mijn jaarling merrie is al nerveus van zichzelf en het trailerladen as dan ook een drama..achteruitlopen, steigeren, er naast springen etc...uiteindelijk hebben we haar geblindoekt met mijn vest op de trailergekregen....eenmaal in de trailer is ze rustig want heeft z ehet te druk met haarevenwicht bewaren..maar erin..pfff

sucses ermee!

dieren01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:15

Misschien kan je geewoon een dagje met hem gaan trainen,
dan loop je gewoon rustig naar de trailer toe tot op het moment
dat je paardje niet meer wilt.
Dan loop je gewoon weer terug en begin je weer opnieuw.
Je paard zal dan zien dat je hem niet dwingt of slaat als hij de trailer niet inwilt, en uiteindelijk gewoon vrijwillig de trailer inlopen.

ps. Elke keer dat je paard dichterbij durft te komen beloon hem dan met wat lekkers

kseniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:13

heb ook super veel problemen met het trailerladen gehad.
Ik heb het zo opgelost gekregen:
je gaat rustig naar de trailer laat je paard ruiken (ook al kent ze het al)
je gaat eens rond de trailer langs de ene en de andere kant (ook dan laat je je paard eraan ruiken)
probeer ook eens aan een trailer te 'schudden' en te tikken zodra ze met haar verstand ergens anders zit.
Dan ga je weer weg en de volgende keer loop je zelfzeker naar de laadklep
Je stopt haar een paar meter ervoor (Ze mag nooit uit zichzelf stoppen!!!) en laat haar een paar stappen achteruit zetten (het liefst zonder aan haar borst te komen. Gewoon druk op de halster)
dan laat je haar weer een paar stappen naar voor zetten en weer terug
Zo ga je door totdat ze in de trailer staat. Dan laat je haar nog een paar keer de achteruit gaan en de trailer binnen gaan. als ze binnen staat beloon je haar maar liefst met een aai (koekjes werken maar tijdelijk :p)

en probeer het vooruit en achteruit gaan zo snel mogelijk te laten verlopen.
dit kost wel wat tijd maar de volgende keer dat ze op de trailer moet gaat ze normaal gezien er al veel sneller op staan.

als dit niet lukt kun je nog altijd de andere nuttige tips proberen.
Of inderdaat professionele hulp inschakelen

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:29

Het eerste wat ik hier hoor in het topic heb ik ook geprobeerd met een paard en dat gaat even goed... Dus het proberen waard.

Maar ik zou eens kijken of iemand een vrachtwagen heeft waar ze in kan. Sommige paarden lopen daar zo in en in een trailer niet...

Of ze neemt je heerlijk in de maling en je moet gewoon even doorpakken...

Stja al met al heel moeilijk te zeggen, ik weet ook dat het absoluut niet leuk is. Maar blijven doorzetten of idd anders hulp zoeken...