een goede ruiter kan die energie omzetten in arbeid........ en de rest gaat met de kop in het zand
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
een goede ruiter kan die energie omzetten in arbeid........ en de rest gaat met de kop in het zand
. Persoonlijk denk ik dus niet dat het paard fout was maar dat er ooit verkeerd mee is omgegaan
. boemel schreef:Ja dat ook![]()
Maar vind het opvallend hoeveel mensen hun paard de hele dag op stal hebben staan en dan klagen dat het paard zo fris is.
Een goede ruiter kan er nog wel mee overweg, maar bij een mindere ruiter gaat 't al snel fout.
KiWiKo schreef:natuurlijkeen goede ruiter kan die energie omzetten in arbeid........ en de rest gaat met de kop in het zand
Alatariel schreef:Zovee mensen, net zoveel meningen.
De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Ja inderdaad veel mensen met paarden maar weinig paardenmensen meer. Daarom is het ook niet wenselijk om paarden steeds hoger in het bloed te hebben. Als men wil dat ook de mensen met paarden lekker kunnen genieten van het mooiste dier ter wereld (hier zal geen discussie over zijn neem ik aan) dan is het juist verstandiger om er ook voor te zorgen dat leuke welsh pony een leuke welsh pony blijft en dat geldt ook voor de KWPN.
Imo gaat erom dat veel mensen op een prettige manier kunnen rijden ,of ze nu heel goed zijn of niet is in deze niet belangrijk.
Pensionnetje schreef:Alatariel schreef:Zovee mensen, net zoveel meningen.
De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Ja inderdaad veel mensen met paarden maar weinig paardenmensen meer. Daarom is het ook niet wenselijk om paarden steeds hoger in het bloed te hebben. Als men wil dat ook de mensen met paarden lekker kunnen genieten van het mooiste dier ter wereld (hier zal geen discussie over zijn neem ik aan) dan is het juist verstandiger om er ook voor te zorgen dat leuke welsh pony een leuke welsh pony blijft en dat geldt ook voor de KWPN.
Imo gaat erom dat veel mensen op een prettige manier kunnen rijden ,of ze nu heel goed zijn of niet is in deze niet belangrijk.
Daar heb je gelijk in.
Maar het is in deze niet eerlijk dat fokkers of rasverenigingen met de vinger worden gewezen dat zij steeds lastigere paarden gaan fokken. Het is uiteindelijk de consument die zelf kiest voor het verkeerde type paard. En waarom? Omdat zij geen paard kopen maar een mode artikel.......
Nu zijn het Tinkers straks weer Volbloeden, zonder dat men nadenkt of het hen past.
Dan is het paard ineens lastig, krijgt de fokker de schuld dat hij een rotbok gefokt heeft en het stamboek dat ze dit type hengsten in hun bloedvoering willen gebruiken.
, mijn vriendin heeft eentje die precies hetzelfde is, hij kleurt zo leuk bij mijn andere paard, of top of the bill: Ja maar mijn puberdochter is ook moeilijk opvoedbaar, dus dat vult elkaar leuk aan.....Arghhhhhh Hellup!
). Echt een kwestie van omgang, zij is net zo rustig, kalm en zo ontzettend nooit onder de indruk als 'mijn' eigenaar, en ja, dat 'kweekt' makkelijkere paarden zelfs al zouden ze een 'moeilijke' afstamming hebben. Eén van haar paarden was zo'n ontzettend nerveuze, stuiterende heethoofd. Daar rijdt zij nu op een lang teugeltje heel relaxed mee door het bos... Seleentj schreef:Ja daar krijg je toch de kriebels van!, en als ze dan eindelijk inzien dat het niet werkt, eindigen ze ook nog bij de slacht omdat ze niet verkocht worden op marktplaats.
Pensionnetje schreef:Seleentj schreef:Ja daar krijg je toch de kriebels van!, en als ze dan eindelijk inzien dat het niet werkt, eindigen ze ook nog bij de slacht omdat ze niet verkocht worden op marktplaats.
Nee, je moet als fokker je verantwoording nemen en dit type paarden niet verkopen aan onnozelen ganzen. Hoeveel geld ze ook bieden. Maar AUW...kom niet aan iemand portemonnee want dan is het paardenbelang ineens onder geschikt.
Pluizebolpum schreef:Als er geld in meespeelt zal er altijd wel iemand een onnozele hals een paard verkopen. Zegt de ene bewuste/principiele handelaar c.q. fokker 'nee' dan gaan ze wel ergens anders hun waar halen. Als dat veel te dure en veel te moeilijke paard er moet komen dan komt het er heus wel. Jammergenoeg.
Dat is de keerzijde van de paardenwereld. Dat je wel met levende have te maken hebt die daardoor de dupe wordt van op geld en roem beluste mensen. Dat soort mensen willen ook niet zien dat ze verkeerd bezig zijn als ze bv drie paarden per jaar verslijten omdat al die rotbokken na een maand 'plotseling' vals zijn...
, Of mensen die 3 paarden tegelijk nemen maar niks van de verzorging weten, en ze alleen genomen hebben omdat iedereen ze heeft en het er zo luxe uitziet..
),
Leonora schreef:we hadden vorig jaar een tienjarige vos, Gelders gefokt, Z1-dressuur
met stip het braafste paard van Nederland, maar hebben echt moeite gehad om haar verkocht te krijgen
ja, het was een vos met een niet zo mooi hoofd
en mensen, ook de meeste ontwetende, willen allemaal een paard wat er uit ziet en loopt als Zarah Obertje (de zwarte variant dan),
maar die daarnaast niets mag kosten en ook nog eens het karakter van een Bels heeft![]()
dan kopen ze een jong paard, want ze hebben al een jaar les op de manege. Vervolgens laten ze het dier dag in en dag uit,
rondjes lopen in de saaie binnenbak en dan vinden ze het nog raar als het steeds lastiger wordt