Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kayleigh0508 schreef:Het paard tussen 2 touwen zetten en een een touwhalster kopen.
Mijn paard hangt ook vaak.
En de hoefsmid heeft een touwhalster en zet hem tussen 2 touwen vast.
Laatst ging mijn paard hangen maar kreeg zichzelf niet los getrokken en ging gewoon weer normaal staan.
Toen kreeg mijn paard in de gaten dat hangen niet veel nut heeft en heeft het daarna ook niet meer gedaan.
Succes ermee.
cissy schreef:3 x? via edit kun je je bericht aanpassen hoor...
marieke93 schreef:het is natuurlijk niet de oplosing maar mijn vriendin heeft hier ook last van en heeft de hoop opgegeven en zadeld aleen nog in de stal op
pimmela schreef:ik bedoelde ook dat ik een riem om zijn hals heb gedaan en dan met een touw vastgezet. ook heeft hij een halster aan en een touw daaraan.
dat als hij gaat hangen dan het touw kapot trekt maar zichzelf niet ophangt en dan kan ik hem vastpakken met het halster en touw.
is het nog te volgen?
dingetje schreef:Mijn vroegere paard deed dit ook. We hebben toen zo'n rubberen "ketting" aan de muur gemaakt en hem daaraan vast gezet. Dat heeft erg geholpen. Hij ging wel hangen in het begin maar schoot niet meer in paniek en toen hield hij er dus mee op.
AnneOmie schreef:pimmela schreef:ik bedoelde ook dat ik een riem om zijn hals heb gedaan en dan met een touw vastgezet. ook heeft hij een halster aan en een touw daaraan.
dat als hij gaat hangen dan het touw kapot trekt maar zichzelf niet ophangt en dan kan ik hem vastpakken met het halster en touw.
is het nog te volgen?
Uh nee![]()
Aldewereld schreef:Kayleigh0508 schreef:Het paard tussen 2 touwen zetten en een een touwhalster kopen.
Mijn paard hangt ook vaak.
En de hoefsmid heeft een touwhalster en zet hem tussen 2 touwen vast.
Laatst ging mijn paard hangen maar kreeg zichzelf niet los getrokken en ging gewoon weer normaal staan.
Toen kreeg mijn paard in de gaten dat hangen niet veel nut heeft en heeft het daarna ook niet meer gedaan.
Succes ermee.
Nou, dit zou ik dus persoonlijk echt nóóit doen! Mazzel dat jouw paard weer 'tot zichzelf' kwam, maar ik zou dit zeker niet adviseren bij een jong dier!
Kan me voorstellen dat een paard (zelfs ervaren) zo in paniek raakt van iets dat hij blijft trekken en trekken, en zichzelf dan dus flink beschadigd als hij niet losraakt. Touwhalster zijn ook veel scherper met inwerken dan normale halsters..
Adil18 schreef:Hoe komt het eigenlijk dat hij gaat hangen, heb je een idee? Hoe lang heb je dit paard al en deed hij dit als jaarling/2-jarige ook al of juist niet? Of is hij op die leeftijd nog nooit vastgebonden...?